וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעצר בלתי חוקי": תלמיד נעצר עם אמו - לקראת גירוש לפיליפינים

22.7.2019 / 13:31

אופרסינה קוואנקה ובנה מייקל ג'יימס בן ה-12 נעצרו על ידי פקחי רשות האוכלוסין, שהחלה במבצע גירוש של כ-35 אימהות אזרחיות הפיליפינים וילדיהן. גירוש השניים מישראל הוקפא אמש - וכעת הם ממתינים להכרעה. "הילד בכה בלי הפסקה. פעלו באקט הכי אלים נגד הנפש הכי קטנה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נולד והתחנך בישראל. מייקל ג'יימס קוואנקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדינת ישראל החלה היום (שני) במבצע גירוש של כ-35 אימהות אזרחיות הפיליפינים וילדיהן. לפנות בוקר עצרו פקחי רשות ההגירה והאוכלוסין את אופרסינה קוואנקה ואת בנה מייקל ג'יימס בן ה-12, שעולה לכיתה ז' במסגרת חינוך מיוחד. השניים נמצאים במתקן המעצר "יהלום" בנמל התעופה בן גוריון, במטרה לגרשם לארץ מוצאם.

בית הדין לעררים הורה אמש להקפיא את גירוש השניים מישראל, ובשעה זו נעתר בית הדין לבקשת משרד הפנים להאריך את מועד התגובה לבקשה לשחרר את מייקל. משלא התקבלה תגובת משרד הפנים, שלח עו"ד זרי חן, המייצג את האם ובנה, בקשה דחופה לקבלת החלטה והכרעה על ידי בית המשפט. "המעצר שלהם הוא מעצר לא חוקי, התיק שלהם פתוח במשרד הפנים ועדיין לא קיבלנו תשובה לבקשות שהגשנו. אנשי משרד הפנים יודעים שהתיק פתוח ולמרות זאת פעלו במחשכים ועצרו את הילד בחמש לפנות בוקר", נכתב בבקשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייצג את האם ובנה. עו"ד זרי חן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי עורך הדין, "מדובר בילדים שנולדו בישראל, גדלו והתחנכו כאן, החלטה כזאת צריכה להתקבל על ידי הממשלה ולא על ידי שר או פקיד בכיר חכם ככל שיהיה. בעבר התכנסו ממשלות ישראל שלוש פעמים ודנו בילדי עובדים זרים והחליטו להשאיר אותם, מתוך הבנה שמדובר בילדים ישראלים לכל דבר. מדובר בילד שנמצא במעצר במשך 30 שעות".

עוד הוסיף כי "הילד בכה, הוא היה חצי מעולף וישן אחרי שהוא בכה בלי הפסקה. זה מעוות. אסור לעצור אותו גם לפי החוק, גם לפי כל היבט של אמנה בינלאומית, והכי חשוב: המעצר זה האקט הכי אלים של מערכת שלטון, וכאשר מדינה עושה בו שימוש זה כי אין לה ברירה. הם עצרו ילד בטעות כלחץ על אימא שלו לעזוב את הארץ וכביכול לגרש אותו, פעלו באקט הכי אלים נגד הנפש הכי קטנה".

עוד בוואלה!

ריצ'רץ', מטה ומו"מ קואליציוני משותף: מתווה הימין החדש לאיחוד נחשף

לכתבה המלאה

הבקשות למעמד הומינטרי - נדחו

מהלך הגירוש מתייחס לאימהות שמרביתן עבדו כאן כחוק בעבר, נולדו להן ילדים והן נותרו בישראל באופן בלתי חוקי. האימהות עוכבו במהלך החודשים האחרונים ובמקום לעצור אותן מידית ולגרשן הוחלט לסמוך על התחייבותן לצאת מרצונן בסוף שנת הלימודים. אותן נשים שנשארו בארץ, מיד לאחר ה-15 ביולי הגישו אחת אחרי השנייה בקשות למעמד הומניטרי, אולם הן נדחו.

בצעד חריג הוציאה אתמול שגרירות הפיליפינים הודעה לפיה אזרחיה השוהים בישראל באופן לא חוקי ולהם כוונה לחזור לארץ מוצאם מרצון יזכו להטבות. ברשות ההגירה והאוכלוסין אמרו כי ההודעה מעידה על האחריות שפרשה השגרירות על אזרחיה השוהים בישראל. לדבריהם, העובדה כי השגרירות הבהירה שתלווה את השוהים הבלתי חוקיים עד לחזרתם מהווה עבור מדינת ישראל אבן דרך משמעותית בהעברת המסר כי מדובר באזרחים החוזרים למולדתם, בניגוד לתמונה הלא חוקית שמנסים לצייר סביב הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully