וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בנו של אוסמה בן לאדן, שנחשב למנהיג הבא של אל-קאעדה, מת

גורמים אמריקניים אמרו לרשת NBC כי וושינגטון השיגה מידע מודיעיני שמצביע על כך שחמזה בן לאדן מת. לא ברור היכן, מתי ואיך הוא מת, ואם לארה"ב היה חלק בזה. הוא נחשב ליורש של אביו, שחוסל על ידי ארה"ב ב-2011

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ארצות הברית השיג מידע מודיעני שלפיו בנו של אוסמה בן לאדן, חמזה בן לאדן, שנחשב למנהיג הבא של אל-קאעדה, מת - כך דווח הערב (רביעי) ברשת NBC, שציטטה שלושה גורמים אמריקניים. הגורמים לא פירטו היכן או מתי הוא מת, ואם לארצות הברית היה חלק בכך. לא ברור אם ארצות הברית אימתה את מותו.

ההודעה הפומבית האחרונה של חמזה בן לאדן שוחררה על ידי זרוע התקשורת של אל-קאעדה ב-2018. אז, הוא איים על ערב הסעודית וקרא לתושבי חצי האי ערב להתקומם. אביו, אדריכל פיגועי 11 בספטמבר, חוסל בפעולה של כוחות אמריקניים מיוחדים בפקיסטן ב-2016.

ככל הידוע, הוא נולד בסביבות 1989. אביו עבר לאפגניסטן ב-1996 והכריז מלחמה נגד ארצות הברית, כשבנו הופיע לצדו בסרטי תעמולה של אל-קאעדה, שבסוף שנות ה-90 ובתחילת העשור הקודם הוציא לפועל שורת פיגועים נגד מטרות מערביות ברחבי העולם.

בפברואר הכריזה מחלקת המדינה על פרס של עד מיליון דולר למי שימסור מידע על מקום הימצאותו של בן לאדן הבן. הבית הלבן לא הגיב על הדיווח של NBC.

בנו של אוסמה בן לאדן, חמזה בן לאדן, בחתונתו 2017. AP
ההודעה האחרונה שלו פורסמה בשנה שעברה. חמזה בן לאדן/AP

חיל הים של ארצות הברית הרג את עוסמה בן לאדן בשנת 2011 במהלך נסיעה במתחם אבוטאבאד בפקיסטן. חמזה לא אותר במתחם. אך, ממכתבים שנתפסו עולה כי בן לאדן רצה שבנו יצטרף אליו באבוטאבאד וטיפח אותו כמנהיג.

במאמר בספטמבר 2017 אמר מומחה הטרור וסוכן ה- FBI לשעבר עלי סופאן כי "חמזה נערך לתפקיד מנהיגות בארגון שאביו הקים וכנראה שהוא נתפס לטובה על ידי דרגת הג'יהאדי. 'הח'ליפות' של המדינה האסלאמית ככל הנראה על סף התמוטטות, חמזה הוא כיום הדמות הטובה ביותר לאיחוד התנועה הג'יהאדית העולמית".

המחלקה לטרור תיארה את בן לאדן הבן בחשבון הטוויטר שלהם כ"מנהיג אל-קאעידה המתעורר שאיים במתקפות על ארצות הברית ובנות בריתיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully