וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופילים בפייסבוק ואפליקציות: נחשפה רשת איראנית לגיוס סוכנים בישראל

24.7.2019 / 13:50

הרשת, שפעלה מסוריה בהכוונה איראנית, איתרה אזרחים ביהודה ושומרון וברצועת עזה באמצעות פרופילים ברשתות החברתיות ואפליקציות מסרים כדי לגייסם לטובת שירותי המודיעין באיראן. הרשת נחשפה במבצע משולב של שב"כ, משטרת ישראל, צה"ל וגורמי ביטחון נוספים

עריכה: ניר חן

חשיפת רשת הגיוס האיראנית - עדכונים אחרונים

  • שב"כ: נחשפה רשת שפעלה מסוריה בהכוונה איראנית לגיוס פעילי מודיעין בישראל
  • שיטת הפעולה: פנייה לאזרחים באמצעות פרופילים פיקטיביים ברשת ואפליקציות מסרים
  • מהלכי הסיכול יצאו לדרך לפני כשלושה חודשים
  • רוב האזרחים הישראלים שקיבלו פנייה - סירבו לשתף פעולה עם הרשת

כוחות הביטחון חשפו רשת שפעלה לגיוס סוכנים בישראל לטובת המודיעין האיראני - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. הרשת, שפעלה לאיתור באזור יהודה ושומרון ורצועת עזה, נחשפה במהלך פעילות משותפת של שב"כ, משטרת ישראל, צה"ל וגורמי ביטחון נוספים.

הרשת פעלה מסוריה, בהכוונה איראנית ובהובלת גורם סורי המכונה "אבו-ג'יהאד", וניסתה לפעול לגיוס אנשים באמצעות יצירת קשר ראשוני מפרופילי פייסבוק פיקטיביים ובהמשך ניהול הקשר באמצעות אפליקציות להעברת מסרים. בשב"כ ציינו כי פנייה באמצעות רשתות חברתיות הינה שיטה המוכרת לגורמי המודיעין ככזו המשמשת ארגוני טרור, ובכלל זה חמאס וחיזבאללה לגיוס פעילים.

דוגמאות לפרופילי פייסבוק פיקטיביים של איראן. שב"כ
פרופיל פייסבוק ששימש לגיוס פעילים/שב"כ

חשיפת הרשת מצטרפת לאירועים נוספים בחודשים האחרונים, במהלכם מנסים גורמי טרור לקיים מגע באמצעות האינטרנט עם ערבים אזרחי ישראל ופלסטינים, כדי לגייסם למשימות איסוף מודיעין ופעילויות טרור. בין השאר, מתבקשים המגויסים להעביר מידע על בסיסים צבאיים, מתקנים ביטחוניים רגישים, אישים, תחנות משטרה, בתי חולים ועוד, כחלק מהכנת יעדים לביצוע פיגועים בישראל ביוזמה איראנית.

במקרה הנוכחי, החל מאפריל 2019 החלו כוחות הביטחון במהלך רחב לסיכול פעילות הרשת. שב"כ הצליח לאתר פעילים ביהודה ושומרון ובגדה, שהמידע בעניינם הצביע על אפשרות שמפעילי הרשת יצרו עמם קשר. במסגרת החקירות, עלה מידע לפיו הקשר מול המפעילים מסוריה התפתח לכדי רמה של העברת מידע ואף עלתה כוונה לביצוע פעילות טרור נגד יעדים ישראליים, אזרחיים וצבאיים.

דוגמאות לפרופילי פייסבוק פיקטיביים של איראן. שב"כ
דפוס פעולה לאיתור מגויסים. פרופיל פיקטיבי/שב"כ

עם זאת, ממהלכי הסיכול שבוצעו עלה כי רובם המוחלט של האזרחים הישראלים סירבו לשתף פעולה עם הפנייה אליהם, מאחר וחשדו שמדובר בגורם עוין וניתקו את הקשר איתו.

עם חשיפת הרשת, בשב"כ אמרו היום כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול כל פעילות של איראן ושל גורמי הטרור הפועלים מטעמה נגד בטחון המדינה". בשב"כ אף הדגישו כי "כל ישראלי שמקבל פנייה ברשת מגורם חשוד כקשור כגוף או ארגון טרור - מתבקש לעדכן את המשטרה ולנתק מגע עם אותו גורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully