וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר היורה באופיר חסדאי בחניון ברמלה: "התחזק החשד"

בית המשפט האריך ב-4 ימים את מעצרו של ויקטור קטן, שעל פי החשד ירה למוות בחסדאי לעיני אשתו ובנותיו. הוא חשוד בביצוע מוות בכוונת תחילה. עורך דינו של החשוד טען כי חסדאי תקף את אשתו והוא "לא הבין שמדובר בריב על חנייה". השופטת: "אין בטענות כדי להכריע את הכף"

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: ניר חן

הירי בחניון ברמלה - עדכונים אחרונים:

  • בית המשפט האריך ב-4 ימים את מעצרו של החשוד ויקטור קטן
  • הוא חשוד בביצוע מוות בכוונת תחילה של אופיר חסדאי, שהותיר אחריו אישה ושלוש בנות
  • עורכי דינו מתנערים מהטענה שמדובר בוויכוח על חנייה: "המנוח התקיף את אשתו"

בית המשפט המחוזי בלוד האריך היום (ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של ויקטור קטן, החשוד בירי למוות באופיר חסדאי בחניון ברמלה. על פי החשד, קטן בן ה-74, המתגורר בלוד, ירה בחסדאי בעקבות ויכוח על מקום חנייה. השופטת אובר היימן אמרה בדיון כי הוא חשוד בעבירה של ביצוע מוות בכוונת תחילה.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של קטן בשמונה ימים. נציג המשטרה יוחנן אורן אמר בדיון כי "נעשו רוב פעולות החקירה שהצגנו לבית המשפט. מדובר בפעולות טכניות רבות. אותן פעולות חיזקו את החשד שעומד כנגד החשוד, שהיה מבוסס כבר מתחילת תיק זה". לדבריו, נותרו פעולות רבות, "חלקן מורכבות ואורכות זמן".

עו"ד דניאל כפיר, המייצג את קטן יחד עם עו"ד מורן לוי, אמר כי "החשוד לא הבין שמדובר בריב על חנייה, הוא ראה שהמנוח התקיף את אשתו". נציג המשטרה אורן סירב להגיב לטענה שחסדאי תקף את אשתו של קטן מחשש לפגיעה בחקירה.

ויקטור קטן בדיון להארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשלצ, 4 באוגוסט 2019. בועז אפרת, מערכת וואלה!
קטן בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, בועז אפרת

לדברי עו"ד כפיר, החשוד לא ידע שמדובר בוויכוח על חנייה. "ויקטור לא היה מעורב בשום ויכוח על חניה. הוא ראה גבר צעיר וחסון מתקיף את אשתו המבוגרת. גם לאחר שהוציא את האקדח בשביל להרתיע את המנוח, הוא המשיך להתנהג בצורה אגרסיבית. המנוח המשיך לתקוף את האשה גם לאחר שהחשוד ניסה לעצור אותו, עד שויקטור הרגיש סכנת חיים לו ולאשתו".

עורך הדין הוסיף וטען כי "המנוח התנהל באלימות פיזית ומילולית, וזה לא נבדק. החקירה מתבצעת בכיוון אחד, לא לחקר האמת". בתגובה, טען נציג המשטרה כי "החקירה מתבצעת באופן אובייקטיבי לחלוטין, ענייני, לצורך איסוף ראיות. אני לא מקבל את טענות העו"ד".

לטענת עו"ד כפיר, אשתו של החשוד לא נבדקה בשום שלב, לא בזירת האירוע ולא לאחר מכן. "אנחנו ביקשנו שהיא תבדק במיון", אמר. "שני אנשים מבוגרים וחולים מותקפים באגרסיביות בידי אדם מבוגר וחסון, והם הרגישו בסכנת חיים. זה עניין שראוי שייבדק. החשוד לא אדם מסוכן, הוא נורמטיבי, נעדר כל עבר פלילי. אין כל חשש שהוא יסכן אף אדם. אני מבקש שבית המשפט לא יקבל תנאי מעצר שבהם חירותו של החשוד מעטה. אני מבקש מבית המשפט לחשוב על חלופת מעצר".

אופיר חסדאי. באדיבות המשפחה
חסדאי ובני משפחתו/באדיבות המשפחה

בהחלטתה על הארכת מעצרו של קטן אמרה השופטת היימן: "התרשמותי שמאז הארכת מעצרו הקודמת של החשוד בוצעו פעולות חקירה רבות, אך נותרו פעולות חקירה לביצוע. עיון ברשימת הפעולות מעלה שעיקרן פעולות טכניות אשר אינן ניתנות לשיבוש על ידי החשוד. רק ארבע פעולות הנן ברות שיבוש".

בתגובה לטענותיו של קטן, אמרה השופטת: "שמעתי בהרחבה את טענות החשוד על נסיבות ביצוע העבירה, ואלו עולות גם מגרסתו של החשוד ורעייתו כפי שנמסרו בהודעותיהם למשטרה. אין ספק כי הטענות בדבר נסיבות האירוע והתנהלותו של המנוח במהלכו הינן טענות כבדות משקל אשר יהא על המשטרה ועל בית המשפט לבחון אותן ככאלו שעשוי להיות בהן השלכה על האחריות שתיוחס לחשוד בגין מעשיו. ואולם, בשלב ראשוני זה של החקירה, במהלכו של התיק, אין בהם כדי להכריע את הכף בכל הנוגע למעצרו של החשוד לצורכי חקירה".

חלקת קברו של אופיר חסדאי הנרצח על מקום חנייה ברמלה. אתר רשמי
הלווייתו של חסדאי, בשבוע שעבר/אתר רשמי

עו"ד מורן לוי, המייצג את החשוד, אמר לאחר ההחלטה כי "עולה שלא כצעקתה. הוצא קליע אחד. דבר זה מחזק את הטענות שהחשוד פעל מתוך הגנה עצמית ממשית מתוך סכנה לחייו. מכל העדויות בתיק עולה שלא מדובר בוויכוח על חניה. ככל הידוע לנו כרגע הוצא כדור אחד מגופו של המנוח. אשת המנוח נפלה קורבן לאלימות פיזית ברוטלית מצד המנוח".

כפיר הצטרף לדבריו ואמר כי "מדובר באירוע שבן המנוח תקף בצורה אגרסיבית ביותר אישה חולנית. הוא סתר לה, דחף אותה מספר פעמים והפיל אותה לרצפה. בשלב זה החשוד יוצא מהרכב, פעל על מנת להציל את אשתו. בשלב הראשון הוציא את האקדח. בשלב השני ירה לרגל. המנוח המשיך להתקדם לעברו. הוא פעל על מנת להגן על אשתו".

מימון המונים לטובת המשפחה

מחקירת המשטרה עלה כי בין חסדאי לקטן החל הוויכוח בחניון, כשבכלב מסוים, שלף קטן אקדח וירה לעבר אופיר לעיניי אשתו ובנותיו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים, אולם שם, למרות מאמצי הרופאים - נקבע מותו. הלווייתו התקיימה ביום שני שעבר בבית העלמין החדש ברמלה, בנוכחות מאות בני אדם.

חסדאי, בן 40 במותו, הותיר אחריו אישה, דקלה, הסובלת מניוון שרירים, ושלוש בנות, שאחת מהן נאבקת אף היא במחלה ובת נוספת מתמודדת עם שיתוק מוחין. מאז המקרה, כמיליון וחצי שקלים נתרמו אליהם על ידי כעשרת אלפי בני אדם באמצעות הפלטפורמות למימון המונים רשת, וזאת לצד תרומות שהועברו ישירות לחשבון הבנק של המשפחה.

לוי צכמייסטר, שיזם את הפרויקט באתר Jgive, אמר לוואלה! NEWS בשבוע שעבר כי "מצאתי שזו משפחה עם ילדה על כיסא גלגלים, וככל שקראתי עוד ועוד, גם על מצבן של הילדות, תהיתי איך כל זה קורה למשפחה אחת. אופיר היה המשענת הכלכלית בבית, ואמרתי שאני צריך לעזור להם".

חניון רמלה לאחר פיגוע הירי על עקב ויכוח חנייה, 28.07.2019. אסף- דיווחי הרגע, אתר רשמי
זירת הירי ברמלה/אתר רשמי, אסף- דיווחי הרגע

דיקלה חסדאי, אשתו של אופיר, אמרה לוואלה! NEWS כי היא מודה לאזרחים על הסיוע. "עם ישראל, אין דברים כאלה", הודתה. "העם מדהים. זה עם שפותח את הלב שלו, וזה מראה לי כמה המדינה שלנו מאוחדת. אני אוהבת אותם על כל שקל ושקל. כולם דואגים לנו. אנשים גם הגיעו אלינו הביתה".

משפחתו קטן הביעה בשבוע שעבר "צער עמוק" על תוצאות האירוע. "צר לנו שזה הסתיים ככה. לא הייתה כוונה, זה טראגי גם עבורנו", מסרו בני המשפחה, הטוענים כי קטן רצה "לעצור את חסדאי מלתקוף את אשתו".

"ויקטור עלה לארץ בשנות ה-20 לחייו, שירת בצה"ל ועבד במסירות עד היציאה לפנסיה לפני שנתיים", נמסר מטעם בני המשפחה, שתיארו אותו "איש משפחה מסור, מכבד ותומך - נשמה טובה. תמיד מוכן לעזור. מעולם לא היה מעורב באירוע פלילי. אנחנו תמיכה גורפת מהמשפחה המורחבת, חברים ומכרים מאחר ומהיכרות עם ויקטור ברור לכולם שהוא נקלע לסיטואציה מאיימת, שהוא לא התחיל בה ולא ייחל אליה, ורק מקרה קיצון הביא אותו לפעול כך".

  • עוד באותו נושא:
  • רמלה
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully