וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הרצון לחסוך בתקציב: פער ביטחוני חמור התגלה בפיקוד צפון

30.7.2019 / 19:21

לוואלה! NEWS נודע כי בשל החלטה של מפקדים בכירים באחת הגזרות המסוכנות והמורכבות להגנה בגבול לבנון - נוצר פער ביטחוני חמור. למרות התרעות לוחמים בשטח כי "מדובר ברולטה רוסית שמשחקת בחייהם", ההחלטה הורחבה. צה"ל: הטענה לפגיעה בלוחמים בגלל חסכון משוללת כל יסוד

צילום: דובר צה"ל.
מבצע מגן צפוני - 9/12. רויטרס, רויטרס
חייל בגבול לבנון/רויטרס, רויטרס

אחת הגזרות המסוכנות והמורכבות להגנה היא גזרת גבול לבנון בשל העובדה שבאזור הגבול פועל חיזבאללה באופן חשאי לצד פעילות גלויה של צבא לבנון וכוחות יוניפי"ל. לפי מידע שהגיע לידי וואלה! NEWS, התברר שמפקדים בכירים בפיקוד הצפון קיבלו החלטה שיצרה פער ביטחוני חמור לאורך הגבול על רקע ניסיון לחסוך בתקציב.

לוחמים בגזר התריעו על הפער והזהירו כי מדובר ב"רולטה רוסית" שמשחקת בחיי הלוחמים. לדבריהם, רצוי שהפיקוד הבכיר ישקול מחדש את ההחלטה. עם זאת, המפקדים הבכירים בתגובה החליטו להרחיב את ההחלטה ולהעצים את הפער הביטחוני אף יותר.

גורמי צבא לא רשמיים, בצה"ל פועלים בשלב זה להבין כיצד התקבלה ההחלטה ולהתאמץ לצמצם אותה בהקדם.

מדובר צה"ל נמסר כי "ההחלטה המדוברת תלויה בהערכת המצב ביחס לאיום ויכולה להשתנות בהינתן שינויים במצב הביטחוני בגזרה. נדגיש כי הפעילות המבצעית בגזרה זו מתקיימת כתמיד באמצעים הנדרשים. כל ניסיון לטעון לפגיעה בלוחמים מתוך שיקול של חסכון תקציבי משוללת כל יסוד".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נואם ב-26 ביולי 2019. צילום מסך
נסראללה בנאומו האחרון/צילום מסך

את המתיחות בגבול ממחיש נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שנאם ביום שישי האחרון והתייחס למאמצים הישראליים נגד ההתבססות האיראנית. "אני מכחיש את הטענה הישראלית לפיה חזבאללה משתמש בנמל ביירות כדי להכניס נשק", אמר נסראללה. לדבריו, טענה זאת "נועדה להשיג בנמל ובגבולות את מה שלא הצליחו בלבנון השנייה".

(עדכון ראשון: 18:34)

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully