וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתת בית המטפלת: עוד שני חשודים נעצרו, בתו של אחד מהם למדה בגן

14.7.2019 / 16:17

בדיון בהארכת מעצרם של השניים עלה כי בתו של אחד מהם למדה בגן של כרמל מעודה בראש העין, אולם לפני כשנה הוא החליט להוציאה מהגן. חקירה העלתה כי קיים קשר בין השניים לחשוד הנוסף, אדיר רצון, אולם אין בינם קשר להורי הפעוטון. מעצר השניים הוארך בשלושה ובארבעה ימים

צילום: חדשות 13, עורך: ניב מעוז

מעצרים נוספים בפרשת הצתת בית המטפלת:

  • שני חשודים נוספים, האחים עובדיה וארד עמר, בני 20 ו-26, נעצרו בחשד שהיו מעורבים בהצתת בית המטפלת כרמל מעודה בראש העין
  • לאחד החשודים מיוחסים איומים כלפי מעודה בשתי הזדמנויות, לאחר שבעבר בתו למדה בגן
  • מעצרם של השניים הוארך בשלושה ובארבעה ימים

שני חשודים נוספים נעצרו הבוקר (ראשון) במסגרת פרשת הצתת ביתה של המטפלת כרמל מעודה, הנאשמת בהתעללות בפעוטון "בייבי לאב" שבראש העין. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרם של החשודים, האחים עובדיה וארד עמר בני 20 ו-26, בשלושה ובארבעה ימים בהתאמה. מיד לאחר הדיון אמרו החשודים כי אין להם קשר למעשה. "אנחנו לא קשורים לפרשה ואין לנו קשר גם לחשוד הנוסף - אדיר רצון", טענו.

השניים חשודים בקשירת קשר הצתה ולאחד מהם מיוחסים גם איומים כלפי כרמל מעודה בשתי הזדמנויות. לאחר מעצרו הוא התבטא בפני השוטרים כי יחכה שהגננת תסיים לרצות את עונשה ויבוא איתה בחשבון. "את הבית שלה אני לא אשרוף, אבל אם אראה אותה בעיניים אשבור לה את כל העצמות", אמר לשוטרים. "מי שעשה את זה מגיע לו צל"ש".

אחד החשודים בהצתת ביתה של כרמל מעודה 14 ביוני 2019. אתר רשמי
אדיר רצון החשוד בהצתה בבית המשפט, היום/אתר רשמי
החשודים בהצתת ביתה של כרמל מעודה 14 ביוני 2019. אתר רשמי
האחים עמר בבית המשפט, היום/אתר רשמי

האיום הראשון שיוחס לאחד החשודים היה ב-2017 לטענתו, אז למדה בתו בגן של מעודה. לדבריו, הוא החליט לפני כשנה להוציא את בתו מהגן. אחיהם של השניים נחקר אף הוא, אך לא נעצר.

השניים מצטרפים לחשוד הראשון שנעצר, אדיר רצון בן ה-18 מקרני שומרון, שמעצרו הוארך עד 17 ביולי. למרות האמירות בתום הדיון, במשטרה טוענים כי בין חשודים אלה לבין רצון התגלה קשר, אך עם זאת אין קשר בין ההורים שילדיהם הלכו לגן שבו התגלתה ההתעללות.

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
בית משפחתה של מעודה שהוצת בראש העין/אבי כהן

רצון, ששמו הותר לפרסום ביום שישי, עבר לפני כמה חודשים לראש העין. עברו הפלילי כולל עבירות הצתה ועבירות רכוש, והורשע ואף ריצה עונש מאסר בגין הצתת מבנה. באחד מכלי התקשורת פורסם כי נבדקת האפשרות שרצון "נשכר" לביצוע ההצתה. הוא נעצר כשנסע ברכבו, אולם בחיפוש שנערך באותו יום בבית חברתו לא נמצא דבר.

עם התקדמות החקירה, כך לטענת המשטרה, התחזק החשד נגד רצון באופן משמעותי. על פי המשטרה, בידי החוקרים תיעוד של רצון מגיע למקום במונית, הולך ברגל לזירת האירוע ואז נמלט ברגל כשהמקום מלא עשן, עולה על מונית נוספת ונוסע לכפר סבא. עם זאת, במשטרה מאשרים שאין ראיות פורנזיות בתיק והטוען המשטרתי אמר "אני מאמין שאין טוב ממראה עיניים" (בהתייחס לסרטונים).

בחקירת השריפה בבית המשפחה שבו פועל המעון עלה כי נמצאו שלושה מוקדים, כולם בחצר. חוקר המשטרה אמר במהלך אחת מהדיונים כי למשטרה יש סרטונים של ההצתה, שהתבצעה בין השעות 5:00-6:00. לדבריו, רצון טרם עומת עם מה שיש בהם. הטלפון הנייד שלו אוכן בזירה.

גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
גן הילדים שהוצת בראש העין/אבי כהן

רצון השמיע בבית המשפט טענות על יחס המשטרה כלפיו. "ביום שלישי הגעתי לתחנה בלי החוקר. הוא דיבר על החברה שלי במכוון, עקץ אותי, דיבר לא יפה, אזק אותי שעתיים, שפשף אותי על הקירות. ליוו אותי לבית חולים והשוטרים עשו לי פרצופים. בחקירות הרביצו לי ודיברו אליי לא יפה".

נציג המשטרה אמר כי "אם לחשוד יש טענה כלשהי שהוא מוכה או מקבל יחס משפיל כזה או אחר, אני מכחיש בכל תוקף ושיפנה למח"ש". מנגד, הסנגורית של החשוד טענה כי גם נחקרים ועדים אחרים בתיק שמעו אמירות לא נאותות מהחוקרת.

המטפלת שביתה הוצת, כרמל מעודה, הואשמה בפגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה. נוסף לכך, מעודה הואשמה בטלטול תינוקות, העמדתם עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול את תכולת הצלחת לתוכה הקיא. פרסום תיעוד ההתעללות הוביל למחאת הורים ברחבי הארץ נגד מה שכינו "אוזלת היד בטיפול מוסדות המדינה בהתעללות בפעוטות ובגני ילדים".

(עדכון ראשון: 9:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully