וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המו"מ התקוע: טראמפ יטיל מכסים נוספים על סין

2.8.2019 / 13:13

נשיא ארה"ב הודיע כי סחורות ומוצרים מסין בשווי 300 מיליארד דולר ימוסו ב-10% החל מ-1 בספטמבר. זאת אחרי שסבב שיחות נוסף בין המעצמות לא הוביל להתקדמות במגעים לסיום מלחמת הסחר. הוא גם תקף את הנשיא שי. סין מאיימת: ננקוט באמצעי נגד כדי להגן על האינטרסים שלנו

עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אתמול (חמישי) כי הוא יטיל מכסים נוספים בגובה של 10% על סחורות סיניות בשווי 300 מיליארד דולר החל מ-1 בספטמבר. זאת בזמן שהשיחות לסיום מלחמת הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות ביותר בעולם נמשכות. בעקבות ההכרזה של טראמפ, נרשמו ירידות שערים בוול סטריט.

"שיחות הסחר נמשכות, ובמהלכן ארצות הברית, החל מ-1 בספטמבר, תטיל מכסים נמוכים נוספים של 10% על יתר 300 מיליארד דולר הסחורות והמוצרים הנותרים המגיעים מסין לארצנו", כתב טראמפ בטוויטר. "זה לא כולל את 250 מיליארד הדולר שכבר הוטלו עליהם מכסים של 25%. בשורת ציוצים, הוא זעם על סין שלא עמדה בהתחייבויותיה לקנות יותר מוצרי חקלאות אמריקניים. הוא אף תקף באופן אישי את נשיא סין שי ג'ינפינג על כך שלא עשה די כדי לעצור את מכירת משככי הכאבים הסינתטיים "פנטניל".

שלשום סיימו נציגים של שני הצדדים שיחות שנמשכו יומיים בשנגחאי עם מעט מאוד התקדמות. עם זאת, שתי המדינות תיארו את המגעים ביניהם כמועילים. סבב שיחות נוסף אמור להתקיים בספטמבר. המתיחות בין המעצמות, שהטילו מכסים זו על זו, שיבשה את אספקת הסחורות העולמית וטלטלה את השווקים הפיננסיים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג נפגשים בשולי פסגת G20, 29 ביוני 2019. רויטרס
"לא עמדתה בהתחייבויותיה". טראמפ לצד שי/רויטרס

על רקע זה, איימה היום ממשלת סין ב"אמצעי נגד הכרחיים" שלא פורטו, אם העלאת המכסים המתכוננת של טראמפ תצא לפועל. ממשרד המסחר הסיני נמסר כי הודעתו של טראמפ מהווה הפרה של ההסכם עם הנשיא ג'ינפינג ביוני, בו הוחלט להחיות את המו"מ בין המדינות, ומטרתו היא לגדוע את שאיפותיה המסחריות והטכנולוגיות של בייג'ינג.

המשרד אמר כי אם צעדיה של ארצות הברית ייכנסו לתוקף, "סין תצטרך לנקוט אמצעים נגדיים נחוצים כדי להגן בנחרצות על האינטרסים הבסיסיים שלה. כל ההשלכות יהיו על כתפיה של ארצות הברית".

(עדכון ראשון, 1/8, 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully