וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחבת וחוסר שיתוף פעולה: משרד התיירות מקפיא תקציבים לעיריית חיפה

1.8.2019 / 9:30

מנכ"ל משרד התיירות מאיים להקפיא תקציבים עבור עיריית חיפה בשל התנהלותה של ראשת העיר עינת קליש רותם. לטענתו הם "ויתרו על פרוייקט דגל ברמה בינלאומית'' והוא אף איים בדחיית תקציבים עתידיים. "אין לך אלא להלין על התנהלות העירייה בראשותך"

צילום: באדיבות נמל חיפה ו'כאן דרום', עריכה: שניר דבוש

מנכ''ל משרד התיירות אמיר הלוי זועם על עיריית חיפה בראשות עינת קליש רותם וטוען כי היא גורמת ל"נזק אדיר לתיירות בחיפה" בשל סחבת בקבלת החלטות, חוסר שיתוף פעולה והפרת סיכומים. "המשרד שומר לעצמו את הזכות למצות את מלוא זכויותיו", הוא מזהיר. זאת, בשל התנהלות עיריית חיפה בראשות האדריכלית שנבחרה לתפקיד באוקטובר אשתקד ומאז מושכת רגליים בקידום "פרויקט האורות", פרויקט תיירותי ביוזמת עיריית חיפה עצמה, אותו הסכים המשרד לתקצב ב-2016.

עיקרו של הפרויקט, המכונה בעירייה "נמל האור" ושהיה אמור להיות מנוהל על ידי החברה הכלכלית של עיריית חיפה, הוא מיצג המתוכנן לקום ברחבי שטח הנמל והעיר התחתית, ולהתבסס על הקרנת קרני לייזר בצבעים שונים המגיעות לגובה רב, כך שניתן יהיה לצפות בו מחלקים נרחבים של העיר והוא יאיר את שמי חיפה באורות צבעוניים. את המופע ילווה פסקול ייחודי, אשר יושמע באמצעות רמקולים שיוצבו במספר מוקדים בעיר, וכן באמצעות אפליקציה ייעודית. אטרקציות דומות ניתן כיום לראות ביעדים מובילים בעולם כמו ברצלונה, הונג-קונג ודובאי, המושכים אליהם מידי שנה מיליוני תיירים. עלות המיזם נאמדה ב-20 מיליון שקלים והמשרד והעירייה הסכימו שהוא ימומן, באופן שווה, על-ידי משרד התיירות ועיריית חיפה.

פרויקט אורות של עיריית חיפה ומשרד התיירות. אתר רשמי
'פרויקט האורות' יועד להאיר את שמי חיפה באורות צבעוניים/אתר רשמי

אלא שהימים היו ימי קודמה של קליש רותם, יריבה המר יונה יהב, ומאז נבחרה, היא בוחרת שלא לקדם ואף להתנגד לפרויקטים שקידם. בין היתר, פרויקט האורות, שכרגע מהווה את הקורבן הנוכחי של חילופי השלטון בעיר.

במכתב מטעם הלוי שנשלח אתמול לקליש-רותם הודגש כי "רציפות שלטונית ועמידה בהתחייבויות שנטלה עליה העירייה הינן אבן יסוד בפיתוח תשתיתי ככלל ובפיתוח תשתית תיירותית בפרט", ובשל מחדלי העירייה הוא מודיע על הקפאה מיידית של תיקצוב 10 מיליון שקל שהתכוון משרד התיירות להעביר לעיר, סכום המשתווה לחלקה של העירייה בפרויקט. הלוי מציין כי בעיריית חיפה "וויתרו למעשה על פרוייקט דגל ברמה בינלאומית ומוצר לילה איכותי שהיה מושך לעיר מדי שבוע אלפי תיירים ומעלה את התפוסות בבתי המלון". הוא מזהיר כי "מכיוון שמדובר בנזק לפעילות המשרד, המשרד שומר לעצמו את הזכות למצות את מלוא זכויותיו בנוגע לפרוייקט והסכם המסגרת עם עיריית חיפה".

מטה בחירות עינת קליש רותם. שלומי גבאי
מצויה בעימות עם משרד התיירות מיומה הראשון. עינת קליש רותם/שלומי גבאי

בתוך כך, מסתמן נזק ביחסים עם המשרד בעתיד. הלוי איים כי "הדבר ישפיע על היתכנות המשרד לאשר פרוייקטים עתידיים בחיפה, נוכח התקדים החמור של הפסקה חד צדדית בקידום פרויקט כה משמעותי מטעם העירייה, וזאת ללא כל סיבה או שינוי בנסיבות". מנכ"ל משרד התיירות מסכם בנזיפה לקליש רותם: "אין לך אלא להלין על התנהלות העירייה בראשותך".

ראשת עיריית חיפה מצויה בעימות עם משרד התיירות מיומה הראשון בתפקיד הלכה למעשה. שר התיירות יריב לוין הגיע להשקת פרוייקט התחדשות בטרמינל הנוסעים של נמל חיפה ביום בו נכנסה ללשכתה בעירייה, אך ראשת העיר לא הגיעה. הקרע נמשך. אמש ביקרה בנמל חיפה נשיאת קרואטיה, כדי להשיק ספינה חדשה בקו שייט תיירותי בין חיפה לעכו. גם לאירוע זה לא הגיעה ראשת העיר.

נמל חיפה והגנים הבהאים מוארים בלילה. ShutterStock
נמל חיפה והגנים הבהאים מוארים בלילה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully