וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 19 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בבירה קהיר

הפיצוץ בבירה המצרית גרם לנפגעים רבים ולנזק לבית החולים במרכז העיר. הרשויות טענו כי המכונית הגנובה נסעה בניגוד לכיוון התנועה והתנגשה בכלי רכב אחרים, ולאחר מכן הודיע משרד הפנים כי היא נשאה חומרי נפץ למטרות טרור. פעיל מתנועת המזוהה עם "האחים המוסלמים" נעצר

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

לפחת 19 בני אדם נהרגו אתמול בערב (ראשון) בפיצוץ מכונית תופת בבירת מצרים קהיר, ועוד 30 נוספים נפצעו בתקרית שהתרחשה מחוץ לבית חולים במרכז העיר. משרד הפנים המצרי הודיע כי הפיצוץ נגרם ממכונית גנובה שנשאה חומרי נפץ והייתה אמורה לשמש לפעולות טרור. עוד נמסר שפעיל בתנועת חזם, המזוהה עם "האחים המוסלמים", נעצר בחשד למעורבות לפיצוץ.

הרשויות הודיעו אתמול כי התביעה הכללית פתחה בחקירה. תחילה הן טענו כי הפיצוץ, שגרם נזק למבנה בית החולים, אירע כתוצאה מהתנגשות של מכונית שנסעה בניגוד לכיוון התנועה עם שלושה כלי רכב אחרים. לאחר מכן הודיע משרד הפנים על חומרי הנפץ שנמצאו במכונית, זאת במדינה שחוותה בשנים האחרונות שורת פיגועים קטלניים, כולל בקהיר.

האירוע גרם לשריפה שהובילה גם לפינוי מבנים סמוכים, ותמונות של מכוניות שרופות ועשן מיתמר פורסמו ברשתות החברתיות. משרד הבריאות אמר כי עשרות מטופלים במכון הלאומי לסרטן פונו לבתי חולים אחרים, וכי חלק מהפצועים במצב אנוש. נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ניחם את העם המצרי ואת משפחות ההרוגים בפיגוע, שאותו תיאר כ"פחדני", והבטיח כי מדינתו תיאבק בטרור ותעקור אותו מן השורש.

(עדכון ראשון: 13:57)

כלי רכב בוערים אחרי התנגשות בקהיר, מצרים, 4 באוגוסט 2019. רויטרס
המכוניות הבוערות כתוצאה מהתאונה, אתמול בקהיר/רויטרס
כלי רכב בוערים אחרי התנגשות בקהיר, מצרים, 4 באוגוסט 2019. רויטרס
לפחות 19 הרוגים. המכוניות הבוערות, אתמול בקהיר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully