וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערר נדחה: אושר גירוש עובדת פיליפינית ושני ילדיה מישראל

30.7.2019 / 14:56

ג'רלדין אסטה ביקשה לערער על ההחלטה לפיה היא תגורש עם שני ילדיה שנולדו בישראל. הדיין אישר לעובדת לערער בתוך 45 יום ועל שחרוררה ממשמורת בכפוף להפקדת ערבון. עורכת דינה תגיש בקשה להסדרת מעמדם בישראל מטעמים הומניטריים

צילום: ניב אהרונסון עריכה: טל רזניק

דיין בית הדין לעררים החליט היום (שלישי) לדחות את הערר שהגישה עו"ד חיה מנע נגד ההחלטה לגרש את ג'רלדין אסטה, מהגרת עבודה פיליפינית, שנעצרה בשבוע שעבר יחד עם שני ילדיה, קיאן וקתרין, שנולדו בישראל. השלושה הועברו לאחר מעצרם לבית המעצר בנתב"ג, אך הם צפויים להשתחרר היום ממעצר. הדיין קבע 45 ימים במטרה לאפשר למשפחה להסדיר את ענייניה ולעתור לבית המשפט המחוזי נגד גירושם. בכוונת עו"ד מנע לערער על ההחלטה לבית המשפט בתוך 45 הימים.

עו"ד חיה מנע אמרה היום כי "אני שמחה שבית הדין לעררים הורה על עיכוב הליכי ההרחקה של קיאן, קתרין וג'רלדין מישראל למשך 45 יום ועל שחרורם ממשמורת בכפוף להפקדת ערבון, על מנת שיוכלו להסדיר את ענייניהם ובין היתר להגיש בקשה להסדרת מעמדם בישראל מטעמים הומניטריים. בכוונתי למצות את ההליכים המשפטיים, על מנת למנוע את הרחקתם מישראל ובכלל זה הגשת ערעור לבית המשפט המחוזי".

החל הדיון דן בגירושה של ג'רלדין אסטה, מהגרת עבודה פיליפינית, 
שנעצרה יחד עם שני ילדיה קיאן וקתרין, שנולדו בישראל. ניב אהרונסון
ג'רלדין אסטה וילדיה/ניב אהרונסון

אדם קרן, אביו של אור, אחד מחבריו לכיתה של קיאן, אמר בדיון כי "חבריו של קיאן לא מצליחים להבין מדוע המדינה מבקשת לגרש אותו ואת משפחתו מהארץ. קיאן שנולד כאן, עשה את הצעדים מהגן ועמד בטקסים של השואה ושר את התקווה בעברית כי זו השפה שלו. אני מלווה את הילדים האמיצים למתקן כליאה בנתב"ג ולבית הדין למשמורת רק כדי לעודד את קיאן שהוא לא לבד".

"גם הילדים שלנו עוברים טראומה", הוסיף האב. "הם ראו את החבר שלהם נכלא על ידי שוטרים כאילו היה פושע. איזה מסר נעביר לילדים שהכיסא של קיאן יישאר ריק ב-1 בספטמבר. אין בחוק התייחסות לילד שנולד בישראל וחי בו עשר שנים. האם הצעד הזה של הגירוש מידתי? האם זו לא אכיפה סלקטיבית?".

בשבוע שעבר הפגינו עשרות הורים וילדים מול בית המעצר. רינת שגיא מבית ספר "הלל" אמרה כי "גירוש והעלמה של חבר לשכבה זו פגיעה ברוח בית הספר. הגירוש יפגע בתחושת המוגנות של ילדי בית הספר. ילדים לא אוכלים ולא ישנים, ילדים בטראומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully