וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות טענות לעינויים: בחריין הוציאה להורג פעילים שיעים

28.7.2019 / 11:52

הנסיכות, שנשלטת על ידי בית מלוכה סוני אך רוב תושביה שיעים, לא שמעה לתחינות של ארגוני זכויות אדם והוציאה להורג שלושה "מורשעים בטרור", בהם שני פעילים. באיראן גינו

עריכה: טל רזניק

בחריין הוציאה אתמול (שבת) להורג שלושה מורשעים בטרור בשני מקרים שונים. אחד מהם היה מעורב ברצח של שוטר ואחר ברצח של אימאם - כך מסרה התביעה הציבורית, שלא פירטה את זהותם. עם זאת, ארגוני זכויות אדם זיהו את המוצאים להורג כשני פעילים שיעים, עלי אל-ערב ואחמד אל-מלאלי, שנידונו למוות בשנה שעברה בתום משפט המוני יחד עם 56 מורשעים נוספים ב"פשעי טרור", שהואשמו בחברות בתא טרור.

הרשויות בנסיכות, הנשלטת על ידי בית מלוכה סוני אך רוב אוכלוסייתה שיעית, אמרו כי המתקפות תוכננו מאיראן. בטהראן מכחישים זאת וגינו את ההוצאות להורג.

ארגוני זכויות אדם והאו"ם דחקו בבחריין שלא להוציא להורג את שני הפעילים, שלדבריהם הודו אחרי שעונו בחקירתם. הרשויות הכחישו את הטענות לעינויים ואמרו כי הן מגנות על הביטחון הלאומי מפני "טרוריסטים".

בחריין הגבירה את דיכוי האופוזיציה השיעי מאז ההתקוממות הכושלת באירועי "האביב הערבי" ב-2011. עשרות אנשים נכלאו, כולל פוליטיקאים ופעילי זכויות, ורבים נמלטו מהמדינה שבה שוכן בסיס ימי של ארצות הברית.

מלך בחריין עם יורש העצר של הערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בארמונו, נובמבר 2018. רויטרס
מלך בחריין עם יורש העצר הסעודי, נובמבר/רויטרס

קבוצה של פעילים בחריינים לזכויות אדם בלונדון, מטעם המכון לזכויות ודמוקרטיה בבחריין, אמרה כי "ההוצאות להורג מסמנות את אחד הימים החשוכים ביותר של בחריין".

שר החוץ של הבריטי לזכויות אדם, טאריק אחמד, אמר כי "אנו מביעים דאגה עמוקה ומצטערים על כך שההוצאות להורג הללו בוצעו. נמשיך לעסוק בנושא זה מול בחריין, כמו גם במועצה לזכויות אדם באו"ם".

בלונדון נעצר מפגין בגין הסגת גבול לשטח דיפלומטי, לאחר שביום שישי האחרון טיפס על גג שגרירות בחריין. בסרטון שפורסם ביוטיוב, נראה האיש אוחז בכרזה הקוראת לראש הממשלה הבריטי נכנס, בוריס ג'ונסון, להתערב ולעצור את ההוצאות להורג. כמו כן, בסרטון נראים כוחות הביטחון פורצים את השגרירות בכדי לעצור את המפגין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully