וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות קורבנות אירועי אוקטובר 2000: "אהוד ברק נשאר פושע"

24.7.2019 / 14:49

לאחר שיו"ר ישראל דמוקרטית הודיע על אחריותו והתנצל על אירועי אוקטובר 2000, לאור דרישת בכירים במרצ, משפחות הקורבנות מסרו שאינן מקבלות את ההתנצלות. "הוא ממזער ומצמק את כובד הפשע והטבח שהוא וממשלתו עשו נגד בני עמנו", אמר חסן עאסלה אב שכול שבנו נורה במאורעות

הקלטה: רשת ב', סטילס, ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

משפחותיהם של קורבנות אוקטובר 2000 אינם מקבלים את התנצלותו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, זאת לאחר שהודיע אתמול על אחריותו על רצף האירועים. "ברק נשאר ברק הפושע", אמר היום (רביעי) לוואלה! NEWS חסן עאסלה, אביו השכול של אסיל עאסלה, שנורה למוות על ידי שוטר באירועי אוקטובר 2000 והמשמש דובר "ועד משפחות הרוגי 2000".

"הוא ממזער ומצמק את כובד הפשע הטבח שעשה הוא וממשלתו נגד בני עמנו. אם הוא מודה בפשע, שיעמוד בפני הקהל ויירה לעצמו בראש או שייתן לאחד מאחי השהידים לעשות את המלאכה", אמר האב, שבתו, נרדין עאסלה, היא רעייתו של יו"ר חד"ש, ח"כ איימן עודה. לדבריו, "חרב הצדק תישאר מעל ראשי הפושעים עד שיקבלו את עונשם והצדק ייעשה וייראה. מחיר ראשו של אסיל שווה עשרים ראש מראשי הפושעים הנתעבים".

במהלך האירועים, שפרצו לאחר תחילת האינתיפאדה השנייה, נהרגו 12 אזרחים ישראלים ופלסטיני בעימותים עם כוחות הביטחון. אתמול אמר לרשת כאן ב' כי הוא מביע "צער והתנצלות" על אירועי אוקטובר 2000. התנצלותו של יו"ר ישראל דמוקרטית הגיעה לאור דרישת בכירים במרצ, בהם ח"כ עיסאווי פריג', כי יביע צער על מעורבותו במאורעות אוקטובר 2000.

חסן עאסלה, אביו השכול של אסיל עאסלה המנוח. באדיבות המשפחה
חסן עאסלה/באדיבות המשפחה

"אני נושא באחריות של כל מה שהתרחש, לרע או לטוב, תחת תקופת כהונתי כראש ממשלה, בתוך זה גם לאירועים שבהם נהרגו באוקטובר 2000 אזרחים ישראלים ערבים ופלסטינים מעזה", אמר יו"ר ישראל דמוקרטית. לדברי ברק, ח"כ פריג' "כתב דברים חשובים שנאמרו ממקום כואב ומפוקח של אדם שמכיר באופן אישי, הוא ומשפחתו, את הכאב הזה. זה דברים חשובים וכואבים". ההתנצלות אמורה להקל על יו"ר מרצ ניצן הורוביץ לפוגג את ההתנגדות הפנימית במפלגה לאיחוד בין מרצ וישראל הדמוקרטית.

ברק הוסיף כי הוא "אחראי לכל מה שקרה כולל הדברים האלה, ומביע עוד פעם צער והתנצלות בפני המשפחות שהכאב שלהם הוא בטח לאין סוף, ולפצועים והחברה הערבית והחברה הישראלית, שהרי פעלתי בשמה. היו שם נסיבות קשות ביותר והאחריות בהחלט נדרשת. אסור היה שדברים כאלה יקרו לא אז ולא היום, ואני בהחלט אומר שאני לא מסיר מעצמי את האחריות ואני מאמין שאני יכול להיות חלק מהפתרון, ואני באמת מחויב לפעול לתיקון עמוק".

אהוד ברק בחממה בעין שמר, 19 ביולי 2019. שלומי גבאי
"ברק נשאר ברק הפושע". אהוד ברק, החודש/שלומי גבאי

זאת לא הפעם הראשונה שברק מתנצל לצרכים פוליטיים. ב-1997, כשהיה יו"ר מפלגת העבודה בפעם הראשונה, הוא ביקש סליחה פומבית מבני עדות המזרח המתגוררים בעיירות הפיתוח בגלל עוגמת הנפש שנגרמה להם בשנותיה הראשונות של המדינה על ידי תנועת העבודה. התנצלותו של ברק גררה אחריה ביקורת רבה מצד חברי כנסת ערבים שהאשימו כי מדובר ב"התנצלות אלקטורלית".

עם זאת, ח"כ פריג' אמר כי מדובר בהתחלה חשובה ובפתיחת דלת לדיאלוג. "ברק פתח את הדלת לדיאלוג עם החברה הערבית והאחריות שלנו היא לסייע לו לפתוח את הדלת ולא לטרוק אותה בפניו. חשבתי שנכון למרצ לייצר רשימה משותפת עם מפלגת העבודה, אך עמיר פרץ בחר מימין וכעת עלינו למצות כל סיכוי ליצירת גוש שמאל מרכז חזק".

ח"כ עודה אמר לוואלה! NEWS כי דבריו של ברק הם "כמו ההתנצלות שלו לעדות המזרח כשהיה ראש הממשלה ולא עשה כלום. גם זה היה לפני הבחירות". הוא הוסיף: " אחי הצעיר של אשתי, אסיל, הוא אחד מהרוגי אוקטובר 2000, ואין ספק שיש לי רגישות מיוחדת כלפי האירוע הזה אבל אני פוסח מעל זה כדי להגיד דבר מוסרי. בן אדם שאמר שאין פרטנר - משפט מכונן של הימין במשך 20 שנה. בן אדם שהיה אחראי על אוקטובר 2000, בן אדם שחבר לביבי. בואו נקל עליו נגיד שעשה טעויות. עם כל הטעויות שהוא עשה היה עדיף שיישאר מחוץ לפוליטיקה".

(עדכון ראשון: 12:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully