וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין ילד לא חוקי": מחאת חברי התלמידים העומדים בפני גירוש

24.7.2019 / 13:21

עשרות הפגינו מול הכניסה למתקן המעצר בנתב"ג במחאה נגד הגירוש של ג'רלדין אסטה, עובדת זרה מהפיליפינים, ושני ילדיה, קיאן וקתרין. "מדינה שלא אוכפת את החוק 10 שנים צריכה להבין את ההשלכות ולהתייחס לזה באופן הומניטרי", אמרה עו"ד המייצגת את אסטה

צילום: רונן ליבוביץ', עריכה: רענן פוגל

עשרות הורים וילדים הפגינו היום (רביעי) מול הכניסה למתקן המעצר בנמל התעופה בן גוריון, בו מוחזקים מאז אתמול ג'רלדין אסטה, עובדת זרה מהפיליפינים, ושני ילדיה - קיאן, תלמיד כיתה ד' וקתרין, תלמידה בגן. אסטה, המתגוררת ברמת גן, נעצרה אתמול יחד עם ילדיה לקראת גירושם מהארץ. חבריו של קיאן הצטרפו אליו להפגנה מול המתקן בו שוהה האם.

הילדים נשאו שלטים וקראו בין היתר: "קיאן אנחנו מפגינים בשבילך", "אם אתה הולך גם אנחנו הולכים". בנוסף לכך, פנו הילדים לשר הפנים אריה דרעי ואמרו: "דרעי דרעי שר הפנים, אל תפגע בילדים, אין ילד לא חוקי, אל תגרשו אותי". כמו כן, חבריו של קיאן הקריאו מכתב שכתב, בו מסר כי "אני ישראלי ואני לא רוצה ללכת לפיליפינים. אני רוצה להישאר בישראל ואוהב אתכם. לא בא לי לעזוב".

חבריהם לכיתה של ילדיה של ג'רלדין מפגינים יחד עם הוריהם מול הכניסה למתקן המשמורת נגד הגירוש, נתב"ג. רונן ליבוביץ, אתר רשמי
חבריו של קיאן מפגינים מול מתקן המעצר, היום/אתר רשמי, רונן ליבוביץ

בשכונת הלל ברמת גן, כולם מכירים את משפחת אסטה. הילד קיאן מעורב בנעשה בבית ספרו ורכש לעצמו חברים רבים במהלך שנות לימודיו במערכת החינוך בעיר.

"אני מקווה שבית הדין יבין את הנסיבות ההומניטריות, ישחרר אותם וייתן להם אפשרות להישאר בארץ", אמרה עו"ד חיה מנע, המייצגת את אסטה ואמו של אחד מחבריו לכיתה של קיאן. "14 שנה היא בארץ, לא הודיעו לה שום דבר, לא אמרו לה כלום. יש לה פה שני ילדים. עד אתמול בבוקר היא לא ידעה שום דבר. בהפתעה מוחלטת הגיעו אתמול בבוקר ואמרו לה שהיא צריכה לעזוב", הוסיפה.

לדבריה של מנע, "מדינה שלא אוכפת את החוק במשך עשר שנים צריכה להבין את ההשלכות של זה ולהתייחס לזה באופן הומניטרי. ב-2005 וב-2010 היו החלטות ממשלה שהסדירו מעמד של ילדים זרים. לא יכול להיות שהילדים ישלמו את מחיר אוזלת היד של המדינה".

חבריהם לכיתה של ילדיה של ג'רלדין מפגינים יחד עם הוריהם מול הכניסה למתקן המשמורת נגד הגירוש, נתב"ג. רונן ליבוביץ, אתר רשמי
"לא מגרשים ילדים". חבריו של קיאן מחזיקים שלטים נגד גירושו, היום/אתר רשמי, רונן ליבוביץ

ממלא מקום ראש עיריית רמת גן ויו"ר ועדת החינוך העירונית, ליעד אילני, אמר כי המעצר וסכנת הגירוש משפיעים לרעה על הילדים וההורים, המודאגים לגורל המשפחה וחברם לכיתה. "בימים אלו עומדת קתרין אסטה, להיות מגורשת מהארץ יחד עם משפחתה, האם ג'רלדין ואחיה'', ציין. ''מתוקף תפקידי כממונה על החינוך ברמת גן נחשפתי לעמדות אנשי המקצוע והמורים והגננת המטפלים בילדים, שהציגו בפני את הנזק הנפשי הגדול שייגרם לילדים כתוצאה מגירושם מהארץ אליה הם שייכים בשנים האחרונות. כבר עתה ברור שהמעצר וסכנת הגירוש כבר השפיעו לרעה על שאר הילדים המתחנכים לצדם שעודכנו על ידי הוריהם מהסרטונים המופצים ברשתות והם מודאגים וחרדים לגורל חברם לכיתה''.

חבריהם לכיתה של ילדיה של ג'רלדין מפגינים יחד עם הוריהם מול הכניסה למתקן המשמורת נגד הגירוש, נתב"ג. רונן ליבוביץ, אתר רשמי
ההפגנה, היום/אתר רשמי, רונן ליבוביץ

משפחת אסטה נעצרה במסגרת מבצע הגירוש של 35 אימהות אזרחיות הפיליפינים וילדיהן. מהלך הגירוש מתייחס לאימהות שמרביתן עבדו כאן כחוק בעבר, נולדו להן ילדים והן נותרו בישראל באופן בלתי חוקי. האימהות עוכבו במהלך החודשים האחרונים ובמקום לעצור אותן מידית ולגרשן הוחלט לסמוך על התחייבותן לצאת מרצונן בסוף שנת הלימודים. אותן נשים שנשארו בארץ, מיד לאחר 15 ביולי הגישו אחת אחרי השנייה בקשות למעמד הומניטרי, אולם הן נדחו.

בצעד חריג, שגרירות הפיליפינים הוציאה ביום ראשון הודעה לפיה אזרחיה השוהים בישראל באופן לא חוקי ולהם כוונה לחזור לארץ מוצאם מרצון יזכו להטבות. ברשות ההגירה והאוכלוסין אמרו כי ההודעה מעידה על האחריות שפרשה השגרירות על אזרחיה השוהים בישראל. לדבריהם, העובדה כי השגרירות הבהירה שתלווה את השוהים הבלתי חוקיים עד לחזרתם מהווה עבור מדינת ישראל אבן דרך משמעותית בהעברת המסר כי מדובר באזרחים החוזרים למולדתם, בניגוד לתמונה הלא חוקית שמנסים לצייר סביב הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully