וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הבצורת והשיטפונות: הרעב והמחלות מתפשטים בצפון קוריאה

18.7.2019 / 10:47

היבול השנה היה נמוך במחצית מהתחזיות, בשל מזג האוויר הלא יציב שכולל מחסור חמור בגשמים לצד שיטפונות. ארגוני הסיוע הבינלאומיים מבקשים עזרה: "עליה בשיעור הסובלים מתת-תזונה וממחלות שונות". גם הסנקציות מקשות על הגשת העזרה למשטרו של קים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שיעורי התת-תזונה והמחלות בקוריאה הצפונית נמצאים בעלייה בשל היבול הדל שנגרם כתוצאה מבצורת, שיטפונות ומחסור במשאבים - כך הזהירה היום (חמישי) הפדרציה הבינלאומית לארגוני הצלב והסהר האדום. האזהרות מפני המשבר במזון נשמעו הן מכיוונם של ארגוני סיוע והן מכלי התקשורת הרשמיים של המשטר, שקבור תחת סנקציות בינלאומיות כבדות.

"אנחנו כבר רואים את השלכות הבצורת על האנשים החלשים בחברה", אמר מוחמד בביקר, ראש לשכת הפדרציה בקוריאה הצפונית. "שיעורי התת-תזונה ומחלות כמו שלשולים ודלקות במעי נמצאים בעלייה".

הארגון אמר כי הוא העביר סיוע של 250 אלף פרנקים שוויצרים כדי לספק משאבות מים ניידות, אחרי שבמאי הוערך כי הקציר בשנה זו יהיה כמחצית ממה שהוא אמור להיות. המשאבות יכולות להכפיל את היבולים באזורים שבהם הן מופעלות. "משאבות מים וציוד השקיה יכולים לעשות הבדל משמעותי". בביקר קרא לסיוע כספי של 472 אלף פרנקים שוויצרים נוספים לצורכי חקלאות והיגיינה.

בכיר בשלטון של קוריאה הצפונית בוחן עבודות חקלאיות, 15 ביולי 2019. רויטרס
בכיר צפון קוריאני בוחן עבודה חקלאית, השבוע/רויטרס

על פי מידע שנאסף בידי האו"ם, קוריאה הצפונית הגדילה את יבוא מוצרי הדישון והמזון בשנה שעברה. עם זאת, המרכז ללימודי הגנה מתקדמים ((C4ADS, מכון מחקר בוושינגטון, פרסם השבוע כיצד משטרו של קים ג'ונג און ממשיך לייבא מוצרי יוקרה, כמו למשל שתי לימוזינות משוריינות ששוויין חצי מיליון דולר כל אחת.

ביום שלישי אמרו נציגי סוכנות הביון של קוריאה הדרומית למחוקקים כי הבצורת בצפון פגעה בכלכלת המדינה, שממילא סובלת מקשיים רבים בשל הסנקציות על תכנית הגרעין והטילים שלה. לי יון-ג'ה, אחד המחוקקים שתודרך, אמר כי כמות הגשמים בצפון פחתה ביותר מ-30% בהשוואה לשנה שעברה. "קוריאה הצפונית צפויה לסיים השנה את מלאי היבול שלה מוקדם יותר מהרגיל", אמר.

סיאול אמרה כי היא תתרום 4.5 מיליון דולר לתכנית המזון העולמית של האו"ם ותספק לה 50 אלף טונות של אורז. לאחרונה היא תרמה 3.5 מיליון דולר לקרן הילדים של האו"ם לצורך מימון מיזמים הומניטריים בצפון.

בשבוע שעבר הכריזה סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית על תחילת קמפיין לצמצום נזקי הבצורת, שבמסגרתו נחפרות בארות ותעלות ומותקנות משאבות. אספקת המים נעשית באמצעות תושבים ומכוניות. בצורות פוקדות מעת לעת את קוריאה הצפונית, אך בשנות ה-90 מתו מרעב כמיליון איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully