וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן, מתקפה על גנץ, בלי סער: נתניהו חגג 13 שנה כרה"מ

22.7.2019 / 22:30

בסוף השבוע ראש הממשלה שבר את השיא של בן גוריון באורך כהונתו, ובכירי הליכוד הוזמנו לחגיגה מיוחדת, לצד פעילים במטה הרוסי המחוזק שנועד לפגוע בליברמן. בין הנוכחים: המצטרף החדש לליכוד המדליסט אלכס אברבוך; בין הנעדרים: ח"כ גדעון סער

צילום: דוברות רה"מ

אחרי ששבר את השיא של דוד בן-גוריון באורך הכהונה, חגג היום (שני) בנימין נתניהו את 4,876 ימיו בראשות הממשלה בכפר המכביה בתל אביב יחד עם שרים, חברי כנסת, ראשי ערים ופעילים בליכוד. במסגרת החגיגות נתניהו קיבל במתנה את תעודת השבעתו הראשונה לראשות הממשלה מ-1996, זכה לברכה מרגשת מבנו אבנר, וניצל את המעמד כדי לתקוף את יריביו הפוליטיים ואמר ש"האיראנים רוצים שגנץ ולפיד יגשימו את השאיפות שלהם". במפגש עם הפעילים הרוסים החדשים בליכוד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הוא שהיה במוקד המתקפות של נתניהו, שהודיע באותה הזדמנות על הצטרפות כוכב רוסי חדש לקמפיין - שיאן ישראל בקפיצה במוט אלכס אברבוך.

הערב התחיל באירוע מצומצם עם הח"כים והשרים, שבו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ושר החוץ ישראל כץ בירכו את ראש הממשלה. אחרי המפגש עם השרים והח"כים, נתניהו קיים מפגש נוסף עם ראשי ערים, יושבי ראש של סניפים ופעילי המפלגה - ובעיקר עם המטה הרוסי המחוזק שנועד לפגוע בישראל ביתנו. נתניהו דאג לברך אישית את בכיר ישראל ביתנו לשעבר ח"כ רוברט אילטוב, שגויס לעבוד במטה הבחירות של הליכוד במגזר הרוסי, והח"כית לשעבר מכולנו טלי פלוסקוב, שעובדת גם היא במטה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו עם השרים והח"כים מהליכוד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בליכוד לוחצים על יור כולנו משה כחלון, שהשתתף באירוע לראשונה מאז שהוחלט על מיזוג בין כולנו לליכוג, לפעול לשילובה של פלוסקוב כח"כית ברשימה כדי לקרוץ למגזר הרוסי, ומעוניינים שח"כ רועי פולקמן יפרוש ויפנה את מקומו בשריון במקום ה-35, לטובת פלוסקוב. מי שלא הצטרף לחגיגה היה בכיר הליכוד ח"כ גדעון סער, שידוע ביחסיו המתוחים עם ראש הממשלה, ושבעבר הואשם על ידו ב"ניסיון פוטש" עם הנשיא ראובן ריבלין להדחתו. בסביבת נתניהו אמרו שסער הוזמן, כמו שאר הח"כים בליכוד, אך בחר שלא להגיע.

באירוע השתתף גם בנו הצעיר של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, ובליכוד הפיצו באופן נדיר את תיעוד הברכה שנשא בפניו אביו. "גדלתי עם דמות היסטורית בבית. עם מנהיג חד פעמי. אדם שמתווה דרך אידאולוגית מאד ברורה, ודרך מעשית", בירך אבנר נתניהו את אביו. "אבא הוא מעריץ לא קטן של ווינסטון צ'רצ'יל - שזה שם שאני שומע מגיל חמש. 'האיש השמן והאיש הרזה' זה מונח שאני שומע מגיל שמונה. הרבה מהתפיסות האלה שלא רק שלא היו בחברה הישראלית, אלא שהוא הביא אותם בכוח והן שינו את המדינה. אבי, ראש הממשלה, עקף את בן גוריון אתמול, וכמו שבן גוריון שינה את המדינה בעצם זה שהוא יצר אותה, ככה. בנימין נתניהו משנה אותה. מה שלנו יש לעשות, כמשפחה, הוא לתת לו את התמיכה הנפשית ואת הכוח לעשות".

לגלג על ליברמן, תקף את גנץ

בעוד שבמפגש המצומצם נתניהו תקף בעיקר את ראשי כחול לבן, במפגש הרחב עם הפעילים הרוסים המתקפה הוקדשה לליברמן. נתניהו לגלג עליו ואמר: "אני אחסל את הנייה תוך 48 שעות. איפה זה היה? מי שמע את זה בכלל? אל תספר לנו סיפורים. בלי נאמנות אין אזרחות. איפה זה? מילים, בלה בלה".

עוד הוסיף נתניהו במתקפתו על ליברמן "יש הרבה מצביעים, הרוב הגדול, שרוצה שנמשיך להוביל, וגם הצביעו לנו בפעם הקודמת, אבל הוליכו שולל חלק מהמצביעים שלנו. ליברמן עושה הכל כדי לתקוף אותנו ולהוריד את המנדטים. תגידו לכל החברים גם אלה שמדברים רוסית וגם אמהרית וגם אחרים. מי שרוצה את גנץ ולפיד בראשות הממשלה לא יצביע ליכוד, מי שרוצה אותנו חייב להצביע לליכוד אחד גדול מול כל השמאל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התעודה שהעניק אדלשטיין לנתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך נתניהו חידד את המסרים של הקמפיין לפעילים, כשהמסר המרכזי היה "הבחירה האמיתית שיש לנו בסופו של דבר מתנקזת לשאלה אחת: מי יהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל?". נתניהו השיב לעצמו "זה יהיה גנץ? (לא.) לפיד? (לא.) בתמיכת ברק? (לא!) בתמיכה של אתם יודעים מי עוד? גנץ-לפיד-ברק, הם? גנץ ולפיד ראיתם את הניסיון… הם חסרי ניסיון, רציתי להגיד חסרי דרך אבל זה לא נכון. יש להם דרך אבל הם מנסים להסוות אותה".

בתגובה לדבריו, מסר גנץ כי "כל אזרח בישראל צריך לשאול את עצמו הערב שתי שאלות: הראשונה - האם ראש ממשלה שכנגדו עומדים שלושה כתבי חשדות חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים, יכול לקבל החלטות ביטחוניות הרות גורל מבלי לערב שיקולים אישיים ופוליטיים? השנייה - את מי הוא מעדיף לראות מקבל החלטות בקבינט המדיני-ביטחוני בנוגע לאיראן - את גבי אשכנזי ובוגי יעלון או את סמוטריץ' ומירי רגב?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו עם רעייתו שרה ובנו אבנר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו חוגג 13 שנים בראשות הממשלה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו בכפר המכביה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully