וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייע לרצח של 5,230 איש: שומר נאצי לשעבר בן 92 יעמוד לדין בגרמניה

ברונו דיי נאשם בסיוע לרצח של אלפי אסירים במחנה ההשמדה שטוטהוף בזמן מלחמת העולם השנייה. הוא הודה כי ידע על הזוועות במקום, אך אמר להגנתו כי חשש שייהרג אם הוא יימלט. משפטו צפוי להיות אחד האחרונים של שומרים נאצים

מחנה הריכוז שטוטהוף. ויקפדיה, מערכת וואלה! NEWS
החל מיוני 1994, האסירים נרצחו בתא גזים. מחנה שטוטהוף/מערכת וואלה! NEWS, ויקפדיה

קשיש בן 92 יעמוד לדין בגרמניה באוקטובר על מעורבותו ברצח המוני במחנה השמדה של הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה. ברונו דיי נאשם בסיוע לרצח של 5,230 אסירים בין 1944 ל-1945 במחנה ההשמדה שטוטהוף, חלק מצפון פולין של היום. לפי הדיווחים בכלי התקשורת בגרמניה, דיי הודה שידע על הזוועות שבוצעו במחנה, אולם השומר לשעבר אמר כי הוא לא יכול היה לברוח מחשש שייהרג.

מחנה שטוטהוף, שהיה בסמוך לעיר דנציג - כיום גדנסק - היה בתחילה מחנה מעצר לפני ששונה באופן רשמי למחנה ריכוז ב-1942. החל מיוני 1994, האסירים בו נרצחו בתא גזים. עד שחרורו בידי הצבא האדום ב-9 במאי 1945, יותר מ-65 אלף איש מתו במחנה.

משפטו צפוי להיות אחד האחרונים נגד שומרים לשעבר ששירתו במחנות שהפעילו הנאצים. לאור מבצו הבריאותי של דיי, הדיונים יוגבלו לשעתיים בלבד ולא יותר מפעמיים בשבוע.

אפרים זורוף ממרכז שמעון וזינטל, שפועל למען זכויותיהם של ניצולי שואה, בירך על ההחלטה להעמידו לדין. "למרות הזמן שעבר, זה לא מפחית מחומרת האחריות של מי שעזר ליישום הפתרון הסופי", אמר. "מרכז ויזנטל סייע במקרים האחרונים של שני שומרים בשטוטהוף כשאיתר יותר מ-20 שורדים של המחנה, רובם חיים כיום בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully