וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקלט לבני הנוער נסערים מהדקירה בת"א: "פשע שנאה נגד להט"ב"

מצבו של הנער בן ה-17 שנדקר סמוך להוסטל "בית דרור" התייצב אחרי שנותח בבית החולים, והוא מאושפז לצד בני משפחתו. אחד מבני הנוער מבית המחסה ללהט"בים ראה את התקיפה והזעיק את אנשי הצוות. צעדת מחאה תתקיים בשבוע הבא בתל אביב: "נלחמות על החיים"

חשד לסכסוך על רקע משפחתי- צעיר בן 19 נפצע קשה מדקירה בהוסטל בתל אביב; הדוקר טרם נתפס/צילום: אבי כהן

דקירת הנער בתל אביב - עדכונים אחרונים:

  • הנער בן ה-17 שנדקר מאושפז במצב קשה לאחר שנותח בבית החולים איכילוב
  • אמו ואחד מאחיו של הנער הגיעו לבית החולים כדי להיות לצדו
  • נמשך המצוד אחר החשוד בדקירה; נבדק אם מדובר באחיו
  • המקלט לבני הנוער הלהט"בים: "מדובר בפשע שנאה כלפי הקהילה"
  • ארגוני הקהילה הפעילו קו חירום ויקיימו צעדת מחאה בתל אביב

הנער בן ה-17 שנדקר סמוך למקלט לבני נוער להט"בים בתל אביב הובא היום (שישי) לחדר הניתוח בבית החולים איכילוב שבתל אביב כשמצבו קשה. בסיום הניתוח מצבו התייצב והוא מועבר לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם.

אמו ואחד מאחיו של הנער שנדקר הגיעו לבית החולים כדי להיות לצדו, ושוטרים נמצאים במקום כדי לאבטח אותו. במקביל, המשטרה ממשיכה במצוד אחר החשוד בדקירתו, שאירעה ברחוב יחיעם בעיר. בין השאר נבדק החשד שהדור הוא אחיו של הנער ושהרקע למעשה הוא סכסוך משפחתי.

יעל סיני, מנהלת ההוסטל לנוער בסיכון "בית דרור", סיפרה על התחושות במקלט אחרי הדקירה ואמרה: "כרגע אנחנו הכי דואגים לבני הנוער שמאוד נסערים מהאירוע. אנחנו עסוקים בלטפל בהם ובלשמור על הבריאות הנפשית שלהם".

זירת דקירת הנער בן ה-16 בתל אביב - 26/7. אבי כהן
הנער שהה בהוסטל במשך כחודש. זירת הדקירה, היום/אבי כהן

סיני קבעה כי "מדובר בפשע שנאה כלפי הקהילה. התקיפה מכוונת כלפי אותו בחור והזהות המגדרית שלו. אנחנו כואבים, וצר לנו, אבל נמשיך להיות בית פתוח לכל בני הנוער". לדבריה, "מגיעים אלינו נערים שיוצאים (מהבית) על רקע הנטייה והזהות המינית שלהם. מה שבטוח הוא שזה פשע שנאה שיש למגר. אנחנו שוחחנו עם המשפחה והגורמים בקהילה. אני לא יכולה למסור פרטים על המשפחה".

אלון ברמי מעמותת "אותות", המפעילה את "בית דרור", סיפר כי הם "מזועזעים. אירוע קשה בהחלט". לדבריו, הנער שהה בהוסטל במשך כחודש. "זה פשע שנאה ופגיעה על היותו מי שהוא", טען ברמי, המנהל את תחום הקהילה והשותפויות בעמותה. הוא הוסיף כי המסגרת היא חסויה ו"לא אמורים לדעת איפה הוא".

"בית דרור" משמש כקורת גג לבני נוער מקהילת הלהט"ב של עמותת "אותות" בפיקוח ושיתוף משרד העבודה והרווחה. חלק מבני הנוער הוצאו מבתיהם באמצעות צווי חירום, ללא הסכמת הוריהם, ונמצאים בסיכון לפגיעה. "אנחנו והמסגרות שלנו, התפקיד שלנו הוא לתת מסגרות לבני נוער צעירים מהקהילה הלה"טבית שיהיה להם מקום שמור במסגרות, ולצערנו זה קרה פה מחוץ למסגרת", הסביר ברמי.

שוטרים בבית החולים איכילוב בתל אביב אחרי דקירת הנער. מאיה הורודניצ'אנו, אתר רשמי
שוטרים בבית החולים איכילוב שבתל אביב, היום/אתר רשמי, מאיה הורודניצ'אנו

ברמי סיפר כי אחד מהנערים ראה את התקיפה ורץ להוסטל כדי לקרוא לאיש צוות, שיצא החוצה והזעיק את אנשי הצוות ואת המשטרה. הרכז בהוסטל הגיע עם שירותי הרפואה והתפנה יחד איתו באמבולנס. מבית החולים איכילוב נמסר מוקדם יותר כי הנער, בן מיעוטים תושב הצפון, הועבר לחדר הטראומה של בית החולים ועל גופו נמצאו סימני דקירות מרובות.

צוות המקום מלווה על ידי אנשי מקצוע מעמותת "אותות", עיריית תל אביב, ארגוני קהילה ומשרד הרווחה הנותנים מענה רגשי לבני הנוער והצוות במקום. "אנו מאמינים בזכותם של בני נוער וצעירים לבחור את דרכם", הוסיף. "צר לנו על אירוע פשע שנאה זה כנגד בני נוער מקהילת הלהט"ב. בית דרור ומסגרות אחרות חוץ ביתיות לקהילת הלהט"ב ימשיכו להוות מקלט בטוח ככל האפשר".

צעדת מחאה תתקיים בתל אביב: "נלחמות על החיים"

בעקבות הדקירה, ביום ראשון הקרוב תתקיים בתל אביב צעדת מחאה תחת הכותרת "נלחמות על החיים". את הצעדה יובילו הקהילה הטרנסית ובה ישתתפו חברי וחברות הקהילה הלהט"בית, שימחו על "האלימות כלפי הקהילות הלהט"ביות, נגד ההסתה ושיח השנאה המשתוללים בתקופה האחרונה, ונגד שתיקת הממשלה אל מול גילויי ההסתה והאלימות".

הצעדה תצא בשעה 18:00 מכיכר וושינגטון בפלורנטין, תעבור ברחוב הרצל ותסתיים ברחבת רוטשילד 1. מארגנות ומארגני הצעדה מסרו: "רצינו לצעוד ביום ראשון, בלי אלימות שתוציא את כולנו לרחוב, בלי פשע להט"בופובי. רצינו לשם שינוי צעדה שמתמקדת ביפה ובאופטימי. ואז המציאות התנפצה לנו בפנים. הסכין ננעצה היום בלבבות של כולנו. חברות וחברי הקהילות הלהט"ביות שסובלות באופן יומיומי מאלימות, משנאה, מהסתה בכל השפות ובכל הדתות".

עוד הוסיפו מארגני הצעדה כי "ניסיון הרצח היום לא היה על רקע משפחתי אלא על רקע להט"בופובי. בדיוק כמו הדקירה של מאיה חדד, בדיוק כמו הדקירה של שירה בנקי, בדיוק כמו הירי בבר נוער השבוע לפני עשר שנים. כי אם אחרי עשר שנים, בני נוער מהקהילה הגאה עדיין לא יכולים ללכת בבטחה אפילו בלב תל אביב, הגיע הזמן להשמיע קול צעקה גדול נגד האלימות, נגד ההסתה ונגד הלהט"בופוביה".

זירת דקירת הנער בן ה-16 בתל אביב - 26/7. אבי כהן
"פשע שנאה נגד קהילת הלהט"ב". זירת הדקירה, היום/אבי כהן

ארגון הנוער הגאה איגי אמר כי מדובר בפשע שנאה נגד קהילת הלהט"ב. "בדיוק עשר שנים אחרי הרצח בבר נוער, נדקר היום נער להט"בי ביציאה מבית מחסה", אמרו בארגון. "אנחנו מתפללים לשלומו של הפצוע ועומדים לצד בית דרור ביום הקשה הזה".

"הדקירה הזאת אינה מקרה - זה פשע שנאה נגד קהילת הלהט"ב", הוסיפו באיגי. "יש מחיר לאמירות הבלע ולהט"בפוביה שאנחנו שומעים מידי יום. הרבנים, שלטי החוצות הפוגעניים, עידוד טיפולי המרה ושיח אלים בתוך קהילות רבות בישראל - מוביל בסוף לאלימות. מחריד לראות איך פושעים נתעבים מתרגמים את המילים והרעיונות לפשע דקירה".

מתוך חשבון הטוויטר של ח"כ איימן עודה:

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב ציין כי פרטי האירוע טרם הובהרו לחלוטין "ואנו קוראים למשטרת ישראל לתפוס את הדוקר ולחקור את הדברים ביסודיות. יש לנהוג ברגישות יתרה שתבטיח את פרטיותו של הנער". עוד הוסיף חזקי כי "בימים בהם הקהילה הגאה מציינת עשור לרצח בברנוער וארבע שנים לרצח במצעד הגאווה בירושלים וסובלת מהסתה פרועה ואלימה, תזמון האירוע הוא קשה וכואב. לכולנו יש זכות להיות מי שאנחנו ולחיות את חיינו בביטחון, ולא נעצור עד שכל אחד ואחת מאיתנו יוכלו לממש את הזכות הזו ולחיות בלי פחד".

בעקבות האירוע, קו הקשב של האגודה למען הלהט"ב יפעל הערב במתכונת חירום החל מהשעה 19:30 ועד 22:30. ניתן ליצור קשר בטלפון: 03-6205591 או בוואטסאפ במספר: 058-6205591.

גם במרכז הרפורמי לדת ומדינה התייחסו לאירוע. "אנחנו שבורי לב וזועמים מפשע השנאה הנוסף נגד הקהילה הגאה היום בתל-אביב", אמרה הרבה נועה סתת, מנהלת המרכז וממייסדות החוג הרפורמי לגאווה ולשוויון. "שוב ושוב בני הנוער של הקהילה חשופים לאלימות קשה ומסכנת חיים. האלימות הזו נוצרת בתוך אקלים של הומופוביה, דיכוי והכחשה שמאפשרת תופעות כמו ניסיון הרצח שהתבצע היום. אנחנו נתפלל להחלמתו המהירה של הנער, ונמשיך לעבוד לעקור מהשורש את ההומופוביה בחברה הישראלית. אנחנו שולחים חיזוקים לצוות ולבני הנוער שנמצאים בהוסטל בשעה קשה זו".

זירת דקירת בן ה-16 בתל אביב - 26/7. ארגון הצלה, אתר רשמי
"אירוע חמור ביותר". זירת הדקירה בת"א, היום/אתר רשמי, ארגון הצלה

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ אמר כי "זה אירוע חמור ביותר. העובדה שהתרחש במקום שאמור להיות בית מוגן לבני נוער להט"בים ממחישה את עומק הבעיה. בישראל של 2019 יש צעירים רבים שנזרקים מהבית בשל נטייתם, והם חשופים לאלימות קשה. מדובר בדיני נפשות. הרשויות חייבות לתת מענה לעניין באמצעות מערכת הרווחה ובמקביל למגר את ההומופוביה ואת הדעות הקדומות באמצעות חינוך והסברה".

ח"כ עידן רול (כחול לבן) הגיע לבית דרור ואמר כי "בשבוע בו אנו מציינים עשור לרצח בבר נוער וארבע שנים לרצח שירה בנקי הקהילה שלנו מקבלת תזכורת כואבת שאנחנו לא בטוחים ובטוחות במרחב הציבורי. הגעתי לכאן היום כדי לנסות ולשדר להם שהם לא לבד ושלמרות אירוע הדקירה הנתעב מחוץ לדלת ביתם הם חלק מקהילה גדולה וחזקה שדואגת להם. הדקירה הזו היא תוצאה של קמפיין הסתה יומיומי נגד הקהילה שלנו שעוברת דה לגיטימציה על ידי קיצוניים ואפילו נבחרי ציבור".

(עדכון ראשון: 16:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully