וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשרות ילדים בחרדה": מאות בהפגנה נגד גירוש עובדות זרות בת"א

6.8.2019 / 22:23

פוליטיקאים ואזרחים רבים קראו לעצור את המבצע בו פתחה רשות האוכלוסין וההגירה לפני כשבועיים לגירוש עובדות זרות וילדיהן. ח"כ אילן גילאון: "גירוש הזה הוא כתם מוסרי שלא ניתן יהיה למחוק". סגנית ראש עיריית ת"א ציפי ברנד: "זו אחריות שלנו כמדינה"

צילום: חדשות 13

כאלף בני אדם השתתפו הערב (שלישי) בהפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב נגד מבצע הגירוש שעורכת רשות ההגירה והאוכלוסין נגד עובדות זרות וילדיהן. בעצרת שנערכה תחת הכותרת "הפגנת חירום" קראו המפגינים לחדול מהמבצע שהחל לפני כשבועיים. בין המפגינים גם פוליטיקאים רבים וחברי מועצת עיריית תל אביב, לצד ילדים הלומדים עם ילדיהם של העובדים הזרים בעיר.

"במקום שהילדים האלה, ישראלים לכל דבר ועניין, יעבירו את החופש הגדול בבילוי יחד עם חבריהם, הם מוצאים עצמם במעצרים ותחת איומי גירוש על ראשם", אמר ח"כ אילן גילאון (מרצ). "שלא יעבדו עליכם, בצע כסף של חברות כוח אדם הוא המניע לגירוש, ולא שום הסבר אחר שהממשלה הזו תמציא. הגירוש הזה הוא כתם מוסרי שלא ניתן יהיה למחוק, והוא חייב להיעצר".

הפגנה נגד גירוש העובדות הזרות וילדיהן בת"א 6 באוגוסט 2019. אתר רשמי
"אחריות שלנו כמדינה". ההפגנה במוזיאון תל אביב היום/אתר רשמי

עמיתתו למפלגה, ח"כ תמר זנדברג הוסיפה: "יצאנו היום לעצור את הגירוש של ילדים ישראלים שנולדו בישראל, מדברים עברית, רוכשים חברים בבית הספר ומוסיפים להיות מתויגים בארצם 'זרים'. לא ייתכן כי ילדים יהיו מוחזקים במתקן כליאה בנתב"ג במקום ליהנות מהחופש הגדול. עצרו את הגירוש מיד".

ציפי ברנד, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו קראה לממשלה להתערב באופן מיידי. "עשרות ילדים נמצאים כרגע בחרדה יומיומית ומסתתרים בבתים במקום ליהנות מהחופש עם חבריהם ולהתכונן לפתיחת שנת הלימודים בחודש הבא", אמרה. "זו אחריות שלנו כמדינה על הילדים שנולדו בארץ. הוריהם לא עזבו את הארץ ומדינת ישראל לא אכפה את חוקי ההגירה שלה, לרוב מהטעם שהיו חסרים עובדי סיעוד. נולדו פה ילדים ישראלים, שהם כבר באחריות שלנו. לראיה, שתי החלטות ממשלה מ-2006 ו- 2010 ששתיהן תיקפו את המצב ההומניטרי שנוצר במקרים זהים ונתנו לילדים מעמד של קבע. כיצד יכולים שרי ממשלת ישראל הנוכחית להיות ראשונים החתומים על גירושם של עשרות ילדים ישראלים מהארץ? זה לא נתפס ואסור שיקרה".

ביום שבת ראשי הכנסייה הקתולית בישראל הביעו דאגה לנוכח ההחלטה לגרש את העובדות הזרות וילדיהם. "אכן, גם אם מדובר במהגרות עבודה אשר איבדו את מעמדן ואת אשרת השהייה שלהן בישראל, לא ניתן להתעלם מהנסיבות המיוחדות שלהן ושל ילדיהן, ילידי הארץ", אמרו.

עוד בוואלה!

ברזיל: סוחר הסמים שניסה להימלט תוך התחזות לבתו התאבד בתאו

לכתבה המלאה
הפגנה נגד גירוש העובדות הזרות וילדיהן בת"א 6 באוגוסט 2019. אתר רשמי
"כתם מוסרי שלא יימחק". ההפגנה בת"א, היום/אתר רשמי

לפני כשבוע דיין בית הדין לעררים החליט לדחות את הערר שהגישה עו"ד חיה מנע נגד ההחלטה לגרש את ג'רלדין אסטה, מהגרת עבודה פיליפינית, שנעצרה בשבוע שעבר יחד עם שני ילדיה, קיאן וקתרין, שנולדו בישראל. השלושה הועברו לאחר מעצרם לבית המעצר בנתב"ג, אך הם צפויים להשתחרר היום ממעצר. הדיין קבע 45 ימים במטרה לאפשר למשפחה להסדיר את ענייניה ולעתור לבית המשפט המחוזי נגד גירושם. בכוונת עו"ד מנע לערער על ההחלטה לבית המשפט בתוך 45 הימים.

עו"ד חיה מנע אמרה אז כי היא "שמחה שבית הדין לעררים הורה על עיכוב הליכי ההרחקה של קיאן, קתרין וג'רלדין מישראל למשך 45 יום ועל שחרורם ממשמורת בכפוף להפקדת ערבון, על מנת שיוכלו להסדיר את ענייניהם ובין היתר להגיש בקשה להסדרת מעמדם בישראל מטעמים הומניטריים. בכוונתי למצות את ההליכים המשפטיים, על מנת למנוע את הרחקתם מישראל ובכלל זה הגשת ערעור לבית המשפט המחוזי".

הפגנה נגד גירוש העובדות הזרות וילדיהן בת"א 6 באוגוסט 2019. אתר רשמי
"אחראים לילדים". ההפגנה ברחבת מוזיאון ת"א, הערב/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully