וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהר, הוא באוטו מעולף": השיחה למד"א על התינוק שנשכח ברכב

בועז אפרת, כתבנו לענייני בריאות

22.7.2019 / 19:58

עובר האורח שמצא את התינוק בן חצי שנה שננעל במכונית במודיעין עילית התקשר למגן דוד אדום כדי להזעיק את הכוחות ואמר: "מהר מהר, התינוק באוטו עכשיו, הוא לא בהכרה". בקו החירום הורו לו לבצע החייאה עד להגעת הצוותים, שבהמשך נאלצו לקבוע את מותו. האזינו

מד"א, עריכה: טל רזניק

תינוק מת ברכב סגור במודיעין עילית - כל העדכונים:

  • תינוק בן חצי שנה נשכח על ידי אמו במכונית סגורה במודיעין עילית ומת
  • עובר אורח הזעיק את מד"א: "תינוק באוטו, מהר מהר, הוא לא בהכרה"
  • הערב יובא התינוק למנוחות בהר הזיתים בירושלים

"תינוק באוטו, מהר מהר" - כך נשמעה השיחה שהתקבלה היום (שני) בקו החירום של מגן דוד אדום (מד"א) עם מציאת התינוק שננעל ברכב במודיעין עילית, בטרם נקבע מותו. "הילד באוטו, באוטו עכשיו", אמר עובר האורח שהתקשר כדי להזעיק את הכוחות, כשהוא נשמע נסער. הוא דיווח כי "התינוק מעולף, הוא לא בהכרה".

בקו החירום של מד"א הורו לו לבצע החייאה בתינוק עד להגעת האמבולנס: "אני רוצה שתעזור לי, תתקרב, תגיד לי אם הוא בהכרה, אם הוא בוכה. אנחנו מתחילים עכשיו החייאה אני רוצה להסביר לכם מה לעשות. אני רוצה שישים שתי אצבעות במרכז בית החזה בלחיצות מהירות".

עובר האורח אמר כי "צריך אמבולנס" ובקו החירום השיבו לו: "האמבולנס בדרך לשם במקביל". לאחר מכן עדכן כי "אני רואה את האמבולנס פה".

הרכב בו נשכח התינוק בן חצי השנה במודיעין עילית, 22 ביולי 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
הרכב בו נשכח התינוק במודיעין עילית, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

התינוק, בן חצי שנה, נשכח על ידי אמו במכונית סגורה במודיעין עילית וחולץ ממנה תוך כדי פעולות החייאה. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא בצריפין, שם נקבע מותו. הוא יובא למנוחות הערב בהר הזיתים בירושלים והמשטרה פתחה בחקירה.

פרמדיק מד"א אורי גבריאל וחובש רפואת חירום במד"א שמואל מונק סיפרו כי אנשים שעמדו בסמוך למקום ניסו להעניק לתינוק טיפול בבית הכנסת הסמוך. "מדובר באירוע טראגי קשה", אמרו. "ראינו רכב עם דלתות פתוחות שמתוכו חולץ תינוק כבן חצי שנה לאחר ששהה ברכב סגור. אנשים במקום הכניסו את התינוק לתוך מבנה של בית כנסת סמוך והתחילו להעניק לו סיוע ראשוני".

אנשי הצוות של מד"א תיארו את מצבו של התינוק ואמרו כי "הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני מכת חום. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ממושכות. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע במהירות ממשיך להיאבק על חייו".

צוותי מד"א במודיעין עילית במקום בו נשכח ברכב תינוק בן חצי שנה, 22 ביולי 2019. מד"א
צוותי מד"א בזירת האירוע במודיעין עילית, היום/מד"א

על פי נתוני ארגון "בטרם" למניעת היפגעות ילדים, מאז שנת 2008 מספר המקרים המדווחים של ילדים שנשכחו או נלכדו ברכב עומד על 801 ילדים. ב-76% מהמקרים הילדים היו מתחת לגיל שלוש ו-30 ממקרים אלו הסתיימו במוות. אלפי מקרים נוספים לא מדווחים או לא מגיעים לכדי טיפול גורמים רפואיים. בשנת 2018 בלבד שלושה ילדים מצאו את מותם בעקבות שכחה במכונית. עד כה, בשנת 2019 לא מת אף ילד מהשארה או הילכדות ברכב.

סמנכ"לית הארגון, מיכל בר-דורון, מסרה כי "אנו נמצאים בעיצומו של החופש הגדול, בו השגרה מופרת. מחקרים מראים כי שכחה ברכב מתרחשת בעיקר בתקופות של יציאה מהשגרה, כאשר ההורה מוטרד, עייף או דעתו מוסחת. במקרים אלו משתלט על ההורה 'הנהג האוטומטי' והוא עלול לשכוח את היקר לו מכול. חשוב להבין כי זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו, ולכן יש לאמץ הרגלי התנהגות בטוחה. בתום הנסיעה תמיד לוודא שלא נשאר ילד מאחור: להשאיר את התיק במושב האחורי, לשלוח תזכורות להורה השני בתום נסיעה או כל הרגל אחר שיגרום לכם לא לשכוח את הילדים".

כוחות משטרה סמוך לרכב בו נשכח התינוק בן חצי השנה במודיעין עילית, 22 ביולי 2019. צביקה גולובנציץ, אתר רשמי
כוחות משטרה בזירת האירוע, היום/אתר רשמי, צביקה גולובנציץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully