וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת החשודה במקסיקו: "חיסול הישראלים הוזמן על ידי קרטל סמים"

החשודה ברצח בן סוטחי ואלון אזולאי במקסיקו סיטי הצהירה כי שירותיה נשכרו על ידי הקרטל "חליסקו" תמורת 5,000 פזו, סכום קבוע שאותו היא גובה עבור כל התנקשות. למרות ההערכה שהפרשה לא קשורה לעבריין ארז אקרישבסקי שהוסגר לישראל, היא טענה: אחד מהנרצחים בגד בו

צילום: טוויטר

חיסולם של הישראלים בן סוטחי ואלון אזולאי, שנורו למוות בבית קפה במקסיקו סיטי, הוזמן על ידי אחד מקרטלי הסמים הגדולים במדינה - כך דווח היום (שישי) בעיתון המקסיקני "אל אוניברסל", על בסיס הצהרותיה החדשות של החשודה בירי, אספרנסה גוטיירס-רוחאנו בת ה-33.

בעוד שהרשויות סברו בתחילה שהרקע לרצח הכפול הוא רומנטי, ושהיורה היא אהובתו הנבגדת של אחד מהנרצחים, כיוון החקירה השתנה והמשטרה המקומית מתמקדת במלחמה בין מאפיות. בין היתר נבדקת האפשרות שההתנקשות בסוטחי ואזולאי הוזמנה כחלק ממאבק בין ארגוני פשיעה ישראליים, אך אפשרות נוספת שעלתה היא שקרטל הסמים "הדור החדש של חליסקו" (CJNG) הורה על החיסול הכפול.

רגע ההתנקשות בשני הישראלים במקסיקו. צילום מסך
המשטרה סבורה שמדובר במלחמת מאפיות. רגעי ההתנקשות בלב בית הקפה/צילום מסך
החשודה בירי בבית הקפה במקסיקו סיטי בו נורו שני ההישראלים. אתר רשמי
מקבלת 5,000 פזו עבור כל חיסול. גוטיירס-רוחאנו/אתר רשמי

הגרסה החדשה מבוססת על עדותה של החשודה, שנעצרה בסמוך לזירת הירי אחרי שניסתה להימלט. אחרי שהודתה כי נשכרה לחסל את שני הישראלים תמורת 5,000 פזו, השווים לאלף שקלים, טענה גוטיירס-רוחאנו בחקירה כי מדובר בסכום קבוע שאותו היא גובה עבור כל חיסול. לטענתה, היא הוזמנה על ידי קרטל "חליסקו", שאנשיו היו מי שירו בחניון בניין המרכז המסחרי שבו נמצא בית הקפה, ייתכן שבניסיון לסייע לה להימלט.

הנרצחים מעורבים בסכסוכים רבים בעולם הפשע הישראלי והם נחשבים ליעדים של המשטרה. הם הכירו את ארז אקרישבסקי, עבריין שנמלט מהכלא בישראל בשנת 2001 והוסגר השבוע על ידי מקסיקו לישראל. על פי ההערכה, אין קשר בין הרצח של סוטחי ואזולאי לבין תהליך הסגרתו של אקרישבסקי. עם זאת, לטענתה של גוטיירס-רוחאנו, סוטחי "בגד" באקרישבסקי, אחרי שהשניים קיימו כמה עסקים בקרטלי הסמים המקסיקניים והקולומביאניים.

ארז אקרישבסקי במעצרו בבואנוס איירס 2004. AP
הוסגר השבוע ממקסיקו לישראל. העבריין ארז אקרישבסקי/AP

מוקדם יותר פורסם תיעוד ממצלמות האבטחה של בית הקפה, שבו נראית החשודה כשהיא צועדת באיטיות לעבר השולחן שבו ישבו השניים לאכול. היא התגנבה מאחוריהם וירתה בהם מטווח אפס ונמלטה מהמקום. בתיעודים אחרים נראית גוטיירס-רוחאנו חובשת פאה בלונדינית ומחליפה בגדים, ובסרטון נוסף היא נראית נמלטת מהמקום בריצה עד שהיא נעצרת בידי המשטרה המקומית.

נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור אמר כי מתקיים שיתוף פעולה עם הרשויות בישראל לחקר הירי, אך הבהיר כי אין התערבות של שירותי המודיעין או של משטרת ישראל. במסיבת עיתונאים שערך היום, הוסיף לופס אוברדור כי שיתוף הפעולה של הנציגים הדיפלומטיים של המדינות טוב מאוד, במקרה הזה ובאחרים. כמו כן, הוא דחה את האפשרות שמקסיקו תהפוך למרכז פשיעה בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully