וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע העימות על החזרת כספי נתניהו: חברי ועדת ההיתרים התפטרו

8.8.2019 / 17:26

שלושה חברי הוועדה היו אמורים לסיים החודש את כהונתם בת השנתיים, אולם ביקשו שלא להתמנות לכהונה נוספת. זאת לאור המחלוקת על בקשתו של ראש הממשלה לקבל תשלום למימון הגנתו המשפטית

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

שלושה חברי ועדת ההיתרים שבמשרד מבקר המדינה ביקשו היום (חמישי) לסיים את תפקידם. השלושה - השופט בדימוס עזרא קמא, נורית ישראלי ואביגדור רביד, היו אמורים לסיים החודש את כהונתם בת השנתיים, והם ביקשו שלא להתמנות לכהונה נוספת. זאת, ברקע העימות על מבקר המדינה מתניהו אנגלמן על בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל כספים למימון הגנתו המשפטית.

בחודש שעבר דווח בחדשות 13 כי מבקר המדינה החדש התעמת עם חברי הוועדה סביב החלטתם שלא לאשר לנתניהו לקבל מימון מאנשי עסקים לצורך הגנתו המשפטית. על פי הדיווח, המבקר טען כי אנשי הוועדה חרגו מסמכותם כאשר ביקשו מראש הממשלה להציג נתונים הנוגעים למצבו הכלכלי, ולא הסתפקו בבחינת ניגוד העניינים האפשרי בינו לבין איש העסקים ספנסר פרטרידג', ממנו ביקש לקבל מימון.

מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן במהלך הצהרה לתקשורת לאחר היבחרו 3 ביוני 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
אנגלמן/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

לפני כחודשיים הודיעה הוועדה לנתניהו כי היא דוחה את בקשתו לקבל מימון חיצוני מפרטרידג' לצורך מימון הגנתו המשפטית. זאת לאחר שחלף המועד האחרון שהקציבה הוועדה לראש הממשלה למסירת מידע מקיף על קשריו עם איש העסקים והצהרת הון. בהחלטתה ציינה הוועדה שוב כי על נתניהו להחזיר 300 אלף דולר שכבר קיבל ללא היתר מבן דודו, נתן מיליקובסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully