וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה קטלנית בסיני: 8 אנשי ביטחון מצרים נהרגו על ידי חמושים

5.6.2019 / 12:25

חמושים תקפו עמדות ביטחון בצפון חצי האי, שם מנהלים הצבא והמשטרה מערכה נרחבת נגד דאעש וארגוני טרור זה יותר משנה. בתקשורת הרשמית דווח כי חמישה מהם נהרגו ומתנהל מרדף אחרי חמושים נוספים

צילום: טוויטר

שמונה אנשי ביטחון מצרים נהרגו היום (רביעי) במתקפת חמושים על עמדות שונות בחצי האי סיני - כך דווח בתקשורת הרשמית במדינה. בנוסף לכך, חמישה חמושים נהרגו בקרב שהתפתח באזור שבו צבא מצרים נלחם בקבוצות של אסלאמיסטיים קיצוניים, רובם אנשי שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עוד דווח כי כמה מהחמושים נמלטו.

בשנה שעברה פתחו צבא ומשטרת מצרים במערכה נרחבת נגד דאעש וארגונים ג'יהאדיסטיים אחרים בסיני, בעקבות הטבח במסגד סופי בצפון חצי האי בנובמבר 2017, שבו נהרגו מאות מתפללים. הצבא אומר כי מאות חמושים נהרגו מאז, אולם בשל המגבלות על גישת גורמים חיצוניים לאזור, קשה לאמת את המספרים או את מניין הקורבנות של כוחות הביטחון.

בחודש שעבר נפצעו 12 איש בפיצוץ שפגע באוטובוס תיירים, רובם מדרום אפריקה, שחלף ליד הפירמידות בגיזה. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך מאות אנשים נהרגו בפיגועים של דאעש בפנים שטחה של מצרים מאז הדחתו של הנשיא האסלאמיסטי מוחמד מורסי בהפיכה צבאית ב-2013 שהונהגה על ידי עבד אל-פתאח א-סיסי, שמאז נבחר לנשיאות והנהיג משטר דיכוי.

כוחות צבא מצרים בדרך לחצי האי סיני, 9 פברואר 2018. רויטרס
כוחות של צבא מצרים בצפון חצי האי סיני, פברואר אשתקד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully