וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער בן 16 נדקר סמוך למקלט לנוער להט"בי בתל אביב, הרקע נבדק

צוות מד"א שהוזעק למקום העניק טיפול ראשוני לנער ופינה אותו לבית החולים איכילוב בעיר במצב קשה. הוא הובהל לחדר הניתוח, שם פועלים הרופאים לייצוב מצבו. לדברי עדי ראייה, הנער מתגורר בהוסטל סמוך. נבדק חשד שהדוקר הוא אחיו, והמשטרה פתחה במצוד לאיתורו

חשד לסכסוך על רקע משפחתי- צעיר בן 19 נפצע קשה מדקירה בהוסטל בתל אביב; הדוקר טרם נתפס/צילום: אבי כהן

דקירה בתל אביב - עדכונים אחרונים:

  • נער בן 16 נדקר סמוך למקלט לנוער להט"בי בתל אביב
  • הפצוע פונה במצב קשה לבית החולים איכילוב
  • נבדק חשד שהרקע לאירוע הוא סיכסוך משפחתי
  • המשטרה פתחה במצוד אחר הדוקר

נער בן 16 נפצע היום (שישי) מדקירה ברחוב יחיעם שבתל אביב, סמוך למקלט לבני נוער להט"בים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לנער טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים איכילוב במצב קשה, כשהוא סובל מפצעי דקירה בגופו. הרקע לאירוע טרם התברר, ובין השאר נבדק חשד שהדוקר הוא אחיו של הנער, וכי המעשה בוצע על רקע סכסוך משפחתי. המשטרה פתחה במצוד לאיתור החשוד בדקירה.

מבית החולים איכילוב נמסר כי הנער, בן מיעוטים תושב הצפון, הועבר לחדר הטראומה של בית החולים ועל גופו נמצאו סימני דקירות מרובות. עוד נמסר כי הוא הועבר לחדר ניתוח והצוות הרפואי החל בפעולות לייצוב מצבו.

זירת דקירת הנער בן ה-16 בתל אביב - 26/7. אבי כהן
זירת הדקירה בתל אביב, היום/אבי כהן
זירת דקירת בן ה-16 בתל אביב - 26/7. מד"א, מד"א
זירת הדקירה, היום/מד"א, מד"א

על פי עדי ראייה שהיו במקום מדובר בנער שמתגורר בהוסטל סמוך למקום בו נדקר. "כשהגענו ראינו נער בן 16 שוכב בהכרה מעורפלת ברחוב סמוך לכניסה לבניין כשהוא סובל ממספר פצעי דקירה בגופו", סיפרו פראמדיק מד"א רוסטיסלב שטדלין וחובש רפואת חירום במד"א אליאור יוסף. "מיד התחלנו בטיפול הרפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים מסכני חיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי ומתן תרופות לבית החולים במצב קשה".

זירת דקירת בן ה-16 בתל אביב - 26/7. מד"א, מד"א
זירת הדקירה, היום/מד"א, מד"א

ארגון הנוער הגאה איגי התייחס לאירוע ואמר כי מדובר בפשע שנאה נגד קהילת הלהט"ב. "בדיוק עשר שנים אחרי הרצח בבר נוער, נדקר היום נער להט"בי ביציאה מבית מחסה", אמרו בארגון. "אנחנו מתפללים לשלומו של הפצוע ועומדים לצד בית דרור ביום הקשה הזה".

"הדקירה הזאת אינה מקרה - זה פשע שנאה נגד קהילת הלהט"ב", הוסיפו באיגי. "יש מחיר לאמירות הבלע ולהטב"פוביה שאנחנו שומעים מידי יום. הרבנים, שלטי החוצות הפוגעניים, עידוד טיפולי המרה ושיח אלים בתוך קהילות רבות בישראל - מוביל בסוף לאלימות. מחריד לראות איך פושעים נתעבים מתרגמים את המילים והרעיונות לפשע דקירה".

זירת דקירת הנער בן ה-16 בתל אביב - 26/7. אבי כהן
זירת הדקירה בת"א, היום/אבי כהן

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב ציין כי פרטי האירוע טרם הובהרו לחלוטין "ואנו קוראים למשטרת ישראל לתפוס את הדוקר ולחקור את הדברים ביסודיות. יש לנהוג ברגישות יתרה שתבטיח את פרטיותו של הנער". עוד הוסיף חזקי כי "בימים בהם הקהילה הגאה מציינת עשור לרצח בברנוער וארבע שנים לרצח במצעד הגאווה בירושלים וסובלת מהסתה פרועה ואלימה, תזמון האירוע הוא קשה וכואב. לכולנו יש זכות להיות מי שאנחנו ולחיות את חיינו בביטחון, ולא נעצור עד שכל אחד ואחת מאיתנו יוכלו לממש את הזכות הזו ולחיות בלי פחד".

זירת דקירת בן ה-16 בתל אביב - 26/7. ארגון הצלה, אתר רשמי
זירת הדקירה בת"א, היום/אתר רשמי, ארגון הצלה

"אנחנו שבורי לב וזועמים מפשע השנאה הנוסף נגד הקהילה הגאה היום בתל-אביב", אמרה הרבה נועה סתת, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה, ממייסדות החוג הרפורמי לגאווה ולשוויון. "שוב ושוב בני הנוער של הקהילה חשופים לאלימות קשה ומסכנת חיים. האלימות הזו נוצרת בתוך אקלים של הומופוביה, דיכוי והכחשה שמאפשרת תופעות כמו ניסיון הרצח שהתבצע היום. אנחנו נתפלל להחלמתו המהירה של הנער, ונמשיך לעבוד לעקור מהשורש את ההומופוביה בחברה הישראלית. אנחנו שולחים חיזוקים לצוות ולבני הנוער שנמצאים בהוסטל בשעה קשה זו".

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ אמר כי "זה אירוע חמור ביותר. העובדה שהתרחש במקום שאמור להיות בית מוגן לבני נוער להט"בים ממחישה את עומק הבעיה. בישראל של 2019 יש צעירים רבים שנזרקים מהבית בשל נטייתם, והם חשופים לאלימות קשה. מדובר בדיני נפשות. הרשויות חייבות לתת מענה לעניין באמצעות מערכת הרווחה ובמקביל למגר את ההומופוביה ואת הדעות הקדומות באמצעות חינוך והסברה".

(עדכון ראשון: 13:52)

מתוך חשבון הטוויטר של ח"כ איימן עודה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully