וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנעצרה: עובדת זרה ובתה התינוקת גורשו לפיליפינים

29.7.2019 / 12:29

העובדת ששהתה בארץ באופן בלתי חוקי נעצרה לפני כשבוע עם בתה התינוקת בת ה-11 חודשים. מרשות האוכלוסין נמסר כי עם מעצרה, העובדת הודיעה על רצונה לשוב לארצה. הטסת העובדת התבצעה במסגרת מבצע הגירוש מישראל למרות המחאות בנושא

צילום: ניב אהרונסון עריכה: טל רזניק

עובדת זרה מהפיליפינים שבה הלילה (שני) יחד עם בתה התינוקת בת ה-11 חודשים לארצה. אנשי רשות האוכלוסין וההגירה עצרו את העובדת שעסקה בסיעוד, יחד עם בתה, לאחר ששהתה בתקופה האחרונה בישראל בניגוד לחוק.

האם נכנסה לישראל בשנת 2006 עם אשרת עבודה לזמן קצוב. משתמה התקופה שאושרה לה בחוק, הפכה שהותה של העובדת לבלתי חוקית.

ברשות האוכלוסין וההגירה אמרו כי עם מעצרה, העובדת הודיעה על רצונה לצאת מישראל יחד עם בתה. לאחר שהקונסול הפיליפיני ביקר את השתיים והונפק דרכון לתינוקת, הוטסו הלילה בחזרה למדינת מוצאן.

חבריו לכיתה של מייקל  אשר מיועד להיות מגורש לקראת הדיון בעניינו של מייקל ואמו. בבית הדין לערורים בתל אביב  28 ביולי 2019. ניב אהרונסון
הפגנה מול בית הדין לערעורים נגד גירוש עובדת זרה, אתמול/ניב אהרונסון

גירושה של העובדת הנו חלק ממבצע בו פתחה רשות האוכלוסין ועורר גל מחאה. אתמול שחרר ממעצר בית הדין למשמורת את אופרסינה קוואנקה ובנה מייקל ג'יימס, בן 12, העומדים בפני גירוש, גם כן לפיליפינים. האם ובנה, שעולה לכיתה ז' במסגרת חינוך מיוחד, נעצרו בשבוע שעבר והדיון בערר שהגישו צפוי להתקיים בשבוע הבא. חבריו לכיתה והוריהם הפגינו מחוץ לבית הדין.

בהחלטתו לשחרר אותם ציין הדיין רג'א מרזוק כי "נפלו פגמים מהותיים בשימוע ובהליך מתן ההחלטה על צווי המשמורת היו פגמים היורדים לשורש העניין. מסקנתי מבחינת עניינם של המוחזקים הנה כי המשך ההחזקה במשמורת פוגעת יתר על המידה בחירות המוחזקים מפני מעצר, ובכלל זה משמורת ויש בה להסב למוחזק נזק בריאותי שאינו משרת בשלב זה את תכלית המשמורת".

עוד בוואלה!

פרשת המין בקפריסין: מעצר הצעירה הבריטית הוארך ביום

לכתבה המלאה
חבריו לכיתה של מייקל  אשר מיועד להיות מגורש לקראת הדיון בעניינו של מייקל ואמו. בבית הדין לערורים בתל אביב  28 ביולי 2019. ניב אהרונסון
חבריו לכיתה של מייקל בהפגנה, אתמול/ניב אהרונסון

המדינה מתכננת לגרש עובדות זרות מהפיליפינים שבאו כחוק לישראל, אך מאחר שילדו, לא חודשו אשרות השהייה שלהן. במקביל לדיון בקוואנה ובנה מייקל, בית הדין לעררים בתל אביב דן אתמול בגירושה של ג'רלדין אסטה, מהגרת עבודה פיליפינית, שנעצרה בשבוע שעבר יחד עם שני ילדיה קיאן וקתרין, שנולדו בישראל. השלושה הועברו לאחר מעצרם לבית המעצר בנתב"ג והם יישארו בו עד לקבלת ההחלטה בנוגע לגירושם, שתתקבל בהמשך.

"אני מבין ללבכם", אמר הדיין. "מה שחשוב הוא יציבות והקרקע מתחת לרגליך. אין מקומם של בני אדם נורמטיביים וקטינים להימצא במתקן המעצר. עם זאת, אאפשר לרופא ומומחים אחרים להיכנס לשם ולראות את הקטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully