וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני 19 מיליון שנה, תוכי ההרקולס שוטט בכדור הארץ

חוקרים בניו זילנד גילו כי שרידים שנמצאו לפני 11 שנה שייכים לציפור עצומה, שהיא התוכי הגדול ביותר שהתגלה אי-פעם. גובהה היה כמטר והיא שקלה עד שבעה ק"ג

אילוסטרציה של תוכי ענק שחי לפני 19 מיליון שנה בניו זילנד. Dr Brian Choo/Flinders University), אתר רשמי
ניזון גם מתוכים אחרים. "הרקליס איאקספקטוס"/אתר רשמי, Dr Brian Choo/Flinders University)

שרידי תוכי ענק, שגובהו היה של כמחצית משל אדם ממוצע, התגלו בניו זילנד. לפי גודל עצמות הרגליים שלו, הציפור, ששוטטה בכדור הארץ לפני 19 מיליון שנה, היתה בגובה מטר ומשקלה היה עד שבעה ק"ג. לפי המחקר של קבוצת פלאונטולוגים, שפורסם בגיליון האחרון של כתב העת "מכתבי ביולוגיה", הם סבורים כי היא לא עפה על אף היכולת שלה. כשעצמות התגלו ב-2008, איש לא היה משוכנע למי הן שייכות והן העלו אבק על המדף, עד שהצוות בחן אותן מחדש.

"חשבנו שזה אולי סוג של עיט, עד שבחנו זאת שוב", אמר פול סקופילד, האוצר הראשי של אגף ההיסטוריה של הטבע במוזיאון קנטרברי, לסוכנות הידיעות הצרפתית. התוכי זכה לשם המדעי "הרקליס איאקספקטוס" - כדי לשקף את גודלו ואת התגלית הבלתי-צפויה שלו. המומחים מעריכים כי לאור המקור העצום שלו, הוא ניזון ממאכלים שונים מאלו של התוכים המודרניים, אולי אף מתוכים אחרים.

"הרקולס" היה בערך בגודלה של ציפור הדודו, וכפול מהקקפו, תוכי חסר יכולת לעוף החי בניו זילנד ונמצא תחת סכנת הכחדה חמורה. עד התגלית הזו, הוא היה ידוע כתוכי הגדול ביותר בעולם.

שרידי התוכי נמצאו במאובנים בסנט בת'נס, שבדרומה של ניו זילנד. זהו אזור עשיר במאובנים מתקופת מיוקן, שנמשכה מלפני 23 מיליון שנה ועד לפני חמישה מיליון שנה. ניו זילנד ידועה בציפורי הענק שהתהלכו על אדמתה, כולל המואה הנכחדת, שגובהה היה 3.6 מטר. בשנה שעברה נמצאו שרידי עטלף ענק, שחי לפני מיליוני שנים באותו אזור וגודלו המשוער היה פי שלושה מזה של העטלף המודרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully