וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב מזרח י-ם שבביתו הושתל נשק הגיש תלונה: "המשטרה מתנכלת לי"

משפחתו של סאמר סלימאן הגיעה למחלקה לחקירות שוטרים כדי להתלונן, לאחר שנשק הושתל בביתו בשביל הסדרה "מחוז ירושלים". הוא טען כי לא חקרו את הירי בבנו לפני חמש שנים ולכן הפכו אותו "לסוחר נשק ומשת"פ". לדבריו, הוא לא ידע שמדובר בצילומי סדרה, אבל "בסוף הסכמתי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

השתלת הנשק בבית תושב מזרח י-ם - עדכונים אחרונים:

  • התושב שבביתו הושתל נשק לצורך הסדרה "מחוז ירושלים" הגיש תלונה למח"ש
  • התושב, סאמר סלימאן: "אני מפחד שיבואו עוד כמה ימים וישימו לי עוד משהו"
  • הוא טוען שכבר חמש שנים מתנהל תיק על פגיעה בבנו: "מתנכלים לי"
  • עורך דינו: "המשטרה ניצלה את סמכותה להכפיש את סמאר והוציאה את דיבתו רעה"

משפחתו של סאמר סלימאן, תושב עיסאוויה שבביתו שתלה המשטרה נשק לצורך הסדרה "מחוז ירושלים", הגיעה היום (רביעי) למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כדי להגיש תלונה. סלימאן אמר לפני כניסתו למשרדי מח"ש כי הוא סבור שיש קשר בין מקרה זה לערעור שהגיש בנוגע לפגיעה בבנו לפני חמש שנים מירי שוטר.

"שנתיים וחצי לא מתפקדים במח"ש, לא חקרו את התיק של הבן שלי ועכשיו כנראה הם מתנכלים, עקב זה שאנחנו רוצים כל הזמן שיתפסו את השוטר הזה", טען. "הם באו וחיפשו, למה דווקא החליטו שזה אני? למה מתוך 20 אלף אדם דווקא באו לי לעשות פה את הסדרה הזו? ואני לא ידעתי שזה מהטלוויזיה. לא רגיל שבאים אלי, ובסוף הסכמתי. לא שאלו אותי ואמרו לי שיש צו".

סלימאן הוסיף כי הוא חושש שמקרים כאלו יתרחשו שוב. "הם פשוט משקרים במשטרה. ואני עכשיו גם מפחד שיבואו עוד כמה ימים וישימו לי עוד משהו. אני ישן מוקדם מאיפה אני יודע מה יעשו לי עוד יומיים יגידו הנה מצאנו עוד משהו ולהפיל עלי תיק סתם", אמר. "מה שעשו לי עשו לי ממש עוול. בין יום הפכתי לסוחר נשק ומשת"פ, איך ערבי פלסטיני תפסו אצלו נשק גדול ולא נעצר ולא הלך לחקירה איך יכול להיות. אנשים מדברים. וזה סכנת חיים לכל דבר".

לדבריו, אתמול בבוקר "מישהו התקשר ממספר חסוי כשהיו לי צלמים בבוקר בבית, ומישהו אומר לי זה לא כדאי לך לעשות כל כך רעש עדיך לסגור את זה בפינה שקטה. הבנתי מהתחלה שהוא אמר מהמשטרה והוא ניתק את הטלפון".

אך בסופו של יום הוא "מקווה שמח"ש קודם כל ייקחו אחריות על הפגיעה בילד שלי. אני חושב שיש קשר בין אלה ששתלו לי את הנשק הזה לבין הפגיעה של הבן שלי. הבטחנו לבן שלנו שנברר למה עשו לו את זה. אם עשה משהו שיוכיחו את זה".

אב המשפחה מעיסאוויה שהושתל אצלו נשק במהלך סדרת טלוויזיה בדרכו למשרדי מח"ש בירושלים 7 באוגוסט 2019. רוני כנפו
סלימאן, היום/רוני כנפו
נשק הושתל בפרק הסיום של מחוז ירושלים. צילום מסך
הנשק שהושתל בביתו של סלימאן/צילום מסך

עו"ד ענר יקותיאל, המייצג יחד עם עו"ד אריה אביטן את סלימאן, אמר: "אנחנו רוצים שמח"ש יחקרו חריגה בסמכות שכל השוטרים המעורבים בפרק הזה הסדרה. השוטרים מנצלים את המעמד שלהם להיכנס לבית של בנאדם שלא חשוד. בסך הכל הוא בנאדם שהיה צו חיפוש לביתו על בסיס מידע מודיעיני לכאורה. המשטרה ניצלה את סמכותם להכפיש את סמאר והוציאו את דיבתו רעה. הטענות של חברת ההפקה שפרטיו של סמאר טושטשו זה לא נכון כולם מכירים ומזהים אותו".

אתמול המשטרה פרסמה התנצלות בעקבות הפרסום. "אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע. המקרה נמצא בבדיקה ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם", נמסר. במשטרה לא השיבו לשאלה האם ניתן אישור של ייעוץ משפטי למעשה וכן אם מפקד המחוז ידע על כך.

עם זאת, סולמאן אמר כי המשטרה לא דיברה איתו כלל ועד כה לא ידע על הודעת ההתנצלות שנשלחה לכלי התקשורת. עו"ד אביטן, שמלווה את המשפחה מזה כמה שנים, סיפר כי נודע לו על המקרה רק אתמול משום שסלימאן חשש לספר לו. "הזדעזעתי מזה שאני לא מודע לסיפור הזה למעלה מחודשיים ונודע לי רק במקרה אתמול, כי ראש המשפחה ואשתו התביישו לספר לי שהם נחשדים לכאורה באיזשהו אירוע כל כך קשה. הם התביישו לספר לי את זה. והוא הגיע אלי אתמול נסער אחרי וסיפר לי את זה מתוך כאב שלא היה לו נעים לומר לי את מה שקרה שם".

עוד בוואלה!

עדות הנוסעות בתאונה בקריית גת: "שתינו הרבה אלכוהול, ראינו דם"

לכתבה המלאה
נשק הושתל בפרק הסיום של מחוז ירושלים. צילום מסך
מתוך הסדרה "מחוז ירושלים"/צילום מסך
סאמר סלימאן עיסאוויה חדשות 12 החדשות מחוז ירושלים. צילום מסך
המשטרה מתנצלת על הפגיעה. סלימאן/צילום מסך

אביטן הוסיף כי "זה יום שהוא קשה למשפחה. יום קשה לנו כאזרחים במדינה שבו הרשות השופטת וגם משטרת ישראל חודרים לפרטיות של אדם, שותלים ראיות פשוט מנסים לקבור משפחה וכל זה כדי להלל ולשבח את המשטרה. אנחנו ביום הזה צריכים להיות מודאגים שאלה הם השוטרים ואלה השופטים. אני רוצה לשאול האם אפשר להאמין למשטרה כעת? ברור שלא היה. יש פה מטרה להתנכל למשפחת סלימאן".

המקרה נחשף הבוקר ב"הארץ". בנובמבר האחרון, הגיעה לפנות בוקר המשטרה לערוך חיפוש בביתו אחר נשק. לאחר שהסתיים החיפוש, הודיעה לו המשטרה כי לא נמצא דבר וכי כנראה מדובר בטעות. גם בדו"ח החיפוש נכתב במפורש כי לא נמצא דבר. אך לאחר כמה חודשים, גילה להפתעתו בפרק בסדרה "מחוז ירושלים" שבביתו "נמצא" M-16. דמותו אמנם טושטשה בסדרה, אך מכריו זיהו אותו.

תושב השכונה, עומאר עטייה, סיפר כי הוא בעצמו חשד בקרוב משפחתו סלימאן כשראה את הסדרה. "אני לא האמנתי לו", סיפר. "אמרתי איך יכול להיות שתפסו נשק. אני לא האמנתי לו והוא בן משפחה. אז הוא אומר לי שעכשיו 20 אלף חושבים שהוא משת"פ. סבל כל כך הרבה זמן. מה זה עוזר ההתנצלות? מישהו צריך לשלם את המחיר על השקרים שלו שעשו בשביל לעשות את עצמם גיבורים מול משפחה עם ילדים".

תגובת חברת ההפקות: "טשטוש מוחלט של הבית ודייריו"

מתאגיד השידור 'כאן' נמסר בתגובה: "התלונה נבדקת מול החברה המפיקה את התוכנית, קודה תקשורת. כל בתי ההפקה העובדים עם התאגיד, בהם קודה, חתומים על חוזה המחייב עמידה בכללי האתיקה, על פי כל דין. אם יימצא כי יש שמץ של אמת בטענות החמורות, המקרה יטופל בהתאם". ב'כאן' הוסיפו, "תגובת קודה אינה מספקת ואנו מחכים, עד מחר, לתשובת ההפקה לגבי השתלשלות האירוע והאחראים, או השותפים, לשתילת הנשק והצגתו כחלק מאירוע אמת".

מקודה תקשורת שהפיקה את הסדרה "מחוז ירושלים" נמסר: "קודה תקשורת מקפידה על מהימנות הפקותיה והדבר בא לידי ביטוי גם בדרך בה הופקה הסדרה 'מחוז ירושלים' שרוב מוחלט של המתועד בה מייצג במדויק את פעילות שוטרי ירושלים. שוטרים שמחרפים את נפשם במטרה לשמור על ביטחון תושבי העיר. לעיתים נדירות, לצורך שמירה על שיטות עבודה של המשטרה, או ביטחון המשתתפים בסדרה, משולבים גם קטעי אילוסטרציה, שמטרתם להמחיש לצופה אירועים יוצאי דופן בהם נתקל המחוז בעבודה השוטפת (והדבר אף מובהר במפורש בכיתוב מתאים בסוף כל פרק). במסגרת כך, במהלך צילום הפרק הרלוונטי המתעד פשיטה של המשטרה בעקבות מידע מודיעני ממוקד על חשש לשימוש בנשק חם, שולב גם צילום אילוסטרציה, הכולל מציאת נשק באופן דומה לזה אשר נמצא על ידי המשטרה במקרים דומים רבים ואחרים".

נוסף על כך, בקודה תקשורת הבהירו כי "כל הצילום בבית הרלוונטי נעשה תוך טשטוש מוחלט של הבית ודייריו כדי למנוע זיהוי מוחלט. הקטע המדובר צולם לפני חודשים רבים ושודר לפני מספר שבועות. כאמור, כל פרט מזהה טושטש כך שאפשר לתמוה על המועד שבו הועלו הטענות. בכל מקרה, אנחנו לוקחים אחריות ובודקים לעומק את נסיבות העניין כדי להפיק את הלקחים הן בהיבט האישי וגם בהיבט המערכתי".

(עדכון ראשון: 14:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully