וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה חשפה צוללת חדשה: "להגדיל את יכולות הצבא"

23.7.2019 / 11:01

כחודש אחרי הפסגה השלישית עם טראמפ, סקר קים כלי שיט חדש והורה להאיץ את פיתוח חיל הים. בפיונגיאנג הזהירו לחדש את השיגורים והניסויים למרות ההסכמה לחדש את השיחות עם ארה"ב

קים מבקר באתר צוללות בצפון קוריאה/רוייטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און סקר צוללת חדשה והורה להאיץ את יכולות הצבא - כך דיווחה היום (שלישי) התקשורת המקומית במדינה. זאת בזמן שפיונגיאנג מגבירה את הלחץ על וושינגטון לפני חידוש אפשרי של השיחות ביניהן, שקרסו אחרי הפסגה השנייה בין קים לנשיא דונלד טראמפ בפברואר בשל התעקשות הצפון על הסרת הסנקציות קודם להשלמת פירוק תכנית הגרעין.

בשבוע שעבר הזהיר המשטר הקומוניסטי כי הוא עשוי לחדש את ניסויי הגרעין והטילים אחרי 20 חודשים, במחאה על תרגיל משותף בין ארצות הברית לקוריאה הדרומית שאותו רואה פיונגיאנג כ"חזרה לקראת מלחמה". וושינגטון וסיאול דחו את הטענות.

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה, קים הביע "שביעות רצון גדולה" מהצוללת אחרי שלמד על מערכות הנשק שלה ועל הנתונים המבצעיים והטקטיים שלה. עוד דווח כי הוא הורה להאיץ את פיתוח חיל הים הצפון קוריאני, כולל צוללות. לא נאמר מתי והיכן התקיים הסיור, אך נטען כי הצוללת תהפוך למבצעית בקרוב.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און במהלך ביקורו במפעל לצוללות בצפון קוריאה 22 ביולי 2019. רויטרס
סקירת הצוללת החדשה בצפון קוריאה/רויטרס

לא ברור איזה סוג של צוללת זו, אך האפשרות שהיא מסוגלת לשגר טילים היא מקור לדאגה משום שקשה מאוד לאתר אותם מראש. לפני השיחות עם ארצות הברית, שהחלו בשנה שעברה, הצהירה קוריאה הצפונית כי היא ניסתה בהצלחה שיגור של טילים בליסטיים מצוללות, אולם מומחים מטילים ספק בכך וסבורים שהיא נמצאת במרחק של כמה שנים מיכולת מבצעית כזו.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און במהלך ביקורו במפעל לצוללות בצפון קוריאה 22 ביולי 2019. רויטרס
לא ברור איזו סוג צוללת, אך ייתכן שהיא מסוגלת לשגר טילים. ג'ונג און סקרית הצוללת החדשה/רויטרס

לפי דוח של משרד ההגנה הדרום קוריאני משנה שעברה, לצפון יש 70 צוללות וכלי שיט תת-ימיים. החשיפה של הצוללת החדשה מצביעה על כך שפיונגיאנג ממשיכה לפתח את יכולותיה הצבאיות חרף שיחות הגרעין עם הממשל. כמו כן, היא מגיעה אחרי הפסגה השלישית בין טראמפ לקים בגבול הקוריאות בחודש שעבר שבה הסכימו לחדש את המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully