וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיוע המוסד: "אוגנדה עצרה פעיל חיזבאללה שעקב אחרי מטרות ישראליות"

בעיתון "קמפלה פוסט" דווח כי כוח מיוחד של שתי המדינות עצר את חוסיין מוחמד יאסין, לבנוני שחי במדינה בשנים האחרונות. לפי החשד, הוא ניסה לגייס לבנונים לשורות חיזבאללה ואסף מטרות אפשריות לפיגועים

פעיל חיזבאללה שנעצר על ידי אוגנדה. אתר רשמי
חי באוגנדה מאז 2010. חוסיין מוחמד יאסין/אתר רשמי

שירותי הביטחון של אוגנדה בשיתוף פעולה עם המוסד עצרו פעיל חיזבאללה שפעל במדינה בשנים האחרונות - כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווח, ב-7 ביולי נעצר בנמל התעופה באנטבה חוסיין מוחמד יאסין, אזרח לבנוני שחי באוגנדה מאז 2010, על ידי צוות משותף של שירותי הביון.
בעיתון "קמפלה פוסט" דווח מפי גורם המקורב לחקירה כי המעצר ככל הנראה סיכל תכנית טרור של הארגון הלבנוני השיעי, הנתמך בידי איראן. החשוד, לפי הדיווחים, תוחקר על ידי שירותי הביטחון של אוגנדה וגם על ידי המוסד.

המשימה שלו הייתה לזהות מטרות ישראליות ואמריקניות במדינה ובאזור, לגייס לבנונים החיים באוגנדה לשירות חיזבאללה וכן לגייס מוסלמים מקומיים שיסעו לערב הסעודית לרגל החאג' וישמשו גורמי מודיעין בחצי האי. בין ישראל לאוגנדה יש שיתוף פעולה נרחב, והמוסד, כך לפי הדיווח, התריע בפני הרשויות באוגנדה על פעילותו של יאסין שאחריו עקבו במשך כמה חודשים. הוא נעצר עם שובו מטנזניה, כשתכנן לטוס בחזרה ללבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully