וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקירת הנער מחוץ להוסטל ללהט"ב: "מעצר החשוד - עניין של זמן"

מצבו של הנער מוסיף להיות קשה ויציב. מנהלת "בית דרור" כתבה כי "צפוי לו תהליך שיקום ארוך פיזית ונפשית". צעדת מחאה תתקיים בתל אביב: "לא נשתוק כדי שאנשים יפסיקו לחיות בפחד"

חשד לסכסוך על רקע משפחתי- צעיר בן 19 נפצע קשה מדקירה בהוסטל בתל אביב; הדוקר טרם נתפס/צילום: אבי כהן

דקירת הנער בתל אביב - עדכונים אחרונים:

  • הנער שנדקר מאושפז בבית החולים, "בשלבי התעוררות"
  • הדוקר עדיין לא נתפס; המשטרה: "איתורו - עניין של זמן"
  • מנהלת ההוסטל: "מדובר בפשע שנאה מתועב שאין לו מקום בעולם"
  • צעדת מחאה תתקיים בתל אביב: "נלחמות על החיים"

הנער בן ה-16 שנדקר מחוץ להוסטל ברחוב יחיעם בתל אביב עדיין מאושפז היום (שבת) בבית החולים איכילוב שבעיר, והאח החשוד בדקירתו עדיין לא נתפס. במשטרה טוענים כי לכידתו של החשוד היא "עניין של זמן" בלבד.

יעל סיני, המנהל את המוסד "בית דרור" המיועד לבני נוער להט"בים, עדכנה בפייסבוק על מצבו וכתבה כי "הנער נמצא בשלבי התעוררות בטיפול נמרץ, עוד מונשם ומטושטש. כבר פקח עיניים כמה פעמים וכולנו מחכים.ות שיתעורר ונוכל לשאול אותו לשלומו. זה עלול לקחת עוד כמה ימים. צפוי לו תהליך שיקום ארוך פיזית ונפשית".

לדבריה, "היום עדיין אוספים את השברים". היא הוסיפה כי מדובר ב"מקרה חריג, קיצוני וכואב. מדובר על פשע שנאה מתועב שאין לו מקום בעולם. אני רוצה לספר לקהילה התומכת והדואגת שלנו גם כמה שהנער הזה אהוב ומיוחד וכמה כולנו דואגות ומתפללים, שאין לנו שום כוונה להשאיר אותו או אף אחד מהנערים.ות שלנו לבד ושאנחנו מחכים.ות לשמוע בשורות טובות".

זירת דקירת הנער בן ה-16 בתל אביב - 26/7. אבי כהן
זירת הדקירה, אתמול/אבי כהן
זירת דקירת הנער בן ה-16 בתל אביב - 26/7. אבי כהן
זירת הדקירה, אתמול/אבי כהן

סיני סיפרה בפוסט כי צוות בית דרור והמתנדבים הגיעו להוסטל בתוך פחות משעה מהדקירה, ונכנסו אליו כדי לשהות עם הנערים אף שהכניסה הייתה חסומה. בנוסף לכך, הם נסעו לבית החולים, הביאו להם אוכל ועזרו "להחזיק את המקום" כשהשוטרים תחקרו במקביל את הנערים עד לשעה מאוחרת. "אני רוצה גם להודות למאות האנשים שכתבו, התקשרו, הציעו והגישו עזרה. זו כוחה של קהילה אמיתית. להיות שם ברגעים הקשים. בבית דרור כרגע עשרה נערים.ות נוספים שיזדקקו לתמיכה גם בהמשך", כתבה סיני.

בנוסף לכך, מנהלת ההוסטל קראה להגיע להפגנה שתתקיים מחר בשדרות וושינגטון בתל אביב "כדי להעביר מסר שבלי שינוי דרמטי בשיח הציבורי גם הערבי וגם היהודי - מקרים כאלו ימשיכו לקרות. אנחנו לא נשתוק כי אנחנו חייבות לשנות את המצב הנורא הזה כדי שאנשים יפסיקו לחיות בפחד ולמות בגלל השנאה הזאת".

המחאה, שתוכננה להתקיים מבעוד מועד אך שינתה את אופיה בעקבות דקירת הנער, תיערך תחת הכותרת "נלחמות על החיים". את הצעדה יובילו הקהילה הטרנסית ובה ישתתפו חברי וחברות הקהילה הלהט"בית, שימחו על "האלימות כלפי הקהילות הלהט"ביות, נגד ההסתה ושיח השנאה המשתוללים בתקופה האחרונה, ונגד שתיקת הממשלה אל מול גילויי ההסתה והאלימות".

הזמנה להפגנת הקהילה הגאה בתל אביב בפייסבוק. צילום מסך
ההזמנה להפגנה בפייסבוק/צילום מסך

הצעדה תצא בשעה 18:00 מכיכר וושינגטון בפלורנטין, תעבור ברחוב הרצל ותסתיים ברחבת רוטשילד 1. מארגנות ומארגני הצעדה מסרו: "רצינו לצעוד ביום ראשון, בלי אלימות שתוציא את כולנו לרחוב, בלי פשע להט"בופובי. רצינו לשם שינוי צעדה שמתמקדת ביפה ובאופטימי. ואז המציאות התנפצה לנו בפנים. הסכין ננעצה היום בלבבות של כולנו. חברות וחברי הקהילות הלהט"ביות שסובלות באופן יומיומי מאלימות, משנאה, מהסתה בכל השפות ובכל הדתות".

עוד הוסיפו מארגני הצעדה כי "ניסיון הרצח היום לא היה על רקע משפחתי אלא על רקע להט"בופובי. בדיוק כמו הדקירה של מאיה חדד, בדיוק כמו הדקירה של שירה בנקי, בדיוק כמו הירי בבר נוער השבוע לפני עשר שנים. כי אם אחרי עשר שנים, בני נוער מהקהילה הגאה עדיין לא יכולים ללכת בבטחה אפילו בלב תל אביב, הגיע הזמן להשמיע קול צעקה גדול נגד האלימות, נגד ההסתה ונגד הלהט"בופוביה".

"לא אמורים לדעת איפה הוא"

הנער, בן מיעוטים תושב הצפון, נדקר אתמול מחוץ להוסטל והועבר לבית החולים, שם הוא נותח. בסיום הניתוח מצבו התייצב והוא מועבר לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם. צו איסור פרסום הוטל על החקירה. אלון ברמי, מנהל תחום קהילה ושותפויות בעמותת "אורות" המפעילה את "בית דרור", סיפר כי אחד מהנערים ראה את התקיפה ורץ להוסטל כדי לקרוא לאיש צוות, שיצא החוצה והזעיק את אנשי הצוות ואת המשטרה.

שוטרים בבית החולים איכילוב בתל אביב אחרי דקירת הנער. מאיה הורודניצ'אנו, אתר רשמי
שוטרים בבית החולים איכילוב, אתמול/אתר רשמי, מאיה הורודניצ'אנו

"בית דרור" משמש כקורת גג לבני נוער מקהילת הלהט"ב של עמותת "אותות" בפיקוח ושיתוף משרד העבודה והרווחה. חלק מבני הנוער הוצאו מבתיהם באמצעות צווי חירום, ללא הסכמת הוריהם, ונמצאים בסיכון לפגיעה. ברמי הוסיף כי המסגרת היא חסויה ו"לא אמורים לדעת איפה הוא".

לדבריו, "זה פשע שנאה ופגיעה על היותו מי שהוא. אנו מאמינים בזכותם של בני נוער וצעירים לבחור את דרכם. צר לנו על אירוע פשע שנאה זה כנגד בני נוער מקהילת הלהט"ב. בית דרור ומסגרות אחרות חוץ ביתיות לקהילת הלהט"ב ימשיכו להוות מקלט בטוח ככל האפשר".




(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully