וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בחניון ברמלה: מעצר החשוד בירי הוארך בשבעה ימים

29.7.2019 / 18:26

סנגורו של החשוד בירי, ויקטור קטן מלוד בן ה-74, טען כי "הוא הגן על אשתו שהייתה בסכנת חיים". חבריו של ההרוג, אופיר חסדאי, נותרו בהלם: "אין דרך לתאר את הכאב הנורא", אמרו. אשתו שלוקה בניוון שרירים ובתו המתמודדת עם שיתוק מוחין שהו ברכב בזמן הירי

עריכה: טל רזניק

אופיר חסדאי, בן 40, הגיע אתמול (ראשון) מעט אחרי השעה 14:20 לחניון של קניון עזריאלי ברמלה, העיר בה התגורר, וחיפש חנייה. ברכב היו אשתו דקלה הסובלת מניוון שרירים, ובתו הנאבקת אף היא במחלה. בת נוספת המתמודדת עם שיתוק מוחין - הייתה אף היא במכונית.

אלא שאז, כך על פי חקירת המשטרה, הגיע למקום נהג נוסף. בין השניים החל ויכוח למי הזכות על מקום החנייה. בשלב מסוים, כך על פי החשד, הנהג הנוסף - ויקטור קטן, בן 74 המתגורר בלוד - שלף אקדח וירה לעבר אופיר, לעיניי אשתו ובנותיו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים, אולם שם, למרות מאמצי הרופאים - נקבע מותו. החשוד נעצר, והמשטרה פתחה בחקירה.

קטן הובא היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון, בפני השופטת רבקה גלנט. נציגי משפחת החשוד לא הגיעו לבית המשפט והם מיוצגים על ידי עו"ד דניאל כפיר. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר סנגורו של החשוד כי "המנוח התקיף את אשתו של החשוד. הוא התקיף אותה פעמיים והפיל אותה לרצפה. היא היתה בסכנת חיים באירוע הזה. הוא ירה על מנת להגן על אשתו". החשוד בירי מחזיק זה מספר שנים ברישיון לנשק. השופטת הגדירה את האירוע כ"טראגי", ובסיום הדיון באריכה את מעצרו בשבעה ימים.

אופיר חסדאי. באדיבות המשפחה
רעייתו ובנותיו היו ברכב. אופיר חסדאי ומשפחתו/באדיבות המשפחה

"יש לחשוד גרסה מאוד מהותית להמשך העניין", טען עורך הדין המייצג אותו, וביקש לאסור את פרטי מצבו הרפואי. "כבר יש לינץ' תקשורתי נגד החשוד ובני משפחתו. רק לפני כשבועיים שרפו בית של גננת. גם העניין הזה יכול לסכן את מצבה של אשתו שנמצאת במצב קשה. אני חושב שבמאזן השיקולים כרגע, כיוון שאנחנו בתחילתה של חקירה, ולאור הגיל המבוגר, עלול להיגרם נזק חמור מהפרסום". עוד טען עורך הדין שמצבו הרפואי של החשוד לא היה טוב אתמול, ושהמשטרה לא בדקה זאת, וציין כי הוא נושא מכשיר שמיעה.

הפרקליט הוסיף כי החשוד הוא אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, וקרא לבדוק את מצבו הפיזי והנפשי לאור ריבוי המחלות מהן הוא סובל. "אני מבקש מבית המשפט לפקח על המעצר. אני מבקש מבית המשפט לבדוק אותו בדחיפות בידי רופא ולתת לו את כל התרופות והטיפול", אמר.

הפרקליט אמר עוד כי החשוד הוא פנסיונר מזה שנתיים. הוא טען בבית המשפט כי "התחיל ויכוח שבמהלכו המנוח תקף את האשה. ההפלה של האשה לרצפה יכלה לגרום לה נזק חמור מאוד וסכנת חיים. החשוד יצא מהרכב וראה את אשתו מותקפת, ומראייתו את המצב הוא רצה להגן עליה מפני המנוח. מדובר בבחור צעיר, גבוה, חסון, שתקף אישה מבוגרת וחולה. הוא רצה להפריד, היו שם צעקות. המנוח התקדם לעברו והוא הרגיש בסכנת חיים. הוא ירה לעבר רגלו של המנוח, ויריה שנייה שגרמה למותו. הוא לא התכוון להרוג אותו, הוא רצה להגן על אשתו".

חניון רמלה לאחר פיגוע הירי על עקב ויכוח חנייה, 28.07.2019. אסף- דיווחי הרגע, אתר רשמי
זירת הירי ברמלה, אתמול/אתר רשמי, אסף- דיווחי הרגע

בתום הדיון אמר עו"ד כפיר כי "ההחלטה הגיונית כי החקירה בתחילתה. מדובר באירוע טראגי ומצער. חשוב לדעת שלפני הירי, אשתו של המנוח, שסובלת ממחלות קשות, יצאה מבית חולים לפני שבוע. היא הותקפה בידי המנוח פעמיים. לאחר מכן החשוד יצא מהאוטו ורצה להגן עליה ולהציל אותה. החשוד הביע באוזני חרטה".

הלווייתו של אופיר צפויה להתקיים היום בשעה 19:00 בערב בבית העלמין החדש ברמלה. "כולנו בהלם", אמר דוד אזורי חברו של אופיר לספסל הלימודים מימי התיכון. "התראינו במפגשי מחזור ושמחנו לראות אחד את השני", כתב בפייסבוק. "אין דרך לתאר את הכאב הנורא. אין דרך לעכל את זה. הכול בגלל חנייה, לאן הגענו? אני וכל החברים בהלם. אני מקווה שהרוצח יקבל את גזר הדין הכי קשה שיכול להיות על הרס משפחה. איך אפשר לעשות דבר כזה, העולם התחרפן".

גם בעיריית רמלה ספדו לאופיר. "רמלה משתתפת בצערה העמוק של משפחת חסדאי על רצח האב המסור אופיר. איש משפחה אהוב שנרצח בחנייה בקניון עזריאלי ברמלה. עם היוודע האסון הנורא, הנחה ראש העיר מיכאל וידל, שאף ביקר בבית המשפחה, את גורמי המקצוע, החינוך והרווחה לסעוד ולהעניק למשפחה את כל התמיכה והעזרה אפשרית. "יהי זכרו ברוך".

מלשכת שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון, נמסר כי המשרד מכיר ומלווה את המשפחה משנת 2015. המשפחה הגישה בקשה לקבלת דירת ארבעה חדרים בדיור בציבורי בקומת קרקע ברמלה. המשרד סייע להם בהשגת האישור ממשרד הבריאות וכן נקבעה וועדה בעניינם לשבוע הקרוב. במידה ולא תמצא דירה שמתאימה לצורכיהם - הם יהיו זכאים לסיוע בשכר דירה מטעם המשרד. השרה הנחתה את הגורמים הרלוונטיים במשרד ללוות את המשפחה עד לקבלת הדירה.

עד כה נאספו עבור המשפחה 260 אלף שקלים מהציבור באמצעות מימון המונים באינטרנט. לפי מארגני ההתרמה, עם מותו נותרה המשפחה ללא מקור הכנסה.

חשבון הבנק לתרומות עבור משפחתו של אופיר חסדאי: בנק מרכנתיל מספר 17, סניף רמלה 669, מספר חשבון: 64462902.

(עדכון ראשון: 9:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully