וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היית המלאך ששומר עלינו": אופיר חסדאי, שנורה למוות ברמלה, הובא למנוחות

חסדאי, בן 40 במותו, הותיר אחריו אשה ושלוש בנות. "הבטחתי לו שאשמור על הילדות", אמרה אחותו. "לקחו לי את האהוב שלי, תשמור עלינו מלמעלה", ספדה האלמנה דיקלה. מעצר היורה, ויקטור קטן בן ה-74 מלוד, הוארך בשבעה ימים

עריכה: טל רזניק

הלווייתו של אופיר חסדאי, שנורה למוות במהלך ויכוח בחניון ברמלה, התקיימה הערב (שני) בבית העלמין החדש ברמלה, בנוכחות מאות בני אדם. הוא היה בן 40 במותו, והותיר אחריו אשה, דקלה, הסובלת מניוון שרירים, ושלוש בנות, אשר אחת מהן נאבקת אף היא במחלה, ואילו בת נוספת מתמודדת עם שיתוק מוחין. ימית, אחותו הגדולה, פרצה בבכי בבית העלמין. "הבטחתי לו שאני אשמור על הילדות", אמרה.

על פי חקירת המשטרה, החל במקום ויכוח בין חסדאי לנהג נוסף - ויקטור קטן, בן 74 המתגורר בלוד - על מקום החנייה, כאשר בשלב מסוים, על פי החשד, שלף קטן אקדח וירה לעבר אופיר, לעיניי אשתו ובנותיו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים, אולם שם, למרות מאמצי הרופאים - נקבע מותו. החשוד נעצר, והמשטרה פתחה בחקירה.

"אהבה שלי, לקחו לי את האהוב שלי", ספדה האלמנה דיקלה. "היית בעל לתפארת. כולם מדברים על האדם שהיית, ותמיד דאגת לעשות שמח. זהו זה, הכל נגמר. הילדות לא מפסיקות לבכות. תשמור עלינו מלמעלה, תן לי כוח לגדל את הבנות. יהי זכרך ברוך".

ימית, אחותו של חסדאי, ספדה לו אף היא. "אח קטן שלי, אח קטן עם לב ענק. היה לך לב ענק שהכיל הרבה. כל רצון ומחשבה שלך היו טבולים ברצון שיהיה טוב. היית המלאך ששומר עלינו. ניסית כל הזמן לצחוק. רדפת אחרי הצדק והצדק בגד בך. אנחנו כאן נשמור על הבנות. לא דמיינתי שככה אפרד ממך אח קטן שלי. תנוח ואל תדאג יותר לעולם", אמרה.

"איבדנו היום אח, גיס יקר ואהוב. ילדיי ביקשו למסור לך תודה על כל מה שעשית עבורם", ספדה גיסתו של חסדאי. "אבי ואני מבטיחים לטפל בדיקלה ובבנות. היית עמוד התווך, המטפל העיקרי. הסתפקת במועט. היום שרוני התחילה ללכת בהליכון היה היום המאושר עבורך".

אופיר חסדאי. באדיבות המשפחה
"כולנו בהלם". חסדאי ובני משפחתו/באדיבות המשפחה

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, ספד לחסדאי. "היית אבא מסור בעל מרץ ומלא חיים. גילית מסירות אין קץ לאשתך דקלה ולבנותיך", אמר וידל, "אופיר זכרונו לברכה הקדיש את חייו לטיפול במשפחתו, והביא שמחה וגאווה למשפחתו. החלל שאתה מותיר אחריך גדול מנשוא. אני מבטיח לך דקלה שאעשה הכל כדי לתמוך בך ובבני המשפחה. כולם שואלים את עצמם למה ואיך, ואין לנו תשובה לטרגדיה כל כך גדולה. שוחחתי עם שר הרווחה, מנכל משרד הרווחה והשרה גילה גמליאל וכולם הבטיחו לעזור למשפחה".

"אסון כבד ובלתי נתפס הכה את משפחת חסדאי ואת העיר כולה", הוסיף ראש העיר. "העיר המומה מהאסון הכבד שפקד אתכם. פשוט בלתי נתפס. החיים מלאים במכות ובחבטות, אבל נראה שזה הרגע הקשה ביותר".

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל השתתפה בלוויה אף היא, ואמרה לבנות המשפחה: "בשם ממשלת ישראל ועם ישראל: משפחת חסדאי, לא נשאיר אתכן לבד. הערבות ההדדית ואהבת הזולת שהחזיקה את העם היהודי אלפי שנים יחבקו אתכן. נדאג לכל צרכיכן ונמלא את כל מחסורכן".

"אופיר לקח על כתפיו את עול המשפחה בעוז ובגבורה, ולא נזקק למתנת בשר ודם", ספדה גמליאל, "גזרה זו שנחתה על המשפחה הותירה מדינה שלמה המומה. האם חיי אדם הפקר? עלינו לעשות הכל בכדי למגר את תופעת האלימות מקרבנו. בחינוך לסובלנות, בחינוך לאורך רוח, בחינוך לכבוד האדם, בקבלת האחר והשונה ובהבנה שמלאכת הוויתור אינה מילה מגונה - נהפוך הוא, זה הכוח והעוצמה של פרט ושל חברה".

חלקת קברו של אופיר חסדאי הנרצח על מקום חנייה ברמלה. אתר רשמי
קברו של חסדאי, היום/אתר רשמי

קטן הובא היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון, בפני השופטת רבקה גלנט. נציגי משפחת החשוד לא הגיעו לבית המשפט והם מיוצגים על ידי עו"ד דניאל כפיר. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר סנגורו של החשוד כי "המנוח התקיף את אשתו של החשוד. הוא התקיף אותה פעמיים והפיל אותה לרצפה. היא הייתה בסכנת חיים באירוע הזה. הוא ירה על מנת להגן על אשתו". החשוד בירי מחזיק זה מספר שנים ברישיון לנשק. השופטת הגדירה את האירוע כ"טראגי", ובסיום הדיון האריכה את מעצרו בשבעה ימים.

הלווייתו של אופיר חסדאי , בית העלמין, רמלה 29 ביולי 2019. אתר רשמי
הליויתו של חסדאי ברמלה, היום/אתר רשמי

הסנגור טען בבית המשפט כי מצבו הרפואי של החשוד לא היה טוב אתמול, ושהמשטרה לא בדקה זאת, וציין כי הוא נושא מכשיר שמיעה. לדבריו, קטן הוא אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, וקרא לבדוק את מצבו הפיזי והנפשי לאור ריבוי המחלות מהן הוא סובל. "אני מבקש מבית המשפט לפקח על המעצר. אני מבקש מבית המשפט לבדוק אותו בדחיפות בידי רופא ולתת לו את כל התרופות והטיפול", אמר.

הפרקליט אמר עוד כי החשוד הוא פנסיונר מזה שנתיים. הוא טען בבית המשפט כי "התחיל ויכוח שבמהלכו המנוח תקף את האשה. ההפלה של האשה לרצפה יכלה לגרום לה נזק חמור מאוד וסכנת חיים. החשוד יצא מהרכב וראה את אשתו מותקפת, ומראייתו את המצב הוא רצה להגן עליה מפני המנוח. מדובר בבחור צעיר, גבוה, חסון, שתקף אישה מבוגרת וחולה. הוא רצה להפריד, היו שם צעקות. המנוח התקדם לעברו והוא הרגיש בסכנת חיים. הוא ירה לעבר רגלו של המנוח, וירייה שנייה שגרמה למותו. הוא לא התכוון להרוג אותו, הוא רצה להגן על אשתו". הוא הוסיף לאחר הדיון כי החשוד "הביע באוזניו חרטה".

חניון רמלה לאחר פיגוע הירי על עקב ויכוח חנייה, 28.07.2019. אסף- דיווחי הרגע, אתר רשמי
החניון בו אירע הירי, אתמול/אתר רשמי, אסף- דיווחי הרגע

עד כה נאספו עבור המשפחה 260 אלף שקלים מהציבור באמצעות מימון המונים באינטרנט. לפי מארגני ההתרמה, עם מותו נותרה המשפחה ללא מקור הכנסה.

חשבון הבנק לתרומות עבור משפחתו של אופיר חסדאי: בנק מרכנתיל מספר 17, סניף רמלה 669, מספר חשבון: 64462902.

(עדכון ראשון: 18:37)

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • רמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully