וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים בדיון הארכת מעצר הגננת מי-ם: "היא מסוכנת, לא לשחררה"

בית משפט השלום בירושלים האריך ב-5 ימים את מעצרה של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות בגן בשכונת גילה בעיר. המשטרה: "יש מוטיב חוזר בכל התלונות המחזק את החשדות נגד הגננת". הורים וקרובי משפחות המתלוננים נגד הגננת הגיעו לבית הדין: "על השופט לשמוע גם את הצד שלנו"

צילום: ערוץ 13

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (רביעי) בחמישה ימים את מעצרה של המטפלת כוכבית היצקלמז, החשודה ב-12 מקרים של התעללות בפעוטות ובגרימת חבלה חמורה. היצקלמז נעצרה לפני כעשרה ימים וזו הארכת המעצר השלישית.

השופטת מרים קסלסי ציינה כי תלונה אחרונה הוגשה אתמול "מה שמלמד על כך שגל הפרסום עשוי להביא מתלוננים נוספים. העובדה שהחשודה נותנת את אותם הסברים שנתנה בזמנו אינה מפריכה את החשדות". היא קבעה כי יש עילת שיבוש משום שלא נחקרו כל המתלוננים והציעה למשטרה תערב את מחלקת התביעה על מנת לגבש עמדה לסיום החקירה.

הארכת מעצר - המטפלת החשודה בהתעללות בפעוטון בשכונת גילה בירושלים, שלום, ירושלים 23 ביוני 2019. אתר רשמי
הגננת בהארכת מעצרה בשבוע שעבר/אתר רשמי

סנגורה עו"ד עמית בר-טוב אמר כי המשטרה הציעה לשחרר אותה אם תסכים לבדיקה פסיכיאטרית. נציג המשטרה אמר כי היתה אתמול מחשבה שאולי אפשר לקצר את המשך המעצר, אך הדבר השתנה, וכן הציג מסמכים רפואיים לשופטת.

המשטרה ביקשה להאריך את המעצר בשבעה ימים. נציג המשטרה אמר בדיון כי נחקרים 12 אירועים שונים, שהראשון שבהם מ-2013. שבע מהתלונות נוגעות לאירועים השנה. "יש מוטיב חוזר בכל התלונות המחזק את החשדות נגדה", הוסיף.

בר טוב ציין כי הגן נסגר ולכן אין מסוכנות. לגבי עילת השיבוש, הוסיף כי "אם מדובר בפעולות של חקירות ההורים ועימות, אז אי אפשר לשבש את הפעולות האלה. בידי המשטרה תמונות שהיא שלחה להם".

"היא מסוכנת"

לבית הדין הגיעו כמה הורים ובני משפחה שהתלוננו נגד הגננת וקראו לשופטים שלא לשחרר ממעצר. בין היתר הגיעה דודתו של אחד התינוקות בפעוטון, שסיפרה על תלונה מיוני האחרון. "הילד היה בגן כבר כמה ימים. בוקר אחד אחרי 40 דקות התקשרה המטפלת לאמא שלו שתגיע, מאחר והיא 'לא יודעת מה קרה לילד' ", שחזרה. "בבית החולים הילד נכנס לטיפול והערכה ראשונה שעבר טלטול. זה קרה כשהיה בן חמישה חודשים. בהתחלה בדקו גם את ההורים. התינוק עכשיו בבית עם האימא. היא הפסיקה את העבודה והוא עובר אחת לשבוע בדיקות. בעתיד נדע אם יש השלכות קשות יותר. הוא היה שלושה שבועות בבית חולים".

שירן גיל, שהגישה תלונה על מקרה מ-2015, אמרה כי "אני חושבת שהאישה הזו צריכה להישאר במעצר עד תום ההליכים. אסור לשחרר אותה. היא מסוכנת. ואני פה בשביל שהשופט ישמע ויראה גם אותנו".

לפני כשבוע, יום לאחר שהוארך מעצרה של הגננת, בית המשפט התיר לפרסם את שמה של היצקלמז. השופט אריה רומנוב ציין בהחלטתו כי "הנזק הצפוי למשיבה כתוצאה מפרסום שמה, חורג מהנזק הרגיל הצפוי לחשוד". ואולם, הוא הדגיש כי "על כף המאזניים האחרת ניצבים מהות החשד המופנה נגד המשיבה והצורך לאפשר למשטרה למצות את החקירה ובכלל זה להביא את דבר החקירה לידיעת הציבור מתוך הנחה או תקווה כי בידו לסייע לחקירה".

הפגנת ההורים במחאה על הגננת שהכתה ילדים בגן בראש העין, כרמל מעודה, כלא נווה תרצה, 6 יולי 2019. אבי כהן, עיבוד תמונה
המקרים הציתו גל מחאה ברחבי הארץ. הפגנת הורים מול כלא נווה תרצה בתחילת החודש/עיבוד תמונה, אבי כהן

מעצרה של היצקלמז בא לאחר שורה של מקרים בהם נעצרו מטפלות וגננות בחשד להתעללות בפעוטות. הבולט שבהם אירע מוקדם יותר החודש, אז עלה החשד כי הגננת כרמל מעודה מראש העין התעללה בפעוטות בגן שהיה בניהולה. הפרקליטות הגישה כתב אישום נגדה בגין 18 מקרי התעללות בגן. חשיפת מקרים אלה, שעל פי כתב האישום כוונו נגד 11 פעוטות ותינוקות שונים, הציתה מחאת הורים ברחבי הארץ נגד מה שכינו "אוזלת היד" בטיפול הרשויות.

במקרה נוסף, בו מואשמת המטפלת ציפורה דוד, הורי הילדים שנפגעו על פי החשד, הגיעו בשבוע שעבר לבית משפט השלום ברחובות כדי להטיח בה האשמות קשות וקללות. הם אף השמיעו לה את הקלטות הבכי של ילדיהם. במקביל, בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד גזר 17 שנות מאסר על אינה סקיבנקו, הסייעת בת ה-23 שהורשעה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה בפתח תקווה.

(עדכון ראשון: 11:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully