וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטיחו וטלטלו תינוקות": שלוש מטפלות מגוש עציון חשודות בהתעללות

ביהמ"ש האריך את מעצרן עד ליום רביעי, והוסיף כי בהיעדר התפתחות משמעותית יש לשחררן בתנאים מגבילים. השלוש נעצרו בשל תלונה שהגישה אחת מעובדות המעון לפני כמה חודשים. פרקליטיהן טענו: "מדובר במעצר ראווה ב'עידן מעודה'", בהתייחס למטפלת הנאשמת בהתעללות מראש העין

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) עד ליום רביעי את מעצרן של שלוש מטפלות בגן פרטי בגוש עציון, שנעצרו אתמול בחשד שהכו פעוטות. מעצרן הגיע לאחר שאחת מעובדות המעון התלוננה במשטרה על השלוש. השופט אלעזר ביאלין אמר כי בהיעדר התפתחות משמעותית הוא מורה שלאחר מכן ישוחררו בתנאים מגבילים.

"התשתית הראייתית מבססת חשד סביר", אמר השופט ביאלין בהחלטתו, והוסיף כי חלה התפתחות מאז הגשת התלונה. עם זאת, הוא ציין בהחלטה כי האירועים המיוחסים להן משתרעים על פני תקופה, אך בשלב זה אין "אירוע טרי", כך שעילת המעצר לשיבוש פחותה. עורכי הדין של החשודות טענו כי יש לשחרר אותן, וכן אין עילת מסוכנות ושיבוש. לדבריהם, מדובר במעצר ראווה ב"עידן מעודה" (בהתייחסות למטפלת החשודה בתהעללות כרמל מעודה).

המטפלות חשודות בעבירות של התעללות פיזית או נפשית בחסר ישע, תקיפת חסר ישע ואי דיווח. תלונה אחת הוגשה כבר לפני שלושה חודשים על ידי אחת הסייעות, אך רק השבוע נעצרו החשודות. "משטרת ישראל לא מבצעת ציד מכשפות כשאין ראיות", אמר נציג המשטרה והוסיף כי בתקופה זו נערכו פעולות חקירה. בין היתר הוטח בשלוש במהלך החקירות החשד לטלטול ילדים, הטחה מגובה חצי מטר והצמדת ראש למיטה.

הארכת מעצר לגננות שנעצרו בתקוע בחשד להתעללות בפעוטות, שלום, ירושלים. רוני כנפו
"מספר רב של אירועי תקיפה של תינוקות". המטפלות בבית המשפט, היום/רוני כנפו

נציג המשטרה ביקש להאריך את מעצרן עד ליום חמישי, וציין בדיון כי מדובר במספר רב של אירועי תקיפה של תינוקות בגיל אפס עד שנה. "כל האירוע מתחיל לפני שלושה חודשים עם תלונה של סייעת בגן על תקיפה של שני קטינים, שנה קודם לכן", אמר. בשבוע שעבר נחקרו שתי חשודות ושוחררו, אך לדבריו מאז הצטברו עדויות וראיות נוספות הקשורות את החשודות לביצוע מעשים. החשודות נחקרו וחלקן אף הודו במיוחס להן ומסרו גרסה מפורטת לאירועים. במהלך הדיון ציין נציג המשטרה כי קיבל הודעה נוספת המחזקת את הראיות.

עו"ד ורד בירגר, המייצגת את אחת החשודות, שאלה מדוע לא עצרו אותן מיד אם הייתה תלונה על אלימות כבר לפני שלושה חודשים. נציג המשטרה השיב כי התשובה בדוח הסודי.

תלונה נוספת על אחת המטפלות הוגשה ביום שישי. לפני נציג המשטרה, "אחת החשודות אמרה כי הטיחה ילד ולא הניחה ילד. ולא פעם אחת. אלא כמה פעמים". מקורבים לחשודה טענו כי היא לא מבינה טוב עברית.

בעניין החשודה הנוספת, נציג המשטרה אמר כי קיימת שורת ראיות שקושרות אותה לעבירה. עו"ד דינה חן-הולנדר, המצייגת אותה, אמרה כי מדובר בסכסוך בין עובדות שבגינו הוגשו התלונות. עורך הדין דוד הלוי המייצג את החשודה השלישית אמר כי "בהיבט של המסוכנות נראה שלמשטרה לא היה אכפת שהמטפלות יישארו בגן ואולי ימשיכו להכות ילדים". הוא הוסיף כי הסייעת שהתלוננה התחילה לצלם את עובדות המעון והביאה את זה למשטרה.

"מדובר בשיימינג של עובדות מסוכסכות"

לפני הדיון, בעלה של אחת החשודות בהתעללות טען כי מדובר "בשיימינג של העובדות, שהסתכסכו ועזבו את הפעוטון". עוד אמר כי "עובדה שלא רואים כאן הורים. המטפלות המסוכסכות סיפרו עליהן כי משכו ילדים. שאלתי את אשתי, שכולם מכירים כאן ביישוב - אין שם שום דבר". הבעל הוסיף כי "אם היו מתעללים בילד שלי הייתי בא לצעוק על הגננת. אבל אף אחד לא בא".

מקרה נוסף זה מגיע על רקע ריבוי מקרי ההתעללות בפעוטות במסגרת המעונות הפרטיים. ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת קיימה היום דיון ביישום חוק הפיקוח על המעונות. תקנות לחוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות 2018, שאמורות היו להיות מונחות עד 31 באוקטובר 2019, מיועדות לקבוע קריטריונים אחידים להפעלת מעונות יום לילדים עד גיל שלוש ששוהים בהם שבעה פעוטות או יותר, ולהסדיר את הכללים לעניין הכשרת צוות המעון, מבנה המעון, כללי הבטיחות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully