וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ: "האוצר פוגע בהעלאת קצבאות הנכות"; מחר - חסימות בירושלים

30.7.2019 / 18:12

הארגונים המובילים את המאבק הודיעו כי מחר הם יפגינו ויבצעו שורת חסימות כבישים בירושלים במחאה על כך שלטענתם הממשלה "עוברת על החוק שהיא בעצמה חוקקה" ומונעת את העלאת הקצבה. השר כץ במכתב חריף לכחלון: "אגף התקציבים מתעלם מהפניות למינוי הוועדה לחלוקת הפעימות"

צילום: הפגנת הנכים תל אביב

קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" וארגוני הנכים הודיעו כי מחר (רביעי) בשעה 16:00 הם יפגינו ויבצעו שורת חסימות כבישים בירושלים במחאה על כך שלטענתם, "אגף התקציבים מונע העברת הפעימה השלישית והרביעית כחלק מההסכם שהגיעו הצדדים במעמד החתימה על העלאת קצבאות הנכים".

בתוך כך, שר העבודה והרווחה חיים כץ שלח היום מכתב חריף לשר האוצר משה כחלון שבו דרש ממנו להתערב. "לנוכח חשיבות הרפורמה בנכות ומשמעות חלוקת יתרת כ-2.1 מיליארד נוספים, מצאתי לנכון להציע לכונן ועדה בין משרדית מקצועית וציבורית בחתימתנו שנציגי הנכים יוזמנו להשתתף בישיבותיה ובכך לקבע את מעמדה ומשקלה הממלכתיים".

לדברי השר כץ, כל פניותיו נענו בהתעלמות מפקידי אגף התקציבים, "היות שאגף התקציבים מתעלם עד כה מאותן פניות ובשים לב שהחוק מחייב אותנו להעביר את המלצותינו לאישור הממשלה עד לסוף 2019, הביטוח הלאומי נדרש לקדם דיחוי את דיוני הצוות הבין משרדי עם או בלי נציגי אגף התקציבים".

הפגנת נכים מול בית רה"מ 27 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
המחאה תתחדש? הפגנת הנכים מול בית ראש הממשלה/נועם מושקוביץ

עוד הוסיף כץ כי "מינוי הוועדה הבין-משרדית נובע מתוקף האחריות הניהולית והציבורית, שנועדה לאפשר לנו לקבל בסיס נתונים, ניתוח חלופות, מחקרים השוואתיים, התייחסות להערות נציגי הנכים והמלצה בצידה, כתוצר של עבודת מטה סדורה, עובר לגיבוש הצעתנו והגשתה לאישור הממשלה. אבקשך למנוע מאגף תקציבים באוצר לפגוע במהלך היסטורי וצודק שהובלנו להעלאת קצבת הנכות".

בפברואר 2019 אישרה הכנסת את הרפורמה בקצבאות הנכים, במסגרתה הוקצו 4.341 מיליארד שקל בכמה פעימות. כ-2.3 מיליארד מתוכם מומשו בשנת 2018. כעת, על פי סעיף 220 ב' לחוק הביטוח הלאומי, על שר האוצר ושר הרווחה לבחון ולגבש הצעה להגדלת שיעור קצבאות הנכות, באופן מדורג, בשנים 2020 ו-2021, ולהגיש עד תום שנת 2019 את המלצותיהם לאישור הממשלה.

עוד בוואלה!

סמוטריץ' באולפן וואלה! NEWS: ניכנס לממשלה רק עם שקד ובנט

לכתבה המלאה
חיים כץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019 (פול ישיבת ממשלה). יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
דרש מכחלון להתערב. השר כץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

אייל כהן, מוביל מאבק הנכים ומוביל קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים", אמר על ההפגנה המתוכננת מחר כי "זוהי יריית הפתיחה. אנו נחושים במשימתנו כדי שכל נכה במדינת ישראל יחיה בכבוד ולא יצטרך להגיע למצב של פת לחם. ממשלת ישראל לא מקיימת את הבטחותיה ובנוסף עוברת על החוק שהיא בעצמה חוקקה. לא יכול להיות שאנו הנכים נצטרך כל תקופה לצאת להפגנות בכדי לקבל את מה שנקבע בחוק".

הוא קרא לפקידי האוצר ולשר כחלון, "סיים את משבר הנכים כבר בימים הקרובים, כי בלית ברירה אנו נגיע גם אליך כדי להעביר את המסר בין אלו שמנסים לטרפד את הפעימות של הנכים".

לדברי אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ומועמד מפלגת "ישראל ביתנו" לכנסת, "הגיע הזמן לעצור את המדיניות הדורסנית כלפי נכים וקשישים. אני קורא לממשלה לקיים את החוק וליישם את הפעימות הבאות בחוק הנכים באופן מידי".

למרות פניית וואלה! NEWS במשרד האוצר ביקשו שלא להתייחס.

מכתבו של שר שר הרווחה, חיים כץ ששיגר לשר האוצר, משה כחלון לטיפול ברפורמת הנכים. אתר רשמי
מכתבו של כץ לשר כחלון/אתר רשמי
מכתבו של שר שר הרווחה, חיים כץ ששיגר לשר האוצר, משה כחלון לטיפול ברפורמת הנכים. אתר רשמי
כתב המינוי לוועדה שתבחן את חלוקת הפעימות הנותרות/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully