וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: הסנקציות של ארה"ב על זריף "ילדותיות"

1.8.2019 / 14:39

נשיא איראן אמר כי העיצומים שהטיל ממשל טראמפ על שר החוץ מראים כי "הם איבדו את היכולת למחשבה רציונלית". לדבריו, "הם אומרים בכל יום שהם רוצים לדבר, אבל אז מטילים סנקציות על שר החוץ"

קרדיט: רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני אמר הבוקר (חמישי) כי העיצומים שהטילה ארצות הברית על שר החוץ שלו מוחמד ג'וואד זריף הן "ילדותיים" מראים כי ממשל טראמפ "איבד את היכולת למחשבה רציונלית". לדבריו, ששודרו בטלוויזיה הרשמית, "הם (האמריקנים) אומרים בכל יום שהם רוצים לדבר, בלי תנאים מוקדים, אבל אז מטילים סנקציות על שר החוץ".

במקביל, האיחוד האירופי הבהיר כי הוא מתנגד לסנקציות האלו וכי הוא ימשיך לעבוד עם זריף על מנת לשמור על הערוצים הדיפלומטיים עם טהראן. גרמניה, צרפת ובריטניה חתומות על ההסכם מ-2015, יחד עם רוסיה ועם סין.

לקריאה נוספת על המתיחות
הערוץ למו"מ עם איראן נסגר: ארה"ב הטילה סנקציות על זריף

נשיא איראן חסן רוחאני בישיבת ממשלה, 31 ביולי 2019. רויטרס
רוחאני בישיבת ממשלה בטהראן, אתמול/רויטרס

בכירי ממשל טראמפ מפחיתים בחשיבותו של זריף, ואומרים כי הכול טמון בידיו של המנהיג העליון עלי חמינאי, הסמכות הבכירה ביותר ברפובליקה האסלאמית. גורם בכיר בממשל אמר אחרי הטלת הסנקציות על זריף כי במקרים מיוחדים תיבחן האפשרות לאפשר לו להגיע לארצות הברית, כולל לאירועים של האו"ם שמקום מושבו בניו יורק. הוא הוסיף כי וושינגטון תכבד את הסכמיה עם האו"ם.

בהמשך למתיחות בין המדינות שנבעה מהפרישה מהסכם הגרעין, הותקפו בחודשים האחרונים כמה מכליות נפט במפרץ הפרסי, במתקפות שיוחסו לאיראן. בנוסף לכך, איראן הפילה מל"ט אמריקני, שכמעט שהוביל לתגובה צבאית, אך טראמפ נסוג ברגע האחרון.

עוד בוואלה!

גורמים אמריקניים: איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני

לכתבה המלאה
שר החוץ האיראני, מוחמד זריף במהלך פורום מדיני במטה האו"ם בניו יורק, ארה"ב 17 ביוני 2019. AP
לא התרשם מהסנקציות עליו. זריף בניו יורק, בחודש שעבר/AP

בתגובה להחלטה, כתב זריף - מאדריכלי הסכם הגרעין ב-2015 - בחשבון הטוויטר שלו כי "הסיבה שארצות הברית סימנה אותי היא שאני 'הדובר העיקרי של איראן ברחבי העולם'. האם האמת כואבת באמת עד כדי כך? אין לזה שום השפעה עליי או על משפחתי, משום שאין לי רכוש או אינטרסים מחוץ לאיראן". הוא הוסיף: "תודה לכם על שהחשבתם אותי כאיום כל כך גדול על סדר היום שלכם". בציוץ נוסף בהמשך הלילה, אמר זריף כי "צוות ב'" - הכינוי שהוא העניק בין היתר לראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון הנצי - חש מאוים "מקריאות לדיאלוג ולשלום".

(עדכון ראשון: 10:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully