וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחשבו לפני שאתם שמים פתק": אמו של אורון שאול תקפה את רה"מ

25.7.2019 / 22:56

באירוע לציון חמש שנים לחטיפת בנה, זהבה שאול ביקרה את נתניהו על התנהלות הממשלה בהחזרתו. "אין לי יום ואין לי לילה - עבדו עליי. אורון חי ועל ראש הממשלה האחריות להחזיר אותו". באירוע השתתפו בני משפחה, אנשי צבא ופוליטיקאים כרון קובי, אבי דיכטר ואורנה ברביבאי

עריכה: ליר שפיגלר

לציון חמש שנים לחטיפת החייל אורון שאול, קיימה משפחתו אירוע במצפה אורון שנקרא על שמו, הנמצא בשיפולי רכס פוריה, סמוך לביתו. לאירוע הגיעו מאות בני משפחה, תושבי האזור וכן אישי ציבור כמח"ט גולני שי קלפר, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), ראש עיריית טבריה רון קובי וח"כ אורנה ברביבאי (כחול לבן).

בנאומה, תקפה זהבה שאול את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על אוזלת ידה של הממשלה בהשבת גופתו של אורון, "חמש שנים שאין לי יום ואין לי לילה, עבדו עליי, בגלל שהרצל בעלי האמין לצבא ולממשלה". אביו של אורון, הרצל, הלך לעולמו בספטמבר 2016 ממחלת הסרטן. "הרגשתי שמסובבים אותי", אמרה זהבה, "קבעו משהו בלי לחשוב פעמיים. חשבו שנרד מהם. זה לא יקרה. אורון חי ואתה ראש הממשלה, עליך האחריות להחזיר אותו".

היא סיפרה את השתלשלות חטיפתו של אורון, "שלחתם אותו בנגמש של שנת 48. הם התאמנו על נמרים. היה ברור שהנגמ"ש יתקע, והוא נעצר בדיוק בפתח המנהרה. הקשר והמ"מ ירד, ואורון ירד לעזור לשמור ושם, נחטף לאותה מנהרה והם לא ידעו שהוא נחטף". היא המשיכה, "החמאס אמר את דברו: 'אורון בידינו', והציג דיסקית ותעודת שבי עם בחור בעל עיניים כחולות. 'ישראל תשלם עליו הרבה', הם אמרו".

אירוע לציון חמש שנים לחטיפת אורון שאול במצפה אורון - 25/7/19. אלי אשכנזי
"כולי תקווה שראש הממשלה ישכיל ויחזיר אותו לפני הבחירות", זהבה שאול באירוע לציון חמש שנים לחטיפת אורון שאול, הערב/אלי אשכנזי

זהבה הוסיפה כי לתחושתה, נתניהו לא מעוניין להחזיר את אורון וכי הוא אכזב אותה קשות. "חשבתי שראש הממשלה יגיד שאוטוטו אורון בפתח. לצערי הרב זה לא היה כך. כגודל הציפיות כך גודל האכזבות". ואז המשיכה, "תסתכלו עלי ותראו מה אני עוברת. כשאתם הולכים לקלפי, תראו אותי ותחשבו פעמיים לפני שאתם שמים את הפתק - כולי תקווה שראש הממשלה ישכיל ויחזיר אותו לפני הבחירות".

ביום שלישי האחרון נערך טקס האזכרה הממלכתי לחללי מבצע "צוק איתן" בהיכל הזיכרון בהר הרצל במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, פוליטיקאים ומפקדי צה"ל. במקביל, משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, שנפלו במבצע "צוק איתן" וגופותיהם מוחזקת בידי חמאס בעזה, החרימו את הטקס הממלכתי וערכו במקום אירוע הזדהות אלטרנטיבי.

אירוע לציון חמש שנים לחטיפת אורון שאול במצפה אורון - 25/7/19. אלי אשכנזי
דיכטר ואילן בלום, הממונה על נושא השבויים והנעדרים באירוע לציון 5 שנים לחטיפת אורון שאול, הערב/אלי אשכנזי

בנאומו הדגיש נתניהו את מחויבותו להשיב את גופותיהם של גולדין ושאול וכן את אזרחי ישראל המוחזקים בעזה. "אנחנו עושים הרבה, הרבה מאוד", אמר ראש הממשלה. "אני מרכין את הראש לשכול והכאב ודבק בחובותיי, למרות השיקול הכולל תוקף חובתי כראש ממשלה". לדבריו, "צוק איתן הייתה מערכה של הגנה עצמית מובהקת, מערכת מוצדקת ומוסרית".

אביו של הדר, שמחה גולדין אמר בפתח אירוע ההזדהות כי "חמש שנים עברו מאז צוק איתן, אבל צוק איתן לא הסתיים כי שני חיילים נשארו בעזה". הוא תקף בחריפות את ראש הממשלה ושר הביטחון ואמר כי אינו "עושה את מה שצריך כדי להחזיר את החיילים ולא בסדר העדיפות הנכון. הם צריכים להיות לפני כל פתרון ולפני שבונים ומשקמים בעזה. זאת הייתה הבטחתו בחודש הראשון אחרי שהדר נהרג ולא נניח לו. בעזרת הציבור נדאג שהוא ישיב את החיילים שהוא שלח לנו".

אירוע לציון חמש שנים לחטיפת אורון שאול במצפה אורון - 25/7/19. אלי אשכנזי
האירוע במצפה אורון, הערב/אלי אשכנזי
אירוע לציון חמש שנים לחטיפת אורון שאול במצפה אורון - 25/7/19. אלי אשכנזי
עשרות חברים, בני משפחה ואנשי ציבור באירוע לציון חמש שנים לחטיפת אורון שאול, הערב ליד פוריה/אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully