וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד ממנהיגי המהפכה נגד מובארק נעצר: "תכנן להפיל את המשטר"

25.6.2019 / 14:12

מצרים ממשיכה ללכת אחורה, והשלטון של א-סיסי מאשים את זיאד אל-עלימי, שהיה אחד מדוברי תנועות המחאה הגדולות ב-2011, בחבירה ל"אחים המוסלמים". זאת ימים אחרי מותו של מורסי. "רצה ליצור מומנטום מהפכני"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הרשויות במצרים עצרו היום (שלישי) את אחד ממנהיגי המהפכה ב-2011, שהפילה את השליט חוסני מובארק. זיאד אל-עלימי, חבר פרלמנט לשעבר מטעם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, ואחרים נאשמים בתכנון להפיל את הממשלה הנוכחית של עבד אל-פתאח א-סיסי. הוא היה דובר של תנועת מהפכת 25 בינואר, שפורקה מאז, והוא נעצר לצד שבעה אנשים נוספים, שלפי הרשויות נאמנים לתנועת "האחים המוסלמים" שמוגדרת ארגון טרור במדינה. הטלפון של אל-עלימי היה סגור כשרויטרס ניסו לפנות אליו.

מפלגתו הייתה אחת הכוחות שעמדו מאחורי המחאות בינואר 2011, אבל היא התנגדה נחרצות לשלטונו של הנשיא מוחמד מורסי, חבר "האחים המוסלמים" שהיה הנשיא הנבחר הראשון שמצרים ב-2012. מורסי הודח שנה לאחר מכן בהפיכה צבאית של א-סיסי, והוא נכלא ונשלח למאסרים ממושכים בשל הרשעותיו בריגול ובהרג מפגינים.

בשבוע שעבר הוא מת בדיון בבית משפט, באירוע שהסב את תשומת הלב העולמית למצב זכויות האדם במדינה. לפי פעילי זכויות אדם, משטרו של א-סיסי הוא הדכאני ביותר בהיסטוריה המודרנית של מצרים. לפחות 60 אלף איש נכלאו מסיבות פוליטיות, לפי ארגון משמר זכויות האדם. א-סיסי, שמשמש נשיא מאז 2014, מכחיש כי יש במצרים אסירים פוליטים ותומכיו אומרים כי הצעדים הללו נדרשים על מנת לייצב את המדינה.

נשיא מצרים, א-סיסי במהלך מסע"ת עם נשיא רומניה קלאוס יוהאניס, בוקרשט, רומניה 19 ביוני 2019. AP
מכחיש שיש במצרים אסירים פוליטיים. סיסי, בשבוע שעבר/AP

לטענת משרד הפנים, אל-עלימי ויתר המעורבים היו חלק מתכנית שממונה על ידי מנהיגיה הגולים של "האחים המוסלמים" שכללה להוציא לפועל פעולות אלימות נגד מוסדות המדינה כדי "ליצור מצב של מומנטום מהפכני". במשרד האשימו חמישה אנשים החיים מחוץ למצרים במעורבות בתכנית.

גמאל עיד, מייסד "הרשת הערבית למידע על זכויות אדם", המייצגת את אל-עלימי, אמר כי תיאורו על ידי המשרד כ"גורם פרובוקטיבי" היה בשימוש גם בתקופת שר הפנים האחרון בתקופת מובארק, חביב אל-עדלי. "נראה שהיה קשה להם לתאר אותם כטרוריסטים משום שרובם אנשי שמאל" אמר.

עוד נאמר על ידי משרד הפנים כי זוהו 19 חברות ו"גופים כלכליים" שהופעלו דרך "שיטות סודיות" על ידי "האחים המוסלמים" ועל ידי "הגורמים הפרובוקטיביים" הנאמנים להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully