וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסיבות בטחוניות": חברות תעופה אירופיות השעו את הטיסות לקהיר

21.7.2019 / 9:03

חברת התעופה "בריטיש אירווייס" הודיעה כי הטיסות יופסקו למשך שבוע, וסירבה להרחיב על הסיבות לכך. בדומה אליה עצרה גם "לופטהנזה" בשבת את הטיסות אל בירת מצרים ואליה. בשנים האחרונות הידלדלה התנועה האווירית באזור שארם א-שייח, מאז הופצץ שם מטוס נוסעים רוסי ב-2015

בריטיש אירווייז. AP
"אמצעי זהירות שיאפשר הערכה מחדש בעתיד". מטוס של בריטיש אירווייס/AP

חברות התעופה הבריטית בריטיש אירווייס ולופטהנזה הגרמנית הודיעו במפתיע על הפסקת הטיסות לקהיר החל מאתמול (שבת) מסיבות בטחוניות - מבלי למסור עוד פרטים בנושא שיסבירו את הצעד.

"אנחנו בודקים בקביעות את ההיערכות הבטחונית בכל שדות התעופה שלנו ברחבי העולם, והשעינו את הטיסות לקהיר למשך שבעה ימים כאמצעי זהירות שיאפשר הערכה מחדש בעתיד", נמסר מחברת בריטיש אירווייס. החברה הצהירה כי היא לעולם לא תפעיל כלי טיס אלא אם זה בטוח לעשות זאת.

כשנשאלה לגבי פרטים נוספים הקשורים בהחלטה מסרה דוברת מטעם בריטיש אירווייס כי החברה "לעולם לא משתפת עניינים של ביטחון". מלופטהנזה נמסר מאוחר יותר כי היא ביטלה את הטיסות ממינכן ופרנקפורט לקהיר בשבת וכי הטיסות ישובו לסדרן היום.

דגלי מצרים ואיג'פטאייר מתנוססים אל מול משרדי איג'פטאייר בשדה התעופה בקהיר. רויטרס
שדה התעופה בקהיר/רויטרס

שלושה מקורות מצרים בתחום אבטחת שדות התעופה אמרו לרויטרס כי צוות בריטי בחן את הסדרי הבטיחות בשדה בימים האחרונים, מרביעי וחמישי האחרונים, אך לא פירטו מעבר לכך.

ממשרד התעופה האזרחית של מצרים נמסר בהצהרה אתמול בלילה כי הם יצרו קשר עם השגרירות הבריטית בקהיר, שאישרה כי ההחלטה על הפסקת הטיסות לא הגיעה ממשרדי התחבורה או החוץ הבריטים. עוד נמסר מהמשרד כי טיסות נוספות מקהיר ללונדון יתווספו החל מהיום "כדי להקל על תנועת נוסעים במשך הזמן הזה". ממשלת בריטניה מייעצת מזה זמן רב נגד כל טיסה מאזור שארם א-שייח', שם הופצץ מטוס נוסעים רוסי בשנת 2015 - אך היא לא פרסמה הודעה דומה נגד טיסות מקהיר או אליה.

הסקטור התיירותי - החשוב מאוד לכלכלה המצרית - מתאושש מצניחה במספר התיירים לאחר המהפכה שאירעה בשנת 2011 ומאותה ההפצצה של המטוס הרוסי לפני כארבע שנים, אז נהרגו כל 224 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס, זמן קצר לאחר ההמראה. המתקפה, שעליה לקחו אחריות אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), גרמה לרוסיה לעצור את כל הטיסות למצרים למשך כמה שנים, ולמדינות נוספות, לרבות בריטניה, לעצור את הטיסות משארם א-שייח' - החלטה שעדיין בתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully