וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולפינריום, צבע אדום והתבוסה: הוחלפו שמות רחובות בתל אביב

7.8.2019 / 10:00

פעילים נגד המדיניות הישראלית כלפי חמאס והטרור הפלסטיני החליפו את שמות עשרות רחובות בעיר, בהם אזכורי פיגועים בולטים או מונחים נוספים המתארים את המציאות היומיומית בישראל. בין השמות החדשים: שלושת הבנים, המ"מדים ובלוני התבערה. "חייבים להפסיק לנהל את הסכסוך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרחובות ששמותיהם הוחלפו בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמותיהם של עשרות רחובות בתל אביב "הוחלפו" במהלך הלילה (רביעי) במחאה על המדיניות הישראלית מול חמאס והטרור הפלסטיני. על גבי שלטי הרחובות הקיימים נתלו שלטים עם שמם של הפיגועים הגדולים, בהם מלון פארק או שלושת הבנים, וכן שמות נוספים המתארים את המציאות היומיומית, בהם צבע אדום.

כך למשל, הוחלף שילוט הרחוב שדרות רוטשילד לשדרות המ"מדים, רחוב ריינס לרחוב סבארו, רחוב אסתר המלכה לרחוב הדולפינריום ושדרות בני ציון לשדרות בלוני התבערה. במקביל, שונו צמתים מרכזיות בעיר לשמות המסמלים את ההחלטה שצריכה לקבל ממשלת ישראל הנכנסת: האם תפנה לרחוב הפייסנות או רחוב ההרתעה, לרחוב התבוסה או לרחוב הניצחון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרחובות ששמותיהם הוחלפו בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחאה בוצעה על ידי חברי "פרויקט הניצחון הישראלי", הדורשים "שינוי מדיניות מפייסנות להכרעה". הארגון פרסם בשבוע שעבר סקר שממנו עולה כי הציבור בישראל מאוכזב מהיד הרכה של ממשלות ישראל נגד חמאס, דורש להגיע להכרעה ומביע ביקורת על הסכם הפסקת האש בסבב הלחימה האחרון.

מנכ"ל פורום המזרח התיכון, שעומד מאחורי הפרויקט לניצחון ישראל, גרג רומן, אמר כי "מדובר בפעולת מחאה שמגיעה מכאב גדול בציבור הרחב במדינת ישראל. כולנו זוכרים את הפיגועים הקשים במלון פארק, קו 5 והדולפינריום וכולנו מתוסכלים מסבב אחר סבב שמשתקים את חייהם של תושבי הדרום. חייבים להפסיק לנהל את הסכסוך ולהחליט שאנחנו מביאים אותו לסיום, מעמדת כוח ובתנאים שלנו. זוהי הדרך היחידה לסיים את הסכסוך וזו הדרישה שלנו מממשלת ישראל העתידית".

עוד בוואלה!

דרמה בפרשת המין קפריסין: עורך הדין של הצעירה התפטר בשל מחלוקת על קו ההגנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרחובות ששמותיהם הוחלפו בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully