וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראו הוזהרתם": מכתב נאצה הושלך לבית כנסת של יוצאי אתיופיה

28.7.2019 / 13:58

המכתב, שעליו נכתבו דברי הסתה וצלבי קרס, הושלך לחצר של בית הכנסת המשמש את יוצאי אתיופיה באשקלון. "אם תפגעו בקצין המשטרה אנחנו ננקום בכם ללא רחמים", נכתבו בו על רקע פרשת הירי בנער סלומון טקה. המשטרה פתחה בחקירה ופועלת לאיתור המעורבים

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

מכתב אנונימי הכולל איומים והדעות נאצה כלפי יוצאי אתיופיה הגיע אתמול (שבת) בבוקר לבית הכנסת של בני העדה באשקלון. המשטרה פתחה בבדיקת המקרה בעקבות דיווח ותלונה שהגיעו אליה וכן פוסט שנכתב ברשתות החברתיות. לדברי המשטרה, החוקרים פועלים לאיתור המעורבים.

בית הכנסת, שהמכתב הושלך אל חצרו, משמש את יוצאי אתיופיה בעיר. במכתב נרשמו דברי הסתה וצוירו צלבי קרס, ונכתב בו: "ראו הוזהרתם אתיופים אם תפגעו בקצין המשטרה ובמשפחתו אנחנו חבריו וקרובי משפחתו ננקום בכם ללא רחמים, אתם האתיופים לא תפחידו אותנו נחכה ונראה".

הודעת איום ונאצה עם *צלבי קרס* שהגיעה בשבת בוקר ל*בית הכנסת* של יוצאי אתיופיה באשקלון. אתר רשמי
המכתב שהגיע לבית הכנסת באשקלון/אתר רשמי

המכתב נשלח על רקע הירי בנער סלומון טקה בן ה-18 בקריית חיים, שמותו הצית מחאה נגד האלימות המשטרתית ברחבי הארץ. השוטר החשוד בירי הוצא לפני כשבועיים לחופשה כפויה לפי החלטת מחלקת המשמעת במשטרה. ההחלטה התקבלה יום אחרי שחררו למעצר בית בתנאים מגבילים לבקשת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

לפני עשרה ימים ערכו בני משפחתו של טקה מסיבת עיתונאים, שבה הם דחו את הטענות נגד הנער אחרי הפרסום על כך שהוא היה תחת השפעת אלכוהול וסמים בעת שנורה. לדבריהם, מדובר ב"להפוך את הקורבן לנאשם - היפוך מזעזע". בתגובה לטענות על ההדלפות מתוך החקירה, שלחה מח"ש מכתב למשפחה ובו אמרה כי "אנו תמימי דעים כי מדובר בפרסומים חסרי אחריות שיש לגנותם. יודגש שוב, כי אין בכוונתנו לגבש עמדה בנוגע לתיק בטרם תיערך בדיקה ובחינה של החומר כולו, הליך המצוי בעיצומו בימים אלה וטרם הושלם".

הודעת איום ונאצה עם *צלבי קרס* שהגיעה בשבת בוקר ל*בית הכנסת* של יוצאי אתיופיה באשקלון. אתר רשמי
המכתב שהגיע לבית הכנסת באשקלון/אתר רשמי

במקביל, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן הורו להקים צוות מיוחד ברקע מחאת יוצאי אתיופיה. הצוות הבכיר "יפעל להבטיח טיפול יעיל ואפקטיבי מצד משטרת ישראל והמחלקה לחקירות שוטרים" בתלונות מצד יוצאי העדה. הוא צפוי להניח בתוך זמן קצר מסקנות והמלצות אופרטיביות לשיפור המענה לתלונות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully