וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגנדה: מנהיג האופוזיציה נאשם ב"הצקה" לשליט

כוכב הפופ בובי וויין, שכבר עומד לדין על בגידה, נאשם גם בהטרדת הנשיא יוורי מוסווני בעת שניסה לחסום את השיירה שלו. לדבריו, זאת רדיפה פוליטית על כוונתו להתחרות בשליט בן ה-74, שמנהיג את המדינה מאז 1984

המוזקאי והפוליטיקאי, רוברט קיגולאני (בובי) במהלך מסע"ת בקמפאלה, אוגנדה 24 ביולי 2019. רויטרס
אם יורשע בבגידה הוא עשוי להישלח למאסר עולם. ווין/רויטרס

כוכב הפופ האוגנדי בובי וויין, שנחשב לאחד ממתנגדי הנשיא הבולטים ביותר, הואשם בניסיון "לעצבן או להגחיך" את השליט יוורי מוסווני. וויין, ששמו האמתי הוא רוברט קייגולאני, מואשם גם בהסתה לאלימות בטענה שקרא לתומכיו לתקוף את הנשיא. הזמר מכחיש זאת, אולם הוא גם מואשם בבגידה בעקבות אותה תקרית שהתרחשה בשנה שעברה ושבמהלכה השליכו תומכי אופוזיציה אבנים על שיירת הנשיא.

אם יורשע בבגידה, וויין, יחד עם 35 נאשמים נוספים שלצדו, עשוי להישלח למאסר עולם. המוזיקאי בן ה-37 משמש חבר פרלמנט בשנתיים האחרונות, והוא מגדיר את עצמו כמנהיגם של העניים. הוא שר על חוסר צדק חברתי ועל דמוקרטיה, והכריז לאחרונה על כוונתו להתמודד בבחירות ב-2021 נגד מוסווני בן ה-74, שנמצא בשלטון מאז 1984 ומתכוון להתמודד על כהונה שישית ברציפות.

נשיא אוגנדה, יוורי מוסווני. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
חופש הביטוי באוגנדה מצומצם למדי. נשיא אוגנדה/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

האישומים החדשים נגד וויין פורסמו יממה לאחר מותו של זיגי וויין, מוזיקאי שהיה קרוב למנהיג האופוזיציה ומבקר חריף של הנשיא. הוא מת מפצעיו אחרי שנחטף ועונה. המשטרה אמרה כי היא פתחה בחקירה, אך היא מאשימה את המשפחה של זיגי וויין בחוסר שיתוף פעולה. המשפחה מאמינה כי לשלטונות הי חלק בחטיפתו.

חופש הביטוי באוגנדה הוא מצומצם למדי. לפי ארגון עיתונאים ללא גבולות, הנשיא "לא סובל שום ביקורת". בשבוע שעבר נשלחה אשת אקדמיה ל-18 חודשי מאסר בשל "הטרדת סייבר", אחרי שכתבה פוסטים בפייסבוק נגד הנשיא ונגד אמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully