וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל לטקס הממלכתי לחללי צוק איתן: משפחות גולדין ושאול מחו

משפחות שכולות, חברים לקרב ופוליטיקאים בחרו להחרים את הטקס במעמד ראש הממשלה במחאה על החזקת גופותיהם של שני החללים בידי חמאס. נתניהו התחייב להשיב את הבנים והדגיש: "אנחנו רוצים רגיעה אך נערכים למערכה". ריבלין הבהיר: "כל פעולה נגדנו תיענה בתגובה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מבצע "צוק איתן" נערך היום (שלישי) בהיכל הזיכרון בהר הרצל במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, פוליטיקאים ומפקדי צה"ל. במקביל, משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, שנפלו במבצע "צוק איתן" וגופותיהם מוחזקת בידי חמאס בעזה, החרימו את הטקס הממלכתי וערכו במקום אירוע הזדהות אלטרנטיבי.

נתניהו הדגיש את מחויבותו להשיב את גופותיהם של גולדין ושאול וכן את אזרחי ישראל המוחזקים בעזה. "אנחנו עושים הרבה, הרבה מאוד", אמר ראש הממשלה. "אני מרכין את הראש לשכול והכאב ודבק בחובותיי, למרות השיקול הכולל תוקף חובתי כראש ממשלה". לדבריו, "צוק איתן הייתה מערכה של הגנה עצמית מובהקת, מערכת מוצדקת ומוסרית".

"אנחנו פועלים כדי להשיג רגיעה, אך נערכים לצאת למערכה, מבצע צבאי רחב היקף שייתן מכה צבאית על חמאס והג'יהאד", ציין נתניהו. "אינני יכול לפרט אבל השותפים להכנות הללו שיושבים פה יודעים היטב - אנחנו רוצים רגיעה אך נערכים למערכה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא דברים במהלך טקס האזכרה לחללי מבצע צוק איתן בהר הרצל, 23.07.2019. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
נתניהו, היום/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

ריבלין תקף את חמאס שמחזיק בגופותיהם של גולדין ושאול וכן של האזרח אברה מנגיסטו. "המערכה לא תמה וחמש שנים אחרי הפסקת האש חמאס ממשיך לפעול", אמר הנשיא. "חמאס ממשיך לחקור מנהרות ולהפריח בלוני אש ולהצית ולהשחית ולאיים על שלומנו. חמאס גם ממשיך להחזיק בשני מיליון מתושבי עזה כבני ערובה בקידום מדיניותו הרצחנית הבוחרת במוות על פני החיים. איננו ששים אלי קרב, אך אנחנו נחושים לשמור על ריבונתנו וביטחון אזרחי ישראל".

"אני מבקש לחזק את ידיו של צה''ל שלנו ולהבטיח שכל פעולה נגדנו תיענה בתגובה", הוסיף ריבלין. "לא ננוח עד שישובו בנינו ועד שאזעקה תפסיק להזיק ללילותיהם וימיהם של אזרחי ישראל כולם, אנחנו נוסיף לחיות בארץ הזאת ולחרוש שדות ולגדל ילדים וילדות עם עתיד שקט וטוב יותר למענם".

אירוע הזדהות אלטרנטיבי עם משפחות גולדין ושאול, היכל הזכרון הלאומי, הר הרצל, 23.07.2019. רוני כנפו
משפחת גולדין באירוע ההזדהות האלטרנטיבי, היום/רוני כנפו

אביו של הדר, שמחה גולדין אמר בפתח אירוע ההזדהות כי "חמש שנים עברו מאז צוק איתן, אבל צוק איתן לא הסתיים כי שני חיילים נשארו בעזה". הוא תקף בחריפות את ראש הממשלה ושר הביטחון ואמר כי אינו "עושה את מה שצריך כדי להחזיר את החיילים ולא בסדר העדיפות הנכון. הם צריכים להיות לפני כל פתרון ולפני שבונים ומשקמים בעזה. זאת הייתה הבטחתו בחודש הראשון אחרי שהדר נהרג ולא נניח לו. בעזרת הציבור נדאג שהוא ישיב את החיילים שהוא שלח לנו".

הורים שכולים, חברים ותומכים הגיעו לטקס האלטרנטיבי לבושים בחולצות עם פניהם של הדר ואורון ומחו נגד טקס האזכרה הממלכתי. "כאבא של סגן הדר אני לא יכול להשתתף בטקס הזה", ציין גולדין. אני מאוד מאוד מעריך את הנשיא והרמטכ"ל, הם יודעים את זה. כל זמן שאנחנו נמצאים מול החידלון של ראש הממשלה אני לא יכול להשתתף בטקס הזה. גם זהבה שאול ביקשה להגיד שהיא מצטרפת אלינו במחאה הזאת ובעמידה שמנגד, היא לא יכלה להגיע".

גולדין סיפר כי לפני שנה חבריהם לקרב של שני הלוחמים השיבו את אותות המלחמה לראש הממשלה. "הם אמרו לו: 'עד שלא מחזירים את הדר ואורון אנחנו לא יכולים ללכת עם האותות כי הממשלה לא הסתיימה ואנחנו דורשים שתביא אותם'".

(עדכון ראשון: 16:41)

אירוע הזדהות אלטרנטיבי עם משפחות גולדין ושאול, היכל הזכרון הלאומי, הר הרצל, 23.07.2019. רוני כנפו
גנץ ושמחה גולדין באירוע ההזדהות האלטרנטיבי, היום/רוני כנפו
אירוע הזדהות אלטרנטיבי עם משפחות גולדין ושאול, היכל הזכרון הלאומי, הר הרצל, 23.07.2019. רוני כנפו
אירוע ההזדהות האלטרנטיבי, היום/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully