וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד, תמר, מוחמד ומרים: אלו השמות הנפוצים בישראל ב-2018

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי גם השנה השם מוחמד היה הנפוץ ביותר בישראל. השם דוד הפך למוביל בקרב הבנים היהודים ובעוד שתמר מוביל בקרב הבנות זו השנה השנייה. ואילו שמות במגמת עלייה? כל הנתונים

תינוקות בבית חולים. ShutterStock
מוחמד - השם הנפוץ בישראל/ShutterStock

כבכל שנה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) את רשימת השמות הנפוצים שנתנו במהלך שנת 2018 לילדים ולילדות שנולדו בארץ. השם המוביל בקרב הבנים היהודים הוא דוד (1,147 ילדים), ואילו אחריו השם אריאל שניתן ל-1,323 ילדים. שמות נוספים ונפוצים שנתנו השנה: נועם, לביא, יוסף, אורי, איתן, דניאל, יהודה ומשה.

השם הנפוץ ביותר בקרב הבנות היהודיות זו השנה השלישית ברציפות היה תמר (1,289 ילדות). השם נועה ירד למקום הרביעי ומאיה עלה למקום השני. השמות אביגיל, איילה, יעל, שרה, אדל, שירה ורומי היו גם הם בעשרת השמות המובילים בשנת 2018.

השמות ארבל, אופיר, כרמל, שי-לי, אביב, עומר, גפן, ליבי, הלל, הללי, מיאל, אנאל, ענהאל, עמנואל וטוהר במגמת עלייה בשנים 2018-2000, כמו גם השמות ארייה, מיילי, מילה, אמילי, רומי, ליב, לני, אלמה, אמה, איב, גאיה ואן.

תינוקייה בבית חולים בגרמניה, 2011. GettyImages
בפעם השנייה: תמר במקום השני/GettyImages

עם זאת, בשנים אלו חלה מגמה ירידה בשמות: איה, הילה, יסמין, ליאל, ליאם, ליהי, ליהיא, לינוי, ליעד, לירון, נופר, עדן, רעות, שירה, שלי ושני.

השם מאיה היה נפוץ במיוחד בקריית אונו ובקריית מוצקין וניתן ל-6% מהבנות שנולדו בכל אחד מהיישובים הללו. שם זה היה הנפוץ ביותר גם בבאר שבע, גבעתיים, הוד השרון, הרצלייה, חיפה, כפר סבא, מודיעין, נהריה, נתניה, פתח תקווה, ראש העין, ראשון לציון, רמת גן, רמת השרון, רעננה ותל אביב.

גם השנה, השם מוחמד הוא הנפוץ ביותר בישראל בכלל, ובקרב הבנים המוסלמים בפרט. עם זאת, הנתונים מלמדים כי הוא במגמת ירידה מתמשכת, ופחות ופחות בנים נקראים בשם זה. השם מוחמד הינו השם הנפוץ ביותר בישראל בכלל ובפרט בקרב הבנים המוסלמים אך הוא במגמה מתמשכת של ירידה, ופחות בנים נקראים בשם זה. בקרב הבנות המוסלמיות השם הנפוץ ביותר היה מרים (523).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully