וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת אבטחה כבדה ובבידוד: רודן סודאן המודח הועבר לכלא בחרטום

17.4.2019 / 13:46

קרובי משפחה של בשיר אמרו כי הוא מוחזק בבית סוהר בבירה, אחרי כשבוע שבמהלכו היה תחת אבטחה כבדה במתחם הנשיאות אחרי ההפיכה הצבאית. אוגנדה מוכנה לקלוט אותו

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הרודן המודח של סודאן עומר אל-בשיר הועבר לבית כלא בבירה חרטום אתמול בערב - כך אמרו היום (רביעי) שניים מקרובי משפחתו של השליט לשעבר. גורם בבית הכלא קובר אמר כי השליט, שהופל בשבוע שעבר בשל מחאת הענק נגד משטרו בן 30 השנה, מוחזק תחת אבטחה כבדה בבידוד.

מאז שהודח על ידי הצבא, בשיר הוחזק במשכן הנשיאותי במתחם שבו נמצא גם משרד ההגנה, שמחוצה לו אלפים מפגינים מאז יום שבת שעבר נגד השלטון. ההפגנות נמשכות למרות ההפיכה, ומארגני המחאה דורשים מהמועצה הצבאית הזמנית להעביר לידיהם את ההנהגה. בראש המועצה הצבאית עומד עתה עבד אל-פתאח א-בורהאן, שהבטיח לערוך בחירות בתוך שנתיים, אולם המפגינים מסרבים לכך.

במקביל, אוגנדה השכנה אמרה היום כי היא תשקול להעניק מקלט מדיני לבשיר, המבוקש בבית הדין הפלילי הבינלאומי באשמת רצח עם בדארפור.

בתוך כך, המועצה הצבאית השלטת בסודאן הורתה לבנק המרכזי של המדינה לבחון את העברות הכספים שנעשו מאז ה-1 באפריל ולתפוס כספים "חשודים" - כך דיווחה סוכנות הידיעות SUNA. בנוסף הורתה המועצה על השעיית האפשרות להעברת בעלות של כל המניות עד להודעה חדשה.

לקריאה נוספת:
שידור חוזר מ-2011: התקוות משובו של האביב הערבי עלולות להתנפץ
המפגינים בסודאן לא מוותרים: גם מנהיג ההפיכה הצבאית התפטר

נשיא סודאן בשיר 1 באפריל, 2019. רויטרס
אוגנדה מוכנה לקלוט אותו. בשיר, בתחילת החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully