וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבדק חשד להצתה: שריפה פרצה במתחם המדעטק בחיפה

27.7.2019 / 9:02

שישה צוותי כיבוי הוזעקו לרחוב בלפור בעיר לאחר דיווח על אש שפרצה סמוך למבנה הטכניון הישן ובית הספר הריאלי. השוטרים חסמו לתנועה את הרחוב ופינו תושבים המתגוררים בסמיכות לשני המבנים ההיסטוריים בעיר

צילום: דוברות כיבוי והצלה

שתי שריפות פרצו הבוקר (שבת) בשכונת הדר כרמל שבחיפה במתחם המדעטק. האש אותה בשני מוקדים במקום, במבנה הטכניון הישן ובבית הספר הריאלי. במשטרה והכוחות הכיבוי בודקים חשד להצתה, ושישה צוותי כיבוי הגיעו למקום, ופועלים למניעת התפשטות האש. המדעטק הוא בניין הטכניון הראשון בחיפה ונחשב לאחד מסמליה הבולטים של העיר.

מהמשטרה נמסר כי עקבות שריפה ברחוב בלפור בחיפה, נחסם הרחוב ושוטרים מכוונים את תנועת כלי הרכב לצירים חלופיים ובטוחים, לצד פינוי תושבים מבניינים סמוכים לשריפה. עד כה עשרות דיירים משישה בניינים הסמוכים למוקד השריפה, כאשר דיירי שאר הבתים ברחוב לרבות בית אבות סמוך, הונחו לסגור חלונות בשל העשן הסמיך. ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות ולהשמע להנחיות ולהכוונות התנועה.

שריפה במתחם מדעטק בחיפה. דוברות המשטרה, אתר רשמי
שריפה במתחם מדעטק בחיפה, הבוקר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

"הגענו לפה עם כוחות מתוגברים בשעה שבע בבוקר וזיהינו כמה מוקדי בערה", סיפר פקד המשמרת רב רשף אהוד בן עזרא. "הבניין המרכזי בער בקומה שנייה ושלישית והבניין הסמוך בער בשתי קומות כולל נגריה. הזמנו כוחות סיוע ממחוזות שכנים כרגע אנחנו פרוסים פה עם כוחות רחבים, האש לא בשליטה, אחד האתגרים המרכזיים שלנו זה לבלום את התפשטות האש בטווח התת-קרקעי שעוברת דרך המתרפים מאתר לאתר".

שריפה פרצה במתחם מדעטק בחיפה, 27 ביולי 2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
כוחות המשטרה וכיבוי והצלה בזירת האירוע, הבוקר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

שריפה יער פרצה שלשום בהר תבור שבגליל התחתון ונמשכה עד אתמול לאחר שלפי הערכות כבר כילתה מאות דונמים של חורש. צוותי כיבוי, בסיוע מסוק, פועלים על מנת לכבות את השריפה. עד כה, לא התבררה הסיבה לפרוץ האש.

לפני שהתחדשה, השריפה השתוללה במשך כעשר שעות בכמה מוקדים והושגה שליטה רק בסמוך לשעה 1:00. עשרות כבאים, פקחי רשות הטבע והגנים, קק"ל (קרן קיימת לישראל), שוטרים ומתנדבים עבדו כדי לבלום את האש שעלתה מכיוון דרום מערב לראש ההר.

האש הגיעה סמוך לכנסיית ההשתנות שעל ההר ו-12 אנשי דת פונו ממנה. קיים חשש כי האש תגיע למקום ותפגע במבנים. כמו כן, המשטרה סגרה כבישים המובילים אל הכנסייה. במקביל, האש גם מתקדמת לכיוון קו הבתים ביישוב דבוריה. צוותי הכיבוי פועלים בכמה גזרות על מנת למנוע את התפשטות השריפה ולהגן על קו הבתים.

שריפה פרצה במתחם המדעטק בחיפה, 27 ביולי 2019. אתר רשמי
כוחות כיבוי והצלה פועלים במתחם המדעטק, הבוקר/אתר רשמי
שריפה במתחם מדעטק בחיפה, 27 ביולי 2019. דוברות כיבוי והצלה, אתר רשמי
שריפה במתחם מדעטק בחיפה, הבוקר/אתר רשמי, דוברות כיבוי והצלה
שריפה במתחם מדעטק בחיפה, 27 ביולי 2019. דוברות כיבוי והצלה, אתר רשמי
שריפה במתחם מדעטק בחיפה, הבוקר/אתר רשמי, דוברות כיבוי והצלה
שריפה במתחם מדעטק בחיפה, 27 ביולי 2019. דוברות כיבוי והצלה, אתר רשמי
שריפה במתחם מדעטק בחיפה, הבוקר/אתר רשמי, דוברות כיבוי והצלה
  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully