וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק נכנסתי לצלם סלפי": גילויים חדשים מחקירת האונס בקפריסין

22.7.2019 / 14:21

שניים מהחשודים המרכזיים טוענים כי היו מעורבים באקט מיני עם התיירת בהסכמה, בעוד חלק מהעצורים פתחו מדי פעם את הדלת וצפו במתרחש. מנגד, הצעירה הבהירה כי אחד הנערים "ניצל את זה שנדלקתי עליו ואפשר לאחרים להצטרף". למרות הפרסומים - לא צפוי עימות בין הצדדים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

לאחר שהחשוד המרכזי הודה כי קיים יחסי מין מלאים בהסכמה עם הצעירה הבריטית בת ה-19, שלושה חשודים נוספים טוענים כי באירוע שני היו מעורבים באקט מיני עם התיירת. זאת, לטענתם, בהסכמה ואף לבקשתה.

חשוד מרכזי שלישי טען כי במפגש השלישי רק נכנס לחדר לצלם סלפי, כשברקע אירע על פי החשד האונס. הסרטונים שצילם חשוד זה וסרטונים נוספים שצילמו אחרים במהלך אותו אירוע וגם לפניו, כמו גם תכתובות שלהם עם הצעירה וכן בינם לבינם, ישמשו ראיות חשובות בהפללתם או זיכויים של המעורבים.

החוקרים והסנגורים תולים תקוות רבות בסרטונים שנמצאו ב-11 טלפונים ניידים שתפסו החוקרים אצל הנערים. יש חשודים נוספים שטוענים כי היו מחוץ לחדר, ומדי פעם פתח מישהו מהם את הדלת וצפה במתרחש. הם ממשיכים לטעון כי אפילו לא נכנסו, למעט אותו נער שנכנס וצילם.

"היא בחרה את מי לצרף", טענו השלושה באופן עקבי בחקירותיהם, "היא יזמה את הדברים". גורם המצוי בחקירה אומר כי "כולם נותנים את אותה גרסה אפילו בפרטים הקטנים".

הארכת מעצר החשודים באונס בקפריסין, 18 ביולי 2019. AP
החקירה נמשכת. חשודים מובאים לדיון בהארכת מעצרם, בשבוע שעבר/AP
"בקפריסין לא מעמתים את קורבן העבירה עם החשוד בביצועה. גם אין שימוש בפוליגרף"

הצעירה עצמה מסרה כבר פעם אחת גרסה מלאה ומפורטת מאוד. גם היא סיפקה גרסה עקבית ומנגד הדגישה כי "כולם השתתפו, בניגוד לרצוני". לטענתה, החשוד המרכזי "הוא מי שיזם והוביל את המהלך. אני הסכמתי לשכב איתו. איתו רציתי. אבל הוא ניצל את זה שנדלקתי עליו ואפשר לאחרים להצטרף".

בימים הקרובים החוקרים צפויים לשוב ולתשאל אותה אחרי שיסיימו לגבות את גרסתם המלאה של כל 12 החשודים. הם גם ישובו אל חלק מהם ויעמתו אותם מול גרסאות חבריהם ויטיחו בהם ממצאים.

בניגוד לפרסומים בישראל, לא צפוי כל עימות עם הצעירה הבריטית כי "בקפריסין לא מעמתים את קורבן העבירה עם החשוד בביצועה. גם אין שימוש בפוליגרף", אמר גורם המכיר את החוק והתנהלות החקירות במדינה. תוצאות ראשוניות מדגימות ה-DNA צפויות ביומיים-שלושה הבאים. כמו כן, צפויים גם מסדרי זיהוי, המתעכבים בינתיים כיוון שלצורך עריכתם המשטרה צריכה לגייס 60 ניצבים שיעמדו במסדר לצד החשודים.

הארכת מעצר החשודים באונס בקפריסין, 18 ביולי 2019. AP
ממתינים לתוצאות ה-DNA. אחד החשודים בהארכת המעצר, בשבוע שעבר/AP

האירוע התרחש בעיירת הנופש איה נאפה בעת שראש העיר, יאנוס קרוסוס, מנהל מלחמת חורמה בענף תיירות השכרות הפרועה של "צעירים באיכות נמוכה". מזה כשנה וחצי שהוא מנסה לנקות את העיר מהתיירות הזו ומהמוניטין שדבק בה כבר בשנות ה-90 בשל כך. זה מכבר הוא מתבטא פומבית בעניין ואף קורא למשטרה ולחברות הנסיעות להימנע מלהביא אותם לרחובות העיר שלו שהפכו ל"מסיבה פתוחה", כלשונו.

אשר למקרה הספציפי, לבד מאמירה חד פעמית בה צוטט מביע צער על האירוע המדווח, הוא אמר לוואלה! NEWS כי "האירוע הוא עניין משטרתי ובחקירה. 'אין תגובה' עליו עד תום חקירת המשטרה". גם במשטרת האי אמרו בתגובה כי אין מתייחסים לחקירות מתנהלות.

עו"ד ניר יסלוביץ', המייצג ארבעה מהחשודים, אמר כי "מצב הרוח שלהם משתפר, ככל שמתקדמת החקירה. אני מאמין שיהיו שחרורים ולחלק מהחשודים שיתברר כי אין להם כל מעורבות, אף יתאפשר לעזוב את האי ולשוב לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully