וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפרלמנט בניו זילנד חוששים: אנס מסתובב במסדרונות במשך שנים

דוח חקירה עצמאי העלה תרבות של הטרדות ובריונות בין כותלי בית המחוקקים, כולל שלוש תקיפות מיניות קשות, שאותן תיאר כאונס. "לתחושתי מהדוח, אותו אדם עדיין נמצא בפרלמנט", הזהיר

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

יו"ר הפרלמנט של ניו זילנד, טרבור מולרד, אמר כי הוא חושש שאנס מסתובב במסדרונות הפרלמנט במשך שנים, בעקבות דוח שחשף תרבות של בריונות, הטרדה ומעשי ניצול אחרים השוררת במקום. הטענות החמורות ביותר שעלו בחקירה העצמאית היו על שלוש תקיפות מיניות על ידי אדם, ששמו לא זוהה, ותואר בדוח "כבעל התנהגות של טורף, שפועל במשך שנים".

לדברי יו"ר הפרלמנט, בעיניו התנהגות כזו היא שוות ערך לאונס. "אנחנו מדברים על תקיפה מינית רצינית, עבורי זה אונס", הוא אמר לתחנת רדיו ניו זילנד. הוא אמר כי הוא לא יודע את זהותו של אותו תוקף מסתורי או של קורבנותיו. "לתחושתי מהדוח, אותו אדם עדיין נמצא בפרלמנט".

מולרד אמר כי המצב "בלתי-נסבל", אולם הוא לא יכול לפנות למשטרה משום שהדוח התבסס על עדויות שנמסרו בתנאי שהן יישארו חשאיות. הוא הוסיף כי הוא מקווה שהנשים שהותקפו יצרו קשר ישיר עם המשטרה, ויקבלו תמיכה מהשירותים המתאימים. הוא אמר כי הוא בוחן את הממצאים בדוח וכי הוא מחויב לשפר את תרבות ההתנהגות בפרלמנט.

ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן בפרלמנט, מאי 2018. AP
ראשת הממשלה ארדרן בפרלמנט, בשנה שעברה/AP

לצד 120 המחוקקים, במתחם שבו שוכן הפרלמנט עובדים עוד אלפי אנשים. החקירה, שנמשכה חמישה חודשים, החלה בעקבות טענות נגד מחוקקים מכל קצוות הקשת הפוליטית. מחברת הדוח, היועצת דבי פרנסיס, מצאה שהאווירה בפרלמנט היא לחוצה ומבודדת, ושלעתים קרובות מדי לא נעשה דבר מול התנהגות לא מקובלת.

בדוח בן 120 העמודים, היא כתבה שיש הסתייגות מלגבות מחברי הפרלמנט דין וחשבון על מעשיהם, אפילו שחלקם נתפסים על ידי אנשי הצוות שלהם כתוקפים סדרתיים. "אלו יחסי אדון-עבד והם זוכים ליחס של אלים", אמר אחד המצוטטים האנונימיים בדוח. אחרים תיארו מעשים "מבחילים" כלפי נשים צעירות, ואמרו כי אלו שהתלוננו על כך זכו במקרים רבים למעט תמיכה.

  • עוד באותו נושא:
  • ניו זילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully