וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבא אל תילחץ": שניים מפצועי התקרית בדרום שוחררו מבית החולים

1.8.2019 / 9:17

שני לוחמי גולני שנפצעו קל מאש מחבל שחדר לישראל בגבול הרצועה שוחררו לביתם לאחר שקיבלו טיפול רפואי בבית החולים סורוקה. הקצין שנפצע באורח בינוני נותח ומאושפז במחלקה האורתופדית. "הוא אמר לרופאים שעוד חודש הוא חוזר לגדוד", סיפר אביו

צילום: דו"צ ו-"שואגים לימין", עריכה: עמית שמחה

שניים מתוך שלושת לוחמי צה"ל שנפצעו הלילה (חמישי) בתקרית בגבול רצועת עזה ופונו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שוחררו לביתם. השניים נפצעו באורח קל, ואילו מפקדם, קצין המשמש מפקד מחלקה בחטיבת גולני שנפצע באורח בינוני, נותח ואושפז במחלקה האורתפדית בבית החולים.

אביו של הקצין שנפצע באורח בינוני סיפר על הרגעים שבהם נודע לו על פציעת בנו. "הוא התקשר אלי ואמר לי 'אבא אל תילחץ'. הוא כבר אמר לרופאים שעוד חודש הוא חוזר לגדוד, החברים שלו, החיילים שנפצעו היו פה והודיעו לי על כל מה שקרה בלילה".

חיילים בגבור רצועת עזה לאחר תקרית בגדר שבה חדר מחבל. דובר צה"ל, אתר רשמי
כוח צה"ל בגבול הרצועה, הלילה/אתר רשמי, דובר צה"ל

סמוך לשעה 2:00 בלילה חדר מחבל חמאס, האני אבו סלאח, לשטח ישראל באזור דרום רצועת עזה. כוח צה"ל שהגיע למקום נתקל במחבל שפתח באש והשליך רימוני יד. כוחות נוספים שהגיעו למקום הרגו את המחבל. עמדת חמאס באזור חאן יונס הותקפה על ידי טנק צה"ל במהלך האירוע. במהלך האירוע נחסמו כמה צירים וכוחות תגבור נוספים אבטחו את הישובים הסמוכים.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס אמר הבוקר כי ''תחקור האירוע עוד לא מלא. מדובר בפרטים ראשוניים''. לדבריו, התקרית החלה סביבות 02:00 בלילה עם זיהוי תצפיתניות בגזרת גדוד כיסופים כי חשוד התקרב לעבר הגדר מאזור פלסטיני שמול כיסופים. עם הזיהוי הוכרזה פקודת ''פרש טורקי'', שמשמעותה חדירה לשטח ישראל, ולטענת מנליס מדובר באירוע שגרתי שמתרחש כמה פעמים ביום.

פלסטינים נוגעים בנפלים ליד עמדת צה"ל שהותקפה בחדירת המחבל בדרום רצועת עזה. אתר רשמי
פלסטינים עם פצצות תאורה שירה צה"ל במהלך הלילה/אתר רשמי

לדברי דובר צה''ל, הכוחות תקפו את המחבל, תוך שהוא נמצא תחת תצפית. במקביל, כמה יישובים באזור נכנסו לכוננות וצירים נחסמים על מנת למנוע אירוע רחב יותר. המחבל שנהרג לבש מדים, נמצאו עליו רימונים שבחלק מהם עשה שימוש והוא זוהה כפעיל חמאס. עוד הוסיף תא''ל מנליס כי "מדובר בפעולה עצמאית של המחבל, שפעל על דעת עצמו". בעוטף עזה חזרה השגרה, ונמסר כי ישנו תגבור ביישובים על בסיס כוח האדם הקיים באוגדת עזה.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, התייחס הבוקר לתקרית בגדר המערכת. "הלילה כוח צה"ל זיהה חשוד שחצה את גדר המערכת. כוחות הוקפצו למקום והתפתחו חילופי אש, במהלכם חוסל החשוד החמוש ושלושה חיילי צה"ל נפצעו. המועצה עודכנה לגבי האירוע והוכרזה כוננות בשני ישובים הסמוכים לאירוע. חיילים אבטחו את הישובים הסמוכים והתושבים הונחו להישאר בבתים". עם סיום האירוע לפנות בוקר, הוסרו ההנחיות ביישובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully