וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: העליון אישר את המיזוג של כולנו לתוך הליכוד

28.7.2019 / 12:18

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש ח"כ איראל קלנר נגד מיזוג מפלגתו של כחלון, שישובץ במקום החמישי ברשימת הליכוד. ח"כ פולקמן צפוי להודיע על פרישה ולפי ההערכה ח"כ פלוסקוב, שעובדת במטה הליכוד במגזר הרוסי, תשוריין במקומו

צילום: כחול לבן, כולנו, עריכה: איתי עמרם

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את הערעור שהגיש ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) נגד מיזוג כולנו לתוך הליכוד. העליון החליט לא להפוך את החלטת בית המשפט המחוזי בנושא - ובכך הוסר המכשול המשפטי האחרון שעמד בפני השלמת המיזוג.

לשר משה כחלון ולחברי כולנו שוריינו ארבעה מקומות ברשימה - מהמקום החמישי, ששמור לכחלון, ועד למקום ה-35. השרים אלי כהן ויפעת שאשא-ביטון ישוריינו אף הם ברשימה. ח"כ רועי פולקמן, שהיה מקום רביעי ברשימת כולנו, צפוי להודיע על פרישה מהמפלגה ולא לחבור לליכוד, ולפי ההערכה ח"כ לשעבר טלי פלוסקוב תשוריין במקומו. פלוסקוב החלה לעבוד במטה הליכוד במגזר הרוסי כחלק מהמאמץ לפגוע בישראל ביתנו.

ישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים  24 ביוני 2019. נעם ריבקין פנטון\פלאש90, אתר רשמי
הוסר המכשול המשפטי האחרון על המיזוג. כחלון עם נתניהו/אתר רשמי, נעם ריבקין פנטון\פלאש90

פולקמן היה היחיד מחברי כולנו שלא תמך בפיזור הכנסת במאי האחרון, ונאלץ לשקול את המשך צעדיו אחרי שכחלון הודיע שכולנו תתמזג בחזרה בליכוד. כמו כן, הוא היה היחיד מחברי כולנו שלא השתתף באירוע של הליכוד בשבוע שעבר לציון 13 שנות נתניהו בראשות הממשלה.

כחלון, לעומת זאת, אמר באירוע כי השיבה שלו לליכוד היא לא מיזוג אלא 'חזרה הביתה", בניגוד לדברים שאמר אחרי הבחירות לפיהם כולנו תמשיך לנהוג כסיעה עצמאית. "בלילה של הבחירות ראש הממשלה שאל מתי אתה חוזר הביתה? אמרתי לו עכשיו. זה הבית שלי זה הבית של כולנו של הפריפריות, של מרכז הארץ, של העשירים ושל העניים. הליכוד הוא בית אחד גדול ואני חלק מהבית הזו ואנשי כולנו חלק מהבית הזה, גם ראשי הערים שלנו. ואפילו את גלנט הבאתי לך. כולם פה כאיש אחד יד אחד לניצחון הליכוד בענק".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ח"כ רועי פולקמן מכולנו בדיון בועדת הכנסת על פיזורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
צפוי להודיע על פרישה. ח"כ פולקמן/ראובן קסטרו

ההודעה על דחיית העתירה התקבלה בתחילת ישיבת הממשלה, שבה קיבל כחלון קיבל איחולים וברכות מחבריו. ח"כ קלנר טען בערעור כי ההסכם בין הליכוד לבין כולנו בלתי חוקי ומנוגד לסעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת, האוסר על מפלגה להתחייב על שריון חבר כנסת או קבוצת חברי כנסת ברשימת מפלגה, אלא אם ההתחייבות ניתנה בתוך תקופת 90 הימים שלפני הבחירות. לטענתו, מאחר שההסכם בין הליכוד לכולנו נעשה קודם לכן, הוא אינו חוקי ובטל.

בית המשפט הכריע לראשונה בפרשנות של הסעיף וקיבל את הפרשנות של מפלגת כולנו, שיוצגה על ידי עו"ד אלון גלרט, ינקי פפר וליאור רייכרט ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל, וכן על ידי עו"ד סהר פינטו, ושל הליכוד שיוצג על ידי עו"ד הלוי. פסק הדין הבהיר שהסעיף אינו מטיל מגבלה על סיעה שלמה, ואינו אוסר על הסכם להתמודדות משותפת של סיעות גם אם הוסכם על כך לפני פיזור הכנסת. בית המשפט הבהיר שהאיסור, שנחקק בעקבות "התרגיל המסריח" בשנת 1990, עוסק רק בחברי כנסת המבקשים לקבל שריון ברשימת מפלגה אחרת לכנסת, בניגוד לעמדת סיעתם הנוכחית.

(עדכון ראשון: 11:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully