וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חודשים אחרי הטבח בניו זילנד: מעל 10,000 כלי נשק נמסרו לשלטונות

22.7.2019 / 11:32

שבוע מאז תחילת מבצע האיסוף שהוכרז בעקבות הירי ההמוני שהביא למותם של 51 בני אדם בקרייסטצ'רץ', יותר מ-2,000 איש מסרו את נשקיהם בתמורה לפיצוי של עד 95% משווים המקורי - כשהחל מדצמבר יהיה בלתי חוקי להחזיק בהם. ניו זילנד מדורגת במקום ה-17 באחזקת נשק ע"י אזרחים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אזרחי ניו זילנד השיבו יותר מעשרת אלפים רובים, חלקי נשקים ותוספות בשבוע הראשון של מבצע האיסוף, שהוכרז בעקבות הטבח הקטלני במסגדים בקרייסטרצ'רץ' - כך מסרה המשטרה המקומית. עם אוכלוסיה בגודל של קצת פחות מחמישה מיליון בני אדם ומספר כלי נשק המוערך במיליון וחצי, ניו זילנד מדורגת במקום ה-17 בעולם בכל הנוגע לאחזקת נשק על ידי אזרחים, על פי סקר שנערך בנושא.

רפורמת הנשק שעברה באפריל אסרה על רוב כלי הנשק החצי-אוטומטיים, על תוספות שהופכות כלי נשק לחצי-אוטומטיים, על מחסניות מעל קיבולת מסוימת ועל כמה רובי ציד. לאלו המחזיקים בציוד שכזה למסור אותם עד ל-20 בדצמבר, כשהממשלה הפנתה תקציב של 208 מיליון דולר ניו זילנדי כדי לפצות אותם עד ל-95% משווים של כלי הנשק במקור. כל זאת בעקבות המתקפה על מוסלמים שהגיעו לתפילות יום השישי בעיר קרייסטצ'רץ' - מתקפה שהביאה למותה של 51 בני אדם.

אנשים מסתכלים על נשק ואביזרים, קרייסצ'רץ, ניו זילנד, 22.07.2019. רויטרס
חנות למכירת כלי נשק בקרייסטצ'רץ'/רויטרס

עד כה, מאז פתיחת מבצע האיסוף ביום שבת שעבר, יותר מ-2,000 בני אדם מסרו 3,275 כלי נשק, ו-7,827 חלקי נשק ותוספות, כאשר הממשלה שילמה בחזרה מעט יותר משישה מיליון דולר ניו זילנדי. מפקחת המשטרה קארין מלתוס מסרה כי מאות כלי נשק נמסרו באוקלנד. "המשוב מבעלי נשק במבצע היה חיובי מאוד", היא מסרה.

בתקשורת המקומית דווח ביום רביעי האחרון על אי שביעות רצון של תושבי קרייסטצ'רץ' מפתיחת סניף גדול של רשת הנשק "Gun City" בעיר - אותה הרשת בה רכש ברנטון טרנט, המוציא לפועל של הטבח, ארבעה כלי נשק ותחמושת אונליין. טרנט כפר ב-92 אישומים בנוגע מסע ההרג.

עוד בוואלה!

"כמעט נגמר באסון": בת 13 מהמרכז סוממה במסיבת בר מצווה

לכתבה המלאה
ברנטון טרנט, החשוד המרכזי בטבח בניו זילנד בו נהרגו 49 מתפללים מוסלמים, 16 מרץ 2019. רויטרס
ברנטון טרנט, היורה בקרייסטצ'רץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully